Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Ny sæson og nye farver, men hvad er der sket med Jonas Vingegaards cykel?
Annonce
Jonas Vingegaard og Team Visma | Lease a Bike har med ny sponsor ændret identiteten en smule. Nu er det med udgangspunkt i et bi-tema, hvorfor tøjet og cyklerne nu bærer præg af hexagoner.
Udstyrsmæssigt er det ikke sket meget, men det hollandske hold har opdateret looket, og cyklen har fået en ny lakering. Se cyklen herunder.
Foto: Bram Berkien
Det er stadig Cervelo, der leverer cyklerne, hvor S5’eren, som er vist her, er den primære cykel. Sidste år kunne vi på Feltet.dk blandt andet fortælle om, hvorfor Vingegaard brugte den mere aerodynamiske S5 frem for bjergcyklen R5 på lang de største etaper, da vi talte med aero-guruen Jean Paul Ballard.
Det er også stadig Sram, der leverer geargruppen, men den er ikke opdateret med de skiftegreb, som Vingegaard sidste år blev spottet med. Holdet kører på Sram Red eTap AXS, som er topmodellen fra SRAM, men Vingegaards cykel kunne allerede i Criterium du Dauphine ses med skiftegreb, der mere ligner SRAMs Rival-gruppe. En mere prisbevidst gruppe.
Foto: Bram Berkien
Hvad der lå til grund for den beslutning, fandt vi aldrig ud af, men en mulig forklaring kan have været komfort. Ergomonien er en smule anderledes på Rival-gruppens skiftegreb, og når man sidder så mange timer på cyklen, skal det helst være komfortabelt.
En anden forklaring er, at Red-gruppen bliver opdateret på lige fod med de andre grupper fra Sram, og at vi derfor kan forvente den på markedet i, eftersom alt udstyr brugt i konkurrence skal være tilgængelig for offentligheden indenfor et år.
Hjulene er også fortsat fra Reserve, som de skiftede sammen med skiftet til Sram fra Shimano i 2023.
Foto: Bram Berkien
Cervelos S5 er særligt kendetegnet ved den atypiske frempind, der i stedet for at være en traditionel cylinderform, er et system, der danner en trekant mellem styr og stel for øget stivhed.
Hvad angår lakeringen er den største forskel, at cyklen nu er præget af gule stafferinger på forgaffel og overrør, hvor den før bare var gul på forgaflen. Dækproducenten er fortsat Vittoria.
Foto: Bram Berkien
Annonce
Annonce
Vuelta España Femenina(2.WWT) 28/04-05/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Circuit de Wallonie(1.1) 09/05
Itzulia Women(2.WWT) 10/05-12/05
Tour du Finistère(1.1) 11/05
Boucles de l'Aulne - Châ...(1.1) 12/05
Tour of Hellas(2.1) 15/05-19/05
Orlen Nations GP(2.NCUP) 15/05-19/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Opvarmning til 2024: Hvad kan vi forvente af Visma | Lease a Bike?
Vingegaard får selskab af megatalent i stort etapeløb
Besejret Van Aert: Jeg var chokeret
Hollandsk hjælperytter stopper karrieren
Eksperten: Der er plads til ny kaptajn på Jumbo