Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Test: Maxxis Re-Fuse

Test: Maxxis Re-Fuse

28. december 2011 09:41Foto: A.S.O.

Endnu et dæk fra Maxxis - denne gang til race.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Test:

Maxxis Re-fuse

 

Produkt:

Maxxis Re-fuse dæk.

 

Venligst stillet til rådighed af:

http://www.jtimport.dk/

 

Læs også
Carapaz sniger sig til etapesejr - Ayuso knækker

 

Produkt information.

Re-Fuse er et dæk til både træning og løb. Super stærkt med sin SilkWorm protection og K2 Kevlar belt. I betragtning af sin slidstyrke er det samtidigt et relativt let dæk på kun 280 gram. Fås i 700x23C i hvid, rød, blå, sort og orange.

 

Pris: 279 kr.

 

Intro

Vi er efterhånden gået ind i den kolde og mørke tid af året, så hvis du stadig insisterer på ”at få nogle kilometer på kontoen”, er det vigtigt at det bliver gjort med det rigtige dæk. Forkert dæk valg kan resultere i en masse unødvendige og irriterende punkteringer.

 

Vi har testet Maxxis Re-fuse, som er et trænings/vinterdæk. Det såkaldte K2 kevlar belt ligner noget der kunne minde om et indbygget indlæg i dækket, og dækket har en meget rug overflade.

Hvis du kigger på vægten skulle dækkene veje 280 gram hver, og brevvægten ligger 10 gram til.

 

Personligt ved jeg ikke så meget om hvad dæk vejer, og lavede dermed en højst uvidenskabelig test, og smed de 2 dæk på vægten, som jeg normalt kører med til vinter og sommerbrug. Samtidig tog jeg lige en på google, for at finde et mønster.

Jeg fandt hurtigt ud af at vinterdæk typisk er lidt tungere end sommerdæk, og Maxxis Re-fuse er i den lette ende af vinterdæk, men overordnet set i den tunge ende.

 

Test.

Alt i alt har jeg fået kørt lige knap 2.000 km på dækkene, og testen har foregået fra starten af oktober til starten af december, altså i efterårets mest lunefulde vejr. Så betingelserne for at teste dæk, har altså været gunstige, måske endda lidt for gunstige. For alt i alt har jeg haft fem punkteringer, på et sæt dæk som ellers ligner, og skulle være et vinterdæk. Fem punkteringer er mere end jeg havde sidste vinter, og mere end hvad jeg har haft samlet hele sæsonen, og giver dermed ikke det bedste udgangspunkt for dækkene, men måske jeg bare har været uheldig.

 

I produktinformationen får man fornemmelsen af, at her er det perfekte allround dæk.

Det er ikke første gang man har hørt denne ”sang”, og siden jeg ikke har været alt for heldig med punkteringsresistens kunne man forestille sig at dækket i det mindste rullede godt.

Men heller ikke her formår dækket at præstere. Det er jo et vinterdæk, så det er trods alt begrænset hvad man kan forvente, men jeg føler dog stadig at jeg har kørt på andre vinterdæk, som ruller væsentligt bedre.

 

Da jeg har været punkteret med dækket et par gange har jeg også haft rig mulighed for at finde ud af hvordan det er at montere igen, og som mange andre vinterdæk, så er Maxxis Re-fuse et utroligt stift vinterdæk, hvilket gør at du i hvert fald ikke kan montere det uden dækjern, som jeg ellers plejer at kunne med mine dæk.

 

At dækket er stift kommer også til scene i komforten i dækket. Normalt er det ikke noget der bliver brugt særlig meget tid på at anmelde, fordi det ikke noget man lægger mærke til, men pumpet til 8 bar, kan man ikke undgå at ligge mærke til det i disse dæk. Efter intet mindre end 10 km, med halvdårlige veje, var jeg slet ikke i tvivl om at det føltes som om dækkene lige forstærkede hver en ujævnhed i vejen en smule.

 

Læs også
Tobias Lund laver fænomenalt hattrick

 

Den gode nyhed er dog at hvis jeg har været uheldig, virker det som om der stadig er rigtig mange kilometer tilbage i dækkene, jeg kan faktisk knap nok se at de har været brugt, bortset fra det hul hvor en flintesten havde sit indtog.

Og hvis vi skal fortsætte lidt i det positive spor, så har jeg aldrig kørt på noget dæk som er ”klistret” så godt fast til vejen. Det medfører dels den store rullemodstand, men det har dog også den positive effekt at der er uendeligt meget vejgreb i dækkene.

 

 

Konklusion.

Konklusionen må være at dækkes prismæssigt ligger sig i et bredt felt af vinterdæk, hvor det må påpeges at der er mangler i forhold til konkurrenterne i samme prisklasse. Der  kan med andre ord nok med fordel kigges på andre dæk i samme prisklasse, selv hvis du er lidt heldigere end jeg har været med punkteringer. Der er dog også fordele ved dækket, og ved korte pendler ture inde i byer med masser af sving kan det godt anbefales.

 

Fordele: Slidstyrke- vejgreb.

 

Ulemper: Rullemodstand – montage – Komfort – Punkteringsresistens(for mig)

 

DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
Arkiv: Landevej og bane
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Vuelta España Femenina(2.WWT) 28/04-05/05

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?