Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
"Det er lirens", er efterhånden blevet et meget brugt cykelfagligt udtryk, når man skal vurdere om en cykel er pæn, smuk eller æstetisk korrekt sammensat i forbrugernes øjne.
Annonce
Giro d'Italia er slut.
Vinderne i de forskellige klassementer er fundet.
Det er ingen overraskelse for dem, som fulgte årets Giro d'Italia, at Richard Carapaz vandt løbet, men lagde du mærke til rytterens cykel? Canyon hyldede nemlig rytteren fra Ecuador med en speciel lyserød cykel.
Det er efterhånden blevet kutyme, at producenterne hylder og markerer ved at udsmykke rytternes cykler, når de udretter noget stort. Det gjorde flere cykelproducenter i årets Giro d'Italia.
Se bare Richard Carapaz - hjelmen, brillerne, tøjet, cykel, hjul, styrbånd og drikkedunke blev speciallavet til årets Giro d'Italia-vinder.
Foto: BettiniPhoto / Movistar Team
Foto: BettiniPhoto / Movistar Team
Lirens eller ulirens? Der er altid mange forskellige meninger. Men hvis noget er lirens, så er det positivt ment.
Ikke kun cykelproducenterne som cykler med på bølgen
Som det også kan ses på ovenstående billeder, er det ikke kun cykelproducenterne, der cykler med på "lirens bølgen". Det gør næsten alle producenter i dag, hvilket gør at, der bliver fremstillet masser af special cykeludstyr i de farver og kollektioner, som de professionelle ryttere og hold kører i.
For nogle måneder siden lancerede Specialized en kæmpe Peter Sagan kollektion, hvor den tre dobbelte verdensmester havde været med til at designe en helt ny kollektion af varer. Det er faktisk tredje år i træk, at Specialized og Peter Sagan laver produkter sammen.
Foto: Sirotti
Hos cykelhjelmsproducenten ABUS var bestyrelsesmedlem Christian Rothe glad for, at deres nye ABUS Airbreaker model nu sad på løbets vinder, og dermed kunne producenten tillade sig at lave en special lyserød til Movistar og Carapaz.
"Der skal lyde et stort tillykke til Richard Carapaz og Movistar-holdet med sejren. Hele ABUS-familien er taknemmelige for, at vores Airbreaker-model nu bærer den verdensberømte lyserøde farve. Airbreakeren er netop skabt med henblik på de udfordringer, som professionelle møder i f.eks. Giro d'Italia," forklarede Christian Rothe i en pressemeddelelse.
Pascal Ackermanns fik hele turen
Sprinteren Pascal Ackermann blev den første tysker til at vinde pointtrøjen i Giro d'Italia. Det blev også fejret af Bora-Hansgrohes sponsor, Specialized, der havde lavet en speciallakring af tyskerens cykel.
Cyklen var delt op i to farver på den ene sidste var den lilla, som Giroens pointførertrøje, mens den anden side var sort.
Foto: Cyclingimages
Foto: Cyclingimages
Foto: Cyclingimages
Se mange flere billeder af Pascal Ackermanns cykel på Velomio.coms Facebookside.
Annonce
Annonce
Vuelta España Femenina(2.WWT) 28/04-05/05
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Bora-Hansgrohe fuldender truppen - Skriver med ung østriger
Officielt: Sam Bennett forlader Bora-Hansgrohe
Fuglsang: Jeg var i kontakt med Movistar
Enric Mas: Jeg er ikke bange for ansvar
Jorgenson kæmpede hårdt for WorldTour-kontrakt