Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Optakt: 1. etape af Vuelta a Espana
23. august 2019 21:25Foto: Sirotti

Sidste år blev Vueltaen skudt i gang med en enkeltstart, men det var undtagelsen, der bekræftede reglen. Det er blevet en næsten fast tradition, at den spanske grand tour skydes i gang med et kort holdløb, der primært har til formål at præsentere mandskaberne og finde en første indehaver af trøjen, men alligevel er der meget på spil, når det lørdag aften går løs i den spanske kystby Torrevieja nær Alejandro Valverdes hjemby, Murcia, hvor en af løbets mest prestigefulde etaper samt en dag i rødt vil være en gulerod, der kan inspirere de fleste til at give den fuld gas.

HUSK AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL VUELTA A ESPAÑA

 

Ruten

Mens Giro d’Italia og Tour de France har ret blandede åbningsetaper - Touren varierer typisk mellem prologer og linjeløbsetaper, og Giroen bruger såvel holdtidskørsler og prologer som linjeløbsetaper - har Vuelta a Espana syntes at holde sig den faste ide om altid at starte med et holdløb. Otte gange i træk mellem 2010 og 2017 blev løbet således indledt med en kollektiv kamp mod uret, men den tradition blev brudt sidste år, hvor der for førte gang siden Fabian Cancellaras sejr på motorbanen i Assen i 2009 indledtes med en enkeltstart, som sendte Rohan Dennis i førertrøjen. Det skulle imidlertid vise sig at være en engangsforestilling, for i år vender man tilbage til den klassiske start med et holdløb, der helt i overensstemmelse med nyere tradition holdes til en beskeden distance, som ikke vil gøre de helt store forskelle, når tre ugers spansk cykelfest skydes i gang på en relativt flad rute i feriebyen Torrevieja lige uden for Alejandro Valverdes hjemby, Murcia.

 

Med en distance på bare 13,4 km er der tale om et holdløb med en distance, som vi har set det i de fleste år, og den afvikles i byen Torrevieja helt ude ved den sydvestspanske kyst. Starten går med havnen i Salinas de Torrevieja, hvorfra man igennem et par sving kører mod vest ind mod centrum, hvor det stiger let over de første 2 km. Yderligere er par sving fører mod nordvest, inden man rammer en lang, let bugtende vej uden sving, der går en anelse op og ned, inden man efter 7,0 km når etapens nordligste punkt.

 

Igennem et par sving kører man mod vest ud til kysten, og derefter følger man den let bugtende, men stort set helt flade kystvej mod syd og sydøst ned til mål helt ude ved havnefronten. Der er sving med 2100 og 100 m til mål, men derudover er der ingen væsentlige tekniske udfordringer.

 

Etapen byder på i alt 106 højdemeter.

 

Torrevieja har ikke været målby for et stort cykelløb tidligere i dette årtusinde.

 

 

image

image

 

 

Vejret

Vueltaen er kendt som den varmeste af de tre grand tours, men starten bliver ikke så glohed, som man før har set det. Ganske vist vil lørdag være helt skyfri, men med en temperatur på maksimalt 29 grader i løbet af dagen og 26-28 grader om aftenen, hvor etapen afvikles, bliver det ganske behageligt. Der vil være en let østlig vind, der vil aftage en del i løbet af aftenen. Det giver modvind først på etapen og derefter sidevind det meste af vejen, indtil man gradvist drejer ind i sidemedvind, som rytterne vil have på de sidste 2 km.

 

Favoritterne

I gamle dage startede de fleste grand tours med en prolog. En kort enkeltstart var nemlig den perfekte måde at præsentere rytterne enkeltvis, samtidig med at den begrænsede distance sikrede, at løbets første dag alligevel ikke havde den store betydning. Den tradition er blevet langt mindre fast i de senere år, hvor særligt Touren har fået en vane med at lægge ud med et linjeløb, men en indledende enkeltstart har altid været en passende lejlighed for kommentatorer verden over til at præsentere rytterne enkeltvis.

 

En lignende tradition har man indført i Vueltaen i de senere år, men i stedet for at skyde festen i gang med en enkeltstart er det et holdløb, der er blevet normen. Sidste år brød man traditionen, men ellers skal man tilbage til starten i Assen og Fabian Cancellaras gyldne førertrøje i 2009 for at finde seneste start, der ikke bestod af en kollektiv kamp mod uret. I virkeligheden kan man vel næsten kalde det en slags holdprolog, for oftest har man holdt distancen på et niveau, man ikke ser i andre løb. Som regel har etapen bare været 10-15 km lang, og så korte holdløb skaber pr. definition så begrænsede afstande, at de som en mere klassisk prolog sjældent spiller nogen rolle efter tre uger, hvorfor etapen mest har til formål at præsentere feltet og holdene enkeltvis. Visse år har der været undtagelser med holdløb på helt mod 30 km, men i de fleste tilfælde har det været en kort sag.

 

Det er det også i år. 13 km er ikke meget, og derfor det bliver yderst begrænset, hvad der kan vindes. I 2015 kørte man blot 7 km, men distancen her passer meget fint med det, vi i Nimes for to år siden og i Galicien i 2014. I sidstnævnte tilfælde sejrede Movistar med 6 sekunder ned til Cannondale på en dag, hvor der var 25 sekunder mellem nr. 1 og 10, og i førstnævnte tilfælde vandt BMC med 6 sekunder ned til Quick-Step på en dag, hvor der var 33 sekunder mellem 1. og 10. pladsen.

 

Ruten er også meget klassisk for Vueltaen. Deres holdløb har før haft nogle små bakker, men som regel sørger de for at gøre dem flade. Trods den flade profil lykkes det dem alligevel at finde 100 højdemeter på de bare 13 km, og det viser, at det går lidt mere op og ned, end man skulle tro, men ikke noget, som vil spille en væsentlig rolle. Holdløbet er heller ikke voldsomt teknisk, men der er særligt først på etapen alligevel et par sving at forholde sig til. Det vil ikke være helt uvæsentligt, men først og fremmest ligner det en etape for de rigtige specialisthold.

 

Vejret kan komme til at spille en rolle. Vinden vil aftage i løbet af aftenen, og da rytterne har mere mod- end medvind, burde det være til fordel for de sent startende. Vinden er dog ikke voldsomt stærk, og da etapen afvikles i byzone med god læ, vil betydningen være begrænset. Denne optakt skrives inden offentliggørelsen af startlisten, og det kan således alligevel være en god ide at tjekke denne, når den ligger klar i løbet af fredagen. Denne optakt baseres imidlertid på den antagelse, at vinden ikke spiller en rolle.

 

Vueltaens holdløb er altid de sværeste at spå om. Der er nemlig ikke mange tunge drenge eller tempospecialister i et løb, der er så bjergrigt, at det giver langt mere mening at satse på klatrere - især når holdløbet er så kort, at det ikke kan betale sig at tage det med i overvejelserne i forbindelse med holdudtagelsen. Det afspejles også i årets felt, hvor alle hold har adskillige meget temposvage klatrere, og man ser slet ikke de velsmurte supermaskiner, som man så i Touren, hvor hold som Ineos, Jumbo, Sunweb og Mitchelton kom i noget, der mindede om stærkeste formation.

 

Det gør også dette holdløb ekstremt åbent, og det er meget vanskeligt at udpege indlysende favoritter. Det ligner en etape, der kan byde på pæne overraskelser, men der er alligevel ét hold, der skiller ud som det markant stærkeste. Nok er truppen slet ikke den samme, men det er ikke noget tilfælde, at Jumbo-Visma vandt holdløbet i årets Tour i ganske suveræn stil. Holdet har nemlig udviklet sig til sande specialister i tempodisciplinerne, og med Mathieu Heijboer som ankermand har de været i stand til at forvandle næsten alle deres ryttere til hæderlige tempofolk og flere af dem til topspecialister.

 

I dette løb er de også det eneste mandskab, der kan præstere to af verdens allerbedste temporyttere i form af Primoz Roglic og Tony Martin, og selvom distancen er lidt for kort til, at sidstnævnte kan nå op i omdrejninger, er det en motorkraft, som ingen andre kommer i nærheden af. Dertil skal lægges, at Neilson Powless også en lille slags specialist, og at Steven Kruijswijk efterhånden er blevet temmelig stabil på tempocyklen. Robert Gesink har erfaring og er ikke helt uden evner i disciplinen, og selv Lennard Hofstede kan gøre det hæderligt. George Bennett og Sepp Kuss skal slæbes rundt på denne rute, men sammenlignet med den dødvægt, andre hold har, er det nærmest intet. Derfor er Jumbo-Visma klare favoritter til at tage den tredje ud af fire mulige sejre i holdløbene på årets WorldTour.

 

Det er ikke helt indlysende, hvem der skal true hollænderne, men et godt bud kunne være CCC Team. Det polske mandskab er ikke uden grund efterfølgerne til BMC, der over flere år var verdens bedste holdløbshold. Det meste af truppen er forsvundet, men de har stadig Marco Pinotti som manden bag holdets tempopræstationer, og de har i år kørt ganske gode holdløb. De blev nr. 7 i Touren og nr. 6 i Abu Dhabi Tour og er et af de få hold med mange tunge ryttere til denne rute. Først og fremmest har den superspecialist i Patrick Bevin, men han ledsages af Will Barta, der i år blev nr. 8 på Romandiet-enkeltstart samt Victor De La Parte, der altid har kørt ganske gode enkeltstarter. Det gjorde Nathan van Hooydonck også i Belgium Tour, hvor han blev nr. 2, og dermed har holdet i hvert fald fire gode temporyttere.

 

Dertil skal lægges, at Francisco Ventoso, Szymon Sajnok, Jonas Koch og Pawel Bernas alle er nogle kraftfulde fyre med god power på flad vej, og dermed er de vel også det eneste hold i hele feltet, der ikke skal slæbe rundt på et decideret blylod. Sajnok kan med sin banebaggrund måske endda vise sig at være helt nyttig. Kombinerer man det med Bevins motor, kunne det ligne et topresultat til det ellers ret svage polske mandskab.

 

I gamle dage var EF Education First under navnet Garmin blandt verdens bedste i disciplinen. Det ændrede sig imidlertid dramatisk i flere år, hvor holdet slet ikke var nogen faktor på tempocyklerne. 2019 har vist sig at være endnu et vendepunkt, for siden holdet chokerede ved at vinde holdløbet i Colombia 2.1 i februar, har alle deres ryttere været nærmest flyvende på tidskørsler. Selv temposvage ryttere som Simon Clarke og Hugh Carthy har fået fod på disciplinen, og Alberto Bettiol er sågar blevet til en slags specialist.

 

Det lover godt forud for en etape, hvor der ikke er mange specialisthold. Mandskabet stiller med to store specialister i form af særligt Tejay van Garderen, som senest med 2. pladsen bag Wout van Aert i Dauphiné dokumenterede, at han stadig er lidt af en tempogigant, men også Lawson Craddock, der i år har kørt fornemme enkeltstarter, ikke mindst i Paris-Nice, og som viste god form i Utah. Daniel Martinez er colombiansk mester og kørte ligesom Craddock og Van Garderen brølstærkt i Paris-Nice. Rigoberto Uran genfandt lidt af sin gamle styrke med en fornem enkeltstart i Touren, og selv Carthy har gået fod på det. Dermed er det kun Mitchell Docker og Logan Owen, der ikke har vist meget, men som hurtige fladbaneryttere, bør også de kunne gøre det godt på denne rute. Med andre ord er holdet ganske homogent med to solide motorer. Spørgsmålet er bare, om ruten ikke er lidt for flad og kort efter deres smag.

 

Team Sunweb må også være en trussel, selvom de tidligere verdensmestre kommer uden alle deres største specialister. De har nemlig stadig nogle ganske stærke temporyttere. Det gælder først og fremmest Nikias Arndt, der før er kørt i top 10 på flade WorldTour-enkeltstarter, men også Casper Pedersen overraskede stort med en fremragende enkeltstart i BinckBank Tour, hvor han var oppe at kysse top 10. Max Walscheid har vist sig at køre fornemme korte, flade enkeltstarter, som han blandt andet har vist i Danmark Rundt, ZLM Tour og Tour de Slovenie. Normalt burde Wilco Kelderman også være en gigantisk styrke, men efter nogle år med ringe enkeltstarter, er han måske ikke den motor, han var engang. Til gengæld har han masser af erfaring.

 

Lægger man dertil, at Martijn Tusveld og Nicolas Roche kører pæne enkeltstarter, og at Michael Storer trods en svær tid som professionel faktisk var specialist som ungdomsrytter, er holdet faktisk enormt alsidigt. Kun Robert Power kan ikke bidrage med det store, men det er ikke megen dødvægt sammenlignet med andre hold. Måske har de ikke samme motor som CCC eller Jumbo, men homogeniteten kan bringe dem meget langt.

 

Tør vi nævne Team Ineos? Det britiske superhold har altid været et af de bedre holdløbsmandskaber, men det er meget sjældent, at de vinder. På deres vegne kan man især være bekymret i et år, hvor Filippo Ganna er undtagelsen, der bekræfter reglen om, at alle Ineos-ryttere kører dårligere enkeltstarter, end de plejer. Det kan naturligvis gøre holdet i tvivl til et løb, hvor de i forvejen er uden næsten alle deres specialister.

 

Alligevel må de formodes at gøre det fornuftigt. Nok er distancen alt for kort for ham, men Vasil Kiryienka viste ved European Games, at han stadig er en hæderlig temporytter. Owain Doull har kørt gode korte enkeltstarter og burde elske denne rute, og Tao Geoghegan Hart er blandt klassementsrytterne end af de bedre temporyttere, hvilket særligt 3. pladsen i Californien viser. Wout Poels er slet ikke skabt til denne rute, men på sine gode dage kan han køre enkeltstart, og det samme kan David De La Cruz, der sågar har vundet en enkeltstart i Ruta del Sol. Ian Stannard og Salvatore Puccio er ikke specialister, men stærk på flad vej, og faktisk er det kun Sebastian Henao, der skal slæbes rundt. Holdet er for specialistfattigt til at kunne vinde, men de bør komme fornuftigt fra land, dårlige enkeltstarter eller ej.

 

Dette er ingenlunde en rute for Astana¸ der har for vane at tabe tid på holdløbene, men denne gang kommer de faktisk med en ganske kapabel trup. Nok har de ingen topspecialister til dette tonserterræn, men selvom de ikke har samme styrke som tidligere, har Ion Izagirre, Gorka Izagirre, Manuele Boaro og Luis Leon Sanchez trods alt en baggrund som tempospecialister med flere topresultater på cv’et. Det kan kombineres med, at Dario Cataldo også kørte gode enkeltstarter engang, og at Jakob Fuglsang i de seneste to sæsoner pludselig har lært at køre enkeltstart igen. Faktisk er det kun Omar Fraile og Miguel Angel Lopez, som har en temmelig begrænset enkeltstartshistorik, og det giver faktisk en temmelig homogen og harmonisk trup. Desværre er holdet lidt for præget af, at det består af ryttere, der kunne, men ikke kan køre enkeltstart, og særligt på en så flad rute, vil det gøre det svært at vinde. I dette flet bør de dog gøre det ganske godt.

 

Movistar Team er bestemt ikke de tempogiganter, de var, da en hel hær af specialister gav dem VM-bronze i 2015, men i Vueltaen kører de altid gode holdløb, temposvag trup eller ej. Faktisk har de to gange fået Jonathan Castroviejo i førertrøjen, og selvom det nok ikke gentager sig, skal de nok gøre det fornuftigt. Ganske vist har de tabt de fleste af deres specialister, men i et løb, hvor der er en åbenlys mangel på neop specialister, står de hæderligt. Nelson Oliveira er motoren, også selvom han ikke er vild med korte distancer, men også Imanol Erviti og Marc Soler er fornuftige temporyttere. Det har Alejandro Valverde også traditionelt været, selvom han synes at have tabt nogle procent i disciplinen. Holdet kan være svækket, hvis de skal slæbe rundt på en halvskadet Richard Carapaz, der i forvejen ikke kan bidrage med meget, og desværre kan Nairo Quintana, Jorge Arcas og Antonio Pedrero det næppe heller. En stærk kerne med fire hæderlige temporyttere og det forhold, at vi taler om Vueltaen, bør dog borge for et godt resultat.

 

Deceuninck-Quick Step kører pr. definition gode holdløb, også selvom de møder frem med en trup, der på papiret ikke er skræmmende. Det skal de sætte deres lid til igen her, for holdet kommer bestemt ikke med deres tempogiganter. Faktisk er Remi Cavagna den eneste, der kan betegnes som specialist, og selv han er ikke nogen førende temporytter. Heldigvis har holdet god power i fladt terræn fra folk som Philippe Gilbert, Fabio Jakobsen, Maximiliano Richeze og Zdenek Stybar, men ingen af dem kører gode enkeltstarter. Samtidig skal de slæbe rundt på James Knox og Eros Capecchi, og det er derfor langt fra et skræmmende belgisk mandskab, der kommer til Spanien. Det ændrer dog ikke på, at de altid kører stærkt alligevel, som vi blandt andet ser det i Hammer Series, og de skal således nok gøre det ganske pænt. Det virker dog ikke realistisk at tro på en sejr denne gang.

 

Stort set hele samme smøre kan gentages om Mitchelton-Scott. Australierne er blandt verdens bedste i disciplinen og har for vane altid at køre stærkt, også selvom man skal spejde langt efter deres specialister. Det skal man desværre i særlig grad denne gang, hvor det ser temmelig tungt ud med holdets temporyttere. Kun Damien Howson kunne kaldes specialist, men det var i U23-tiden, inden han forvandlede sig til klatrer. Derudover har holdet et par gode fladbaneryttere i Sam Bewley, Dion Smith og Luka Mezgec, og også Tsgabu Grmay kører faktisk en hæderlig enkeltstart, ligesom Esteban Chaves helt usædvanligt har gjort det samme i år. Mikel Nieve og Nick Schultz kan til gengæld ikke bidrage med meget, og det kan være lidt svært at se, australierne være med helt i front. De har dog før taget os på sengen, og man skal aldrig udelukke en overraskelse i denne disciplin.

 

Holdet, der for alvor kan overraske, må være Groupama-FDJ. Franskmændene har altid haft for vane at overpræstere i holdløbene. Det gjorde de flere år i træk i Tirreno, og så sent som i Touren gjorde de det bedre end ventet. Her kommer de med en helt anden trup, men den er ikke meget ringere. Benjamin Thomas var ganske suveræn ved de franske mesterskaber og har virkelig fået fod på sin enkeltstart, og Tobias Ludvigsson har vist lidt glimt af sine gamle evner. Dertil kommer, at Bruno Armirail og Romain Seigle også kører hæderlige enkeltstarter i dette terræn, og en sprinter som Marc Sarreau er også nyttig i et kort fladt holdløb. Steve Morabitio kommer med masser af erfaring fra tiden på BMC, og faktisk er det kun Mickael Delage og Kilian Frankiny, som ikke har meget at byde ind med. Det giver en ganske homogen trup med Thomas som den store motor. Erfaring mangler de, men de kunne sagtens overraske ved at køre på podiet i et temposvagt felt.

 

Vi vil også pege på Lotto Soudal. Belgierne kommer egentlig med solidt hold til fladt terræn. Den korte distance passer ham ikke, men Thomas De Gendt har i Touren og Giroen vist, at han pludselig er blevet en fremragende temporytter igen, og selvom hverken Jelle Wallays eller Brian van Goethem er specialister, er de gode i dette terræn. Tosh van der Sande er temposvag, men burde med sin fart kunne bidrage med lidt på et kort holdløb. Det er klart, at klatrerne Harm Vanhoucke, Carl Fredrik Hagen, Tomasz Marczynski og Sander Armee ikke kan bidrage med meget, men det er de færreste hold, der ikke har en masse klatrere at slæbe rundt på. Grundlæggende handler holdets chancer om, hvorvidt De Gendt er klar igen efter en lang pause, eller om den ustabile belgier skal bruge nogen tid på at komme i gang igen.

 

Bora-hansgrohe har aldrig imponeret stort på holdløb, og det vil de næppe heller gøre denne gang. Omvendt bør de gøre det hæderligt med en trup, der har relativt meget power på flad vej. Et kort, fladt holdløb er slet ikke ringe for hurtig, kraftfulde folk som Sam Bennett, Jempy Drucker og Shane Archbold, som skal udgøre holdets motor. Også Felix Grossschartne er en hæderlig temporytter, også selvom ruten ikke just passer ham. Det er klart, at Rafal Majka, Gregor Mühlberger, Davide Formolo og Pawel Poljanski er lidt meget dødvægt at slæbe rundt med på denne flade rute, men med udgangspunkt i Bennetts sprintertog bør de kunne forsvare sig hæderligt.

 

Til slut vil vi komme med en bemærkning til førertrøjen. Vi vil blive overraskede, hvis ikke Jumbo vinder etapen, men det er ikke helt indlysende, hvem der skal krydse stregen først. Formentlig vil Roglic gerne undgå at tage trøjen for tidligt, så det kunne være en chance for at give loyale og erfarne Martin og Gesink belønning for deres arbejde for holdet eller at give Kruijswijk en stjernestund, han nok godt kunne tænke sig at opleve.

 

BEMÆRK: Som skrevet ovenfor er der en chance for, at den aftagende vind kan favorisere de sidst startende. Denne optakt er skrevet inden offentliggørelsen af startlisten, som findes nedenfor.

 

OPDATERING: Det er bekræftet, at Richard Carapaz desværre er ude og erstattes af Jose Joaquin Rojas. Til denne etape må det dog betragtes som en beskeden, men ikke væsentlig styrkelse af Movistars chancer.

 

Feltet.dks vinderbud: Jumbo-Visma

Øvrige vinderkandidater: CCC Team, EF Education First

Outsidere: Team Sunweb, Team Ineos, Astana, Movistar Team, Deceuninck-Quick Step

Jokers: Mitchelton-Scott, Groupama-FDJ, Lotto Soudal, Bora-hansgrohe


HUSK AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL VUELTA A ESPAÑA
 

Starttider

Startlisten er offentliggjort. Som sagt kan det ikke udelukkes, at de sidst startende har en fordel. Det øget Jumbos favoriværdighed, men giver også hold som Deceuninck, Movistar, Lotto, Astana og måske også Sunweb et lille plus. Taberne er CCC, EF Education First og Groupama-FDJ samt til dels Ineos, som alle starter tidligt.

 

18.56 : Team Dimension Data
19.00:: AG2R-La Mondiale
19.04 : Euskadi Basque Country-Murias
19.08 : CCC Team
19.12 : Burgos-BH
19.16 : EF Education First
19.20 : Groupama-FDJ
19.24 : Caja Rural-Seguros RGA
19.28 : Team Katusha-Alpecin
19.32 : Team Ineos
19.36 : Cofidis Solutions Crédits
19.40 : Mitchelton-Scott
19.44 : Bahrain-Merida
19.48 : Team Sunweb
19.52 : Trek-Segafredo
19.56 : Astana Pro Team
20.00 : Lotto Soudal
20.04 : UAE Team Emirates
20.08 : Bora-hansgrohe
20.12 : Team Jumbo-Visma
20.16 : Deceuninck-Quick Step
20.20 : Movistar

 

HUSK AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL VUELTA A ESPAÑA

 

DEL
INFO
Optakter
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Grand Prix de Wallonie(1.1) 18/09

Giro della Toscana - Memo...(2.1) 17/09-18/09

Okolo Slovenska(2.1) 18/09-21/09

Giro della Toscana - Memo...(2.1) 17/09-18/09

Grand Prix de Wallonie(1.1) 18/09

Okolo Slovenska(2.1) 18/09-21/09

Coppa Sabatini - Gran Pre...(1.1) 19/09

Kampioenschap van Vlaanderen(1.1) 20/09

Primus Classic(1.HC ) 21/09

Memorial Marco Pantani(1.1) 21/09

VM - Holdtidskørsel (Mix)(CM) 22/09

Gooikse Pijl(1.1) 22/09

Grand Prix d'Isbergues - ...(1.1) 22/09

Trofeo Matteotti(1.1) 22/09

VM - Herre Junior (Enkelt...(CM) 23/09

VM - Dame Junior (Enkelts...(CMW) 23/09

VM - U23 Herrer (Enkeltst...(CM) 24/09

VM - Kvinder (Enkeltstart)(CMW) 24/09

VM - Herrer (Enkeltstart)(CM) 25/09

Omloop van het Houtland L...(1.1) 25/09

VM - Herre Junior(CM) 26/09

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

CYKELHJELM? BLIV INSPIRERET, FIND FORHANDLER OG MANGE SPAR PENGE