Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Mikkel Honoré kørte sig i dag i sin første førertrøje som professionel, og selvom han håber, at trøjen giver ham vinger, er han lige så klar for at kæmpe for en af sine holdkammerater.
Annonce
Danske Mikkel Honoré er kommet ganske pænt ud af den lange corona-pause, der for ham også var en skadespause.
Stille og roligt har resultaterne forbedret sig for ham, og det kulminerede i dag i det italienske etapeløb Coppi e Bartali, hvor han som resultat af et glimrende holdløb kørte sig i løbets førertrøje.
”Det kunne sgu være fedt, hvis førertrøjen giver vinger - det håber jeg på. Umiddelbart kører jeg godt opad, men der er nogle ret hårde stigninger hernede, og jeg vil heller ikke have noget problem med at køre for en af de andre, hvis bare vi ender med at vinde løbet samlet,” siger den ydmyge Deceuninck-Quick Step-rytter til Feltet.dk.
Det belgiske mandskab stiller foruden Honoré til start med Joao Almeida, Andrea Bagioli, James Knox, Pieter Sery og Mauri Vansevenant, og da specielt to af dem har set ud til at være godt kørende, forventer Honoré ikke at få kaptajnrollen.
”Jeg bliver overrasket, hvis det bliver mig. Både [Joao] Almeida og [Andrea] Bagioli kørte altså fra Jakob Fuglsang i Giro dell’Emilia, og de kører fuldstændig fantastisk for tiden, så jeg tror, at det primært bliver dem, vi kommer til at køre for,” lyder det fra Honoré.
Den 23-årige dansker var med dagens holdløbssejr på podiet intet mindre end tre gange, da han foruden etapesejren også skulle hyldes som ny indehaver af både førertrøjen og ungdomstrøjen. Han er dog ikke i tvivl om, hvilken af gangene han bedst kunne lide.
”En holdløbssejr er altid nogen af de fedeste sejre, for det handler om at køre så godt og smart sammen som muligt. Det var selvfølgelig fedt at skulle hente førertrøjen, men det fedeste var helt klart, da vi alle skulle sammen op på podiet, for det giver en helt speciel følelse af sammenhold,” lyder det fra Honoré.
Selvom holdløbssejren endte med at være forholdsvis suveræn, var det faktisk en smule overraskende for det belgiske mandskab selv.
”Når man kører for Deceuninck Quick-Step, siger man altid, at vi går efter sejren, og det sagde vi også til hinanden i morges. Vi troede da også på det, men fra at tro på det og til at gøre det, det overraskede sgu nok os selv alligevel,” forklarer Honoré og uddyber:
”På papiret har vi slet ikke holdet til et holdløb - vores gennemsnitsvægt er på 65-66 kilo, og jeg er nok den af os, der er mest allrounder, mens de andre mere har evner opad. Det siger lidt om, hvor meget det har at gøre med at køre sammen som et hold og perfektionere samarbejdet, og derfor er det sådan en fantastisk og fed disciplin,” lyder det begejstret.
Den unge dansker brækkede tidligt i foråret ryggen, hvorfor den efterfølgende corona-pause ikke er kommet helt så ubelejligt for ham, som for andre ryttere. Selvom han efterhånden har kørt en del løb siden sæsonens genstart, er han stadig en smule i tvivl om, hvor han står.
”Jeg ved endnu ikke helt, hvor jeg står. Jeg føler, at formen er god, men det tager stadig noget tid at komme tilbage til topformen efter min lange skade, som holdt mig ude i april og maj,” lyder det fra Honoré, der dog håber at kunne holde førertrøjen på morgendagens etape.
”I morgen kommer der en masse korte men stejle stigninger, og det plejer at være fint til mig. Senere skal vi køre Pantanis legendariske stigning, og jeg ved sgu ikke helt, om jeg slæbe mig med op over den,” lyder det med henvisning til Monte Carpegna-stigningen, som var Marco Pantanis foretrukne trænings-stigning.
Efter dagens holdløbssejr sendte de vindende ryttere en hilsen til de af deres holdkammerater, som i øjeblikket sidder ude med skader.
”Det har været en hård tid for os alle sammen på holdet, og i morges blev vi enige om, at vi ville vinde for Fabio Jakobsen og Remco Evenepoel, som har været hårdt ramt af deres styrt. Nu kigger vi fremad og håber, at de begge kommer tilbage til deres høje niveau,” lyder det afslutningsvis fra Mikkel Honoré.
Der resterer tre etaper i Coppi e Bartali, og allerede morgendagens etape byder på lidt over 3000 højdemeter.
Annonce
Annonce
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Alaphilippe: Vi skulle bevare trøjen
Roglic sejrer i første bjergtest - Alaphilippe holder trøjen
Mikkel Honoré ny mand i førertrøjen i Coppi e Bartali
Radio Tour: Alaphilippes store svaghed
Bennett: Et spørgsmål om held