Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Det italienske hold Bardiani-CSF får fra starten af næste sæson en tredje navnesponsor i form af Faizanè, der siden begyndelsen af sidste sæson har lagt navn til Nippo-Vini Fantini-Faizanè.
Annonce
I en pressemeddelelse udsendt mandag formiddag kunne Bardiani-CSF afsløre, at man fra starten af 2020 får endnu en navnesponsor. Der er tale om det italienske firma Faizanè, der i sidste og denne sæson har været navnesponsor for Nippo-Vini Fantini-Faizanè.
Nippo-Vini Fantini-Faizanès holdejer, Franco Pelosi, konstaterede i juli, at der var overhængende fare for, at han måtte lukke sit hold efter denne sæson på grund af UCIs kommende reformer på WorldTouren.
Det endte dog lykkeligt for Pelosi, da det i starten af sidste uge blev bekræftet, at hans hold fusionerer med franske Delko Marseille fra starten af næste sæson. Den fusion blev dog uden Faizanè, der i stedet har indgået et samarbejde med Bardiani-CSF.
Fokus på det italienske
Bardiani-CSF er anført af Reverberi-familien, med Bruno Reverberi som holdchef og Roberto Reverberi som sportsdirektør, og har eksisteret uafbrudt siden 1982.
Bruno Reverberi kalder aftalen for en længere proces, men lægger ikke skjul på, at han er enormt glad for det nye samarbejde. Samtidig peger han på to vigtige mål for ham og holdet:
”For det første er det vigtigt at tilbyde et solidt grundlag at sætte sin lid til, for de virksomheder der stadig ønsker at investere i cykelsporten. Og for det andet er det vigtigt for holdet ikke at opgive projektets italienske identitet, som vi bevarer med stor stolthed og ikke uden problemer, samt at sikre investeringer til at styrke holdet og strukturen. Vi er lykkedes med at nå begge mål,” fortæller 73-årige Reverberi.
Lige dele markedsføring og passion
Faizanè er ejet af de tre Dal Santo søskende, Martino, Gabriella og Maurizio, der i 1988 overtog firmaet fra deres far, Pietro Del Santo, som 20 år tidligere havde stiftet firmaet. Martino Del Santo kalder samarbejdet for en investering i både markedsføring og i passion:
”Vores far, Pietro, introducerede os for denne smukke sportsgren, og kærligheden dertil er kun vokset siden. For to år siden indledte vi vores første cykelsponsorat med ham i tankerne, for at give ham en gave nu hvor han ikke længere er her. Nu har vi ikke lyst til at forlade denne verden igen. Jeg vil gerne takke Pelosi og staben hos Nippo-Vini Fantini-Faizanè for at lade os opleve holdet som en del af familien. Jeg føler at denne oplevelse ikke vil ændres med Reverberi,” fortæller Del Santo.
Sæsonens helt store mål var for Bardiani-CSF deltagelsen i Giro d’Italia, hvor man vanen tro sigtede efter en etapesejr. Det lykkedes ikke i denne omgang, hvor den unge klatrer Giovanni Carboni dog formåede at slutte i top fem på to etaper. Sidst Bardiani-CSF vandt en Giro-etape var i 2016, da holdets seneste stortalent, Giulio Ciccone (nu Trek-Segafredo), vandt en bjergetape til Sestola.
Annonce
Annonce
Vuelta España Femenina(2.WWT) 28/04-05/05
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce