Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 5. etape af Paris-Nice

Optakt: 5. etape af Paris-Nice

07. marts 2024 14:05Foto: Sirotti

Santiago Buitrago og Luke Plapp begik et fælles kup på favoritterne på en første bjergetape, der bestemt ikke gik, som hverken Primoz Roglic, Remco Evenepoel eller UAE-drengene havde håbet. Dermed er løbet pludselig blevet mere åbent inden de afgørende klassementsslag, men de får torsdag lige en chance for at puste ud på det, der ligner løbets sidste sprinteretape - en etape, der er lang og relativt kuperet, men næppe burde undslippe de hurtige folk.

Artiklen fortsætter efter videoen.

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

 

Ruten

Med beslutningen om at have både en tidskørsel og en tidlig bjergfinale i løbets første halvdel blev sprinterne som i 2023 snydt for en af deres normale tre første sprinteretaper. Det blev der sidste år rådet bod på om torsdagen, og det gør der igen i år, hvor man fortsætter rejsen mod sydøst med en ganske lang etape. Den byder undervejs på en del højdemeter og bløde stigninger, mens man kører ud af Massif Central, men selvom der er en lille bakke med top med ca. 8 km igen er det svært at tro, at sprinterne ikke vil sørge for, at de får deres sidste massespurt, inden det igen bliver mere kuperet over de sidste tre dage.

 

Med en distance på 193,5 km er der tale om en lang transportetape, der fører feltet fra Saint-Sauveur de Montagut til Sisteron. Startbyen ligger i det kuperede Massif Central syd for Lyon, men arrangørerne er nådige. Således holder man sig til helt fladt terræn, når man lægger ud med at køre mod sydøst gennem Rhone-dalen, som man forlader, når man kører videre mod sydøst ad lange, lige veje, der nu er let stigende. Undervejs er der en kort nedkørsel, men herefter stiger det igen let, inden man til slut drejer mod syd for at køre op ad kategori 3-stigningen Col de la Sausse (2,6 km, 5,2%), der er en relativt jævn stigning med top efter 82,5 km.

 

Læs også
Endnu en dansk junior-sejr i udlandet

 

Efter denne lange, stigende fase, kører man mod syd ad en kun i starten teknisk og siden let nedkørsel, inden man atter drejer mod sydøst for nok engang at køre ad lange, lige og let stigende veje. Denne gang slutter de med, at man kører mod sydøst op ad kategori 3-stigningen Col de Peyrurgue (5,3 km, 4,9%), der ligeledes er en helt jævn stigning.

 

Toppen rundes efter 118,1 km, hvorefter en kort nedkørsel leder videre mod sydøst, inden man kører mod syd op ad kategori 3-stigningen Cote de La Rochette-du-Buis (2,3 km, 5,4%), der nok engang er en jævn stigning med top efter 128,2 km. Derfra går det videre mod sydøst ad veje, der først er let stigende og siden let faldende, inden den kuperede del slutter med, at man kører mod sydøst op ad kategori 3-stigningen Col de la Pigière (2,6 km, 5,0%), der slutter med 600 m med 6,5%, men derudover holder sig under 5%.

 

Toppen rundes efter 146,2 km, og herfra er de sidste 47,3 km ganske lette. Det går nemlig mod øst ad en stort set helt lige og ganske let faldende vej, der leder direkte ned til udkanten af målbyen. Her rammer man efter 176,7 km den afsluttende rundstrækning, hvorefter man kører de sidst 6,2 km af denne, inden man efter 182,9 km krydser stregen for første gang i forbindelse med dagens spurt.

 

Etapen afsluttes nu med en hel omgang på den 10,6 km lange runde, der er placeret syd for målbyen. Man lægger ud med at køre mod sydvest op ad en bakke (1,0 km, 5,9%), der har top med 9 km igen, hvorefter det fortsætter med at stige let mod sydvest, inden det begynder at falde. Med 6,2 km igen drejer man mod sydøst for at køre den del, man allerede har kørt, og herfra fortsætter det med at falde, dog nu knap så stejlt.

 

Slutteligt drejer man med 3100 m igen mord nord for at køre op langs Durance-floden ad en helt lige vej, der først stiger med 2,0% over en kilometer, siden er helt flad over en kilometer og slutteligt stiger let med 0,5% over den sidste kilometer. Efter svinget er der en rundkørsel med 2000 m igen, men derefter bugter den 6 m brede vej sig kun ganske let ind på den 700 m lange opløbsstrækning.

 

Etapen byder på i alt 2274 højdemeter.

 

Sisteron var senest mål for et stort cykelløb i Touren i 2020, hvor Caleb Ewan vandt 3. etapes massespurt foran Sam Bennett og Giacomo Nizzolo, men har også ofte været målby i Paris-Nice og Criterium du Dauphiné. Førstnævnte var senest forbi i 2018, hvor Jerome Cousin udnyttede en lidt naiv Nils Politt til at tage karrierens største sejr i en tomandsspurt, mens Luis Leon Sanchez spurtbesejrede Jens Voigt i en duel i 2012. I 2008 var det Carlos Barredo, der kørte alene hjem fra et udbrud, og i 2001 slog Alex Zülle akkurat Jose Azevedo i deres indbyrdes duel. Året forinden snød Matteo Tosatto feltet med en margin på 2 sekunder, og i 1999 tog Jacky Durand en af karrierens solosejre. Dauphiné var senest forbi i 2015, hvor Nacer Bouhanni vandt en massespurt i byen, og i 2004, hvor Stuart O’Grady var hurtigere end George Hincapie i en tomandsspurt.

 

 

 

Læs også
Sidste etape af Tour of Türkiye neutraliseret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

 

Læs også
Ineos-profil reagerer på samlet sejr og ser frem mod Tour de France

 

Vejret

Det er ikke sikkert, at det holder hele vejen, men foreløbig lever løbet op til sit tilnavn ”Løbet mod Solen”. I hvert fald venter der en ganske forrygende torsdag, der kun vil byde på få skyer og en temperatur, der vil stige fra 11 til 14 grader. Vinden vil i starten være svag (5 km/t) fra sydøst, men det vil blæse op fra syd, så man i finalen når en styrke på 16-18 km/t. Det giver sidemodvind hele dagen, indtil man efter toppen af sidste stigning får sidevind frem til rundstrækningen. Her vil der være sidemodvind på den første del og slutteligt direkte medvind over de sidste 3,1 km.

 

Analyse af 4. etape

Her kan du læse min analyse af, hvordan favoritterne "faldt" som fluer, da løbet onsdag ramte bjergene i Massif Central.

 

Favoritterne

Efter dagens drama kommer vi ned på jorden igen torsdag, og det er der nok mange af de slagne favoritter, der er glade for. Der er nogle sår, der skal slikkes, og det kan de passende gøre på den lange tur mod Sisteron. Tidligere havde man ofte adskillige sprinteretaper i løbets første del, men nu hvor der både er en tidskørsel og en tur til Massif Central, får sprinterne i stedet en belønning for deres lidelser med en sprinteretape så sent som på torsdagen.

 

Denne gang er den dog betydeligt mere kuperet end 2. etape. Der er ikke meget fladt terræn, og der skal klatres mere end 2200 højdemeter. Til gengæld kommer udfordringerne også langt fra mål, og det er derfor mere terræn, der kan bruges til at trætte feltet end til at skabe den store udskilning.

 

I første omgang er det dog også en invitation til udbrud. Sprinterholdene kan ikke køre for stærkt over stigningerne, og derfor bør der være hold, der har udset sig denne etape. Vi ved, at det gælder for det sprinterløse EF-mandskab, men det bør gælde for flere. Man kan pege på Total, et Lotto uden Arnaud de Lie, Astana og Movistar som hold, der formentlig vil jagte et udbrud.

 

Derfor regner jeg med en helt anderledes aggressiv start, og formentlig vil vi få et større og stærkere udbrud, end vi har haft de seneste dage. Alligevel tror jeg, at de får svært ved at holde. For det første er der modvind næsten hele dagen, og for det andet er der for mange sprinterhold. Lidl, Tudor og Visma vil formentlig med sikkerhed jagte, og jeg vil også forvente, at gælder for Jayco. De har nu en førertrøje, men samtidig en sprinter, der tankede selvtillid på 2. etape. Hvis det bliver kritisk, vil jeg også forvente, at FDJ, der nu tror meget på Laurence Pithie, Intermarché, Alpecin, DSM og Arkea alle er klar til at give en hånd med - og måske endda også Ag2r.

 

Det er klart, at det kan være svært at hente et udbrud, når de skal køre langsomt på stigningerne, men det betyder formentlig bare, at de kører med ekstremt kort snor. Derudover er der en chance for, at der er hold, der vil give den gas på stigningerne. Lidl er det oplagte hold, men de har desværre slet ikke holdet til at gøre det hårdt. Det har til gengæld FDJ, der nu er ude af klassementet, og det har også Cofidis. Derudover kan man sagtens forestille sig, at et par af de sprinterløse hold vil genåbne løbet med angreb på de sidste stigninger. Det kan derfor godt komme til at gå ganske stærkt på bakkerne og dermed også, at de tungeste sprintere faktisk kan falde fra, selvom den mod slutningen ret kraftige modvind vil hjælpe dem. Selvom man ikke helt kan udelukke et udbrud, bør interessen i en spurt være for stor til, at det kan lade sig gøre at holde hjem.

 

Den kraftige vind kan også komme i spil, når de rammer sidevinden efter sidste stigning. Der er formentlig for megen læ, og styrken er nok for svag, men det vil nok give nervøsitet og dermed også højere fart. Splittelse regner jeg dog ikke med, heller ikke på rundstrækningen, hvor retningen aldrig blive god. Her har vi den lille bakke, der faktisk er ganske stejl og oplagt til et angreb, men med modvind er det svært at se, at man kan køre afgørende væk. Til gengæld er det muligt, at vi også her vil se, at der bliver gået til stålet for at gøre det hårdt, selvom den er så kort, at man ikke bør blive sat af. Forinden er det muligt, at der skal spurtes om sekunder i den indlagte spurt, der kommer så sent, at udbruddet kan være hentet.

 

Jeg tør altså ikke helt udelukke et udbrud, men jeg vil forvente en spurt. Jeg er dog ikke helt sikker på, at alle de tungeste kommer med hjem. Der er i hvert fald en del hold, der har en interesse i at gøre det hårdt, og som minimum bør det - også med et stærkere udbrud - være et mere mærket felt end i mandags, hvor etapen var helt urimelig let.

 

Læs også
Tour de Romandie-analyse: Overraskelsernes schweiziske holdeplads

 

Vi kender finalen fra adskillige tidligere etaper. Som det fremgår af de fire links nedenfor, har de kørt denne spurt fire gange i de store franske etapeløb siden 2012. To gange er et udbrud holdt hjem, men det var, da de kørte en forlænget rundstrækning med en bakke. Da de brugte denne rundstrækning i Dauphiné i 2015, vandt Nacer Bouhanni en spurt. I Touren i 2020 kørte de også denne boulevardspurt med sejr til Caleb Ewan.

 

Og det er vitterligt en boulevardspurt. De sidste 2 km er der ingen forhindringer, og derudover er betyder medvinden, at man virkelig kan lade farten tale med en lang spurt, selvom man sidder lidt tilbage. Alligevel er det ikke helt så enkelt. Vejen er ret smal, og det betyder, at man let bliver lukket inde. Man skal altså alligevel bruge et godt tog for at styrke sine chancer.

 

Selvom det som udgangspunkt er en etape for de rene sprintere, går jeg med Mads Pedersen . Nok er finalen enkel, men den smalle vej betyder, at han alligevel får glæde af sit stærke tog med Ryan Gibbons og Jasper Stuyven. Det gik ganske vist galt forleden, men potentialet er stort, særligt hvis de bruges Stuyven som sidste mand - en rolle, han mestrer sublimt. Den lange powerspurt passer også Pedersen, og da jeg har en ide om, at det kommer til at gå relativt stærkt i terrænet, vil jeg også tro, at han kan lukrere på sin friskhed. Det ændrer ikke på, at Olav Kooij i hvert fald som udgangspunkt stadig vil være hurtigere i denne form for spurt, men her har Pedersen en klar overhånd i positionskampen. Viser toget den klasse, de også viste på 1. etape, vil jeg tro, at det er nok til at sikre den danske sejr, der flere gange har været tæt på.

 

Jeg peger på Olav Kooij som nr. 2. Han bekræftede på 1. etape, at vi nok kan regne med større holdbarhed end tidligere, som vi også så til EM, og han bør ikke være en mand, der får problemer i dette terræn. Etapen er næppe heller hård nok til, at Pedersen for alvor kan få en fordel på sin friskhed, men til gengæld er der en anden udfordring. Som jeg har skrevet flere gange, er Kooijs gode positioneringsevne helt forsvundet, og toget har slet ikke fået det til at fungere, hverken her eller i Emiraterne. Efter et hårdere løb bil kampen dog være mindre, og han har trods alt både Edoardo Affini og Van Dijke-brødrene. Samtidig er finalen enkel, og selvom den smalle vej er en hurdle, har han en bedre chance for at sidde rigtigt her, end han havde det i mandags - og i søndags viste det jo, at det kan lade sig gøre. Sidder han godt, vil jeg forvente, at han vinder.

 

Sidste gang pegede jeg på Arvid de Kleijn, men det bliver vanskeligere denne gang. Hollænderen er nok den allertungeste sprinter, og i dag kom der meldinger om, at han var sat meget tidligt. Det skal ikke gå meget stærkt på bakkerne, før han er sat af, og hvis endelig han overlever, vil han næppe have samme friskhed. Da stigningerne ligger tidligt, da Lidl er tunge, og da modvinden hjælper, er det dog også muligt, at det går langsomt op ad bakkerne. Sker det, kommer han relativt frisk med hjem, og så har han jo det supertog med Matteo Trentin, Rick Pluimers og Maikel Zijlaard, der imponerede så meget forleden. Denne gang får han mindre glæde af det, men den smalle vej gør stadig, at det vil være en fordel. Tiden må så vise, om han har samme fart efter så mange højdemeter. Falder han fra, vil Trentin med sin gode positionering måske kunne gå på podiet, men vinde bør han ikke kunne.

 

Det er vel også en af de bedre chancer for Kaden Groves . Det er tydeligt, at han er langt fra sit bedste, og nu viser det sig, at han også kører rundt med en mindre knæskade. Tiden bør dog arbejde for hans form, og denne slags hårdere sprinteretape passer ham perfekt. Ser man på den fart, han havde i 2023, kan han slå alle, og som udgangspunkt er han også hurtigere end i hvert fald Pedersen, som vi så i Giroen. Han har bare ikke vist samme fart i år, men sidder han rigtigt, og er Kooij igen fanget, ser jeg ingen grund til, at han ikke kan vinde. Som altid er positioneringen et stort problem, men han har et af de stærkeste tog med Maurice Ballerstedt, Edward Planckaert og Robbe Ghys. Problemet er bare, at det er tunge folk, og er han for alene til sidst, taber han formentlig igen positionskampen.

 

Dylan Groenewegen er i samme position som De Kleijn. Han risikerer at ryge af undervejs, men han klatrer betydeligt bedre end sin landsmand. I de seneste år har han endda vist en helt ny holdbarhed, men da han i år har trænet mere spurt på bekostning af klatring, ved vi ikke, om det stadig gælder. Som udgangspunkt har han dog en fair chance for at klare den, særligt hvis det går langsomt, og på ren fart bør han stadig have en god chance for at vinde i dette felt, selvom han har skuffet i år. Hans tog mangler desværre Michael Matthews, og dermed er han efterladt med Elmar Reinders og Luka Mezgec, der ikke har imponeret indtil nu, men heldigvis er finalen enkel. Nok har han skuffet på sin fart, men særligt hvis det bliver let, skal han kunne vinde i dette felt. Falder han fra, kan Mezgec lave en top 10, men han har ikke farten til at vinde og har skuffet fælt i år.

 

Endnu værre går det for Fabio Jakobsen, der også er tungere end Groenewegen - men dog ikke så tung som De Kleijn. Han er altså sårbar i forhold til overlevelse og friskhed, men jeg tror egentlig stadig på hans fart baseret på det, jeg så i Emiraterne. Problemet er, at hans positionering og tog slet ikke har fungeret, men denne gang har han en enkel finale. I forhold til Emiraterne er toget styrket med Nils Eekhoff, og når de også har Tobias Lund og Timo Roosen, er potentialet til mere. Lad os håbe på et let løb, og at det flasker, for sker det, vil jeg tro, at han har en fair chance for at vinde på sin fart. Falder han fra, vil Lund være et ganske fint alternativ. Han har spurtet godt og har ret høj fart, men med den nuværende form synes han ikke alt for meget mere holdbar end Jakobsen. De har Eekhoff, der er plan B eller C, men selvom han har spurtet godt i år, ser jeg ham ikke vinde en flad spurt, når støtten så vil være begrænset.

 

Gerben Thijssen klatrer vel nogenlunde lige så skidt som Jakobsen, og dermed er også han sårbar. Til gengæld ved vi også, at han har farten til at vinde, hvis han stadig er frisk, og derfor skal det ”bare” flaske sig i positionskampen. Det er imidlertid som altid den store hurdle, som det også var på 2. etape. Heldigvis er finalen her enkel, men hans tog med Dries De Pooter, Adrien Petit og Madis Mihkels ligner det svageste af de hidtil nævnte. Derfor skal det flaske sig, men hvis det sker, kan han til gengæld også vinde, hvis løbet har været lettere. Ryger han fra, kan Mihkels, der har vist sig god i positionskampen, som på 1. etape gøre det godt, men i en fladere spurt har han ikke helt samme fart.

 

Læs også
Trek trækker sig fra sponsorat

 

Da jeg rangerer efter vinderpotentiale, ryger Laurence Pithie lidt ned på listen. Jeg tror desværre ikke, at han har farten til at vinde i dette felt, selv hvis det har været hårdt. Til gengæld har han nu mange gange vist, at han er fabelagtig i positionskampen, hvor han også har ret god støtte af Clement Russo, Kevin Geniets, Sven Erik Bystrøm og Sam Watson. Problemet er, at denne finale er ret enkel, og på fart bør han komme til kort. Omvendt kiksede det for både Kooij og Pedersen forleden, og sker det igen, og er de rigtige sprintere trætte eller sat af, er det vel ikke umuligt.

 

Bora jagter oprejsning, og måske kan de få den af Danny van Poppel. Hollænderen har tilsyneladende lov til at spurte, og det gik jo fint i mandags, hvor den dog blev for lang. Han har normalt glæde af et hårdt løb, men efter at have set ham på 1. etape og holdløbet synes han desværre formsvag. Farten er heller ikke den allerhøjeste, men med god position kan han godt vinde i dette felt, da støtten fra Nico Denz og Marco Haller skal er pæn. Havde han vist bedre form, havde chancen været ret god, hvis vi fik et hårdere løb, men  lyset af den klatring, vi har set, glider han lidt ned på listen

 

Det har været opløftende at se Sam Bennett i dette løb. På baggrund af det, vi så på 1.etape, ligner han pludselig igen en mand, der vil have glæde af et lidt hårdere løb. I mandags sad han hæderligt, men kom ikke for alvor til at spurte, og derfor fik vi ikke at se, hvor meget af farten der er kommet tilbage. Han sagde imidlertid, at han for første gang følte sig som en sprinter igen, og det er et godt tegn. Tabet af Oliver Naesen er enormt, men han har stadig Dries De Bondt og Dorian Godon , der i en enkel finale forhåbentlig er nok. Lad os håbe, at han sidder så godt, at han kan vise, om han stadig har den fart, vi ikke har set i nogen tid, nu hvor de gode ben er tilbage. Falder han alligevel fra, vil Godon måske kunne gå i top 10, hvis det har været hårdt.

 

Samme opløftende takter har vi ikke set fra Arnaud Demare, der ikke sad med hjem på 1. etape. Det skal dog gå ret galt, hvis ikke han klarer disse stigninger, men spørgsmålet er så, om han kan vinde. Vi har ikke set ham spurte endnu i år, og han havde et skuffende 2023. Først og fremmest står han svagt i positionskampen med et tog med Donavan Grondin og Miles Scotson, men måske er dette hans chance for endelig at kunne spurte. Falder de allertungeste fra, har han en bedre chance i en finale, der også er enkel. Så kan han forhåbentlig vise os, hvor hurtig han stadig er.

 

En anden fransk sprinter, der har det svært, er Bryan Coquard. Han er til gengæld stadig holdbar nok til med sikkerhed at have glæde af et hårdt løb. Det er også hans chance, for med det svage hold og sine egne positioneringsevner taber han formentlig positionskampen i et stort felt. Får vi et mindre felt, har han med hjælp fra Benjamin Thomas en bedre chance i denne enkle finale. Problemet er bare, at han selv efter en hårdere dag næppe vinder en flad spurt, selvom de rene sprintere er sat af.

 

Der er ikke megen grund til optimisme hos Pascal Ackermann. Han fandt ellers en ny holdbarhed i 2022 og kunne have glæde af et hårdere løb, men den holdbarhed så vi ikke på 1. etape. Han er dog stadig bedre klatrende end de tungeste sprintere og kan derfor have glæde af et løb, der ikke er alt for let. Desværre har hans spurter i år ikke virket overbevisende, og vi har heller ikke set meget til hans gode positioneringsevne. Hans tog med Guillaume Boivin, Hugo Hofstetter og Rick Zabel er dog ganske stærkt og burde have potentiale til mere, hvis vi får det lette løb, hvor også Zabel og den formsvage Hofstetter er med hjem. Desværre tvivler jeg på, at farten rækker lige nu.

 

Total kommer med både Sandy Dujdardin, Anthony Turgis og Dries Van Gestel. I søndags kørte de for Dujardin, men i mandags endte Van Gestel pludselig bedst. Det kan dog sagtens være et uheld som følge af et tabt hjul, for normalt burde de køre for Dujardin. Han har glæde af det hårdest mulige løb, men for ingen af de tre rækker farten i en flad spurt. De har til gengæld et godt tog, men det får de ikke det fulde udbytte af i denne finale.

 

Uden Arnaud De Lie skal Lotto prøve med Cedric Beullens. Han spurter kun sjældent og har ikke farten, men han klarede det hæderligt i Vueltaen i 2022. Han har vist uhyggeligt god form og kan derfor have glæde af et hårdt løb. Derudover har han et ret stærkt tog med Pascal Eenkhoorn og ikke mindst Jasper De Buyst, som jeg forventer kun er plan B. Det kan måske hjælpe til et godt resultat, men sejren ser ikke sandsynlig ud.

 

Endelig er der Bahrain. De har Dusan Rajovic, men også han er en af de tunge sprintere, der skal bruge et let løb. Med dagens resultat er det måske endda endnu mere usikkert, om han får lov at spurte, men skulle han få chancen, har vi tidligere set, at han har en vis fart. Hans tog med Jasha Sütterlin og Fred Wright er også ganske pænt, men da Buitrago og Pello Bilbao formentlig skal have hjælp fra den ene, vil han have ringere støtte end de fleste - og dermed ligner det en svær opgave i et felt mod hurtigere folk. Falder han fra, vil Wright måske prøve, men han har skuffet på sin fart længe.

 

Læs også
Lidl-Trek trodser styrt og vinder i dramatisk Vuelta-åbning

 

Hos Astana har man Rüdiger Selig, men han er meget tung og har ikke megen støtte. Hos EF vil de formentlig prøve med Stefan Bissegger som på 2. etape - eller hvis han er væk som på 1. etape med Owain Doull eller måske Andrea Piccolo - men de får det svært mod sprinterne. Hos Ineos har Omar Fraile og Ben Turner ikke spurtet, og hos Soudal er Casper Pedersen også låst. Hos UAE vil Nils Politt ikke blande sig, mens det hos Movistar er muligt, at Jon Barrenetxea igen vil give den et skud.

 

Som sagt kan man ikke helt udelukke et udbrud fra folk, der har tabt tid, kan klatre og gerne også spurte. Oplagte bud er Christian Scaroni, Sandy Dujardin, Mathieu Burgaudeau, Andrea Piccolo, Pascal Eenkhoorn, Cedric Beullens, Anthony Turgis, Dries Van Gestel, Pierre Latour, Jasper De Buyst, Samuele Battistella, Benjamin Thomas, Anthony Perez, Dorian Godon, Dries De Bondt, Stefan Bissegger, Jonas Rutsch samt naturligvis Remi Cavagna, selvom han ikke synes på toppen.

 

Feltet.dks vinderbud: Mads Pedersen

Øvrige vinderkandidater: Olav Kooij, Arvid de Kleijn

Outsidere: Kaden Groves, Dylan Groenewegen, Fabio Jakobsen, Gerben Thijssen, Laurence Pithie

Jokers: Danny van Poppel, Sam Bennett, Arnaud Demare, Tobias Lund, Bryan Coquard, Matteo Trentin, Pascal Ackermann, Nils Eekhoff, Madis Mihkels, Sandy Dujardin, Luka Mezgec, Cedric Beullens, Dusan Rajovic, Dries Van Gestel

 

Kandidater til et udbrud: Christian Scaroni, Sandy Dujardin, Remi Cavagna, Mathieu Burgaudeau, Andrea Piccolo, Pascal Eenkhoorn, Cedric Beullens, Anthony Turgis, Dries Van Gestel, Pierre Latour, Jasper De Buyst, Samuele Battistella, Benjamin Thomas, Anthony Perez, Dorian Godon, Dries De Bondt, Stefan Bissegger

 

Tidligere udgaver af etapen

Du kan gense Caleb Ewans sejr fra Touren i 2020, hvor de sidste 3,1 km var de samme, Jerome Cousins sejr fra Paris-Nice i 2018, hvor de kørte en forlænget udgave af rundstrækningen, men hvor den sidste store del var den samme som her, Nacer Bouhannis sejr fra Dauhiné i 2015, hvor rundstrækningen var præcis den samme som her, samt Luis Leon Sanchez’ sejr fra Paris-Nice i 2012, hvor rundstrækningen var den samme som i 2018.

 

 FELTET.DK'S NYE APP: FØLG LØBENE FRA START TIL SLUT

Mads Pedersen
Olav Kooij, Arvid de Kleijn
Kaden Groves, Dylan Groenewegen, Fabio Jakobsen, Gerben Thijssen, Laurence Pithie
Danny van Poppel, Sam Bennett, Arnaud Demare, Tobias Lund, Bryan Coquard, Matteo Trentin, Pascal Ackermann, Nils Eekhoff, Madis Mihkels, Sandy Dujardin, Luka Mezgec, Cedric Beullens, Dusan Rajovic, Dries Van Gestel
Christian Scaroni, Remi Cavagna, Mathieu Burgaudeau, Andrea Piccolo, Pascal Eenkhoorn, Anthony Turgis, Pierre Latour, Jasper De Buyst, Samuele Battistella, Benjamin Thomas, Anthony Perez, Dorian Godon, Dries De Bondt, Stefan Bissegger, Hugo Hofstetter, Rüdiger Selig, Owain Doull, Jasper Stuyven, Ryan Gibbons, Maikel Zijlaard, Sam Watson, Fred Wright, Jon Barrenetxea, Nils Politt, Robbe Ghys, Rick Zabel, Edward Planckaert, Tim van Dijke, Mick van Dijke, Miles Scotson, Omar Fraile, Ben Turner
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Paris - Nice
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Circuit de Wallonie(1.1) 09/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?