Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Over en længere periode har Matteo Trentin deltaget i møder med UCI og diverse løbsarrangører i håbet om, at de kan forbedre sikkerheden blandt rytterne. Disse møder kom i kølevandet af den forfærdelige ulykke i Polen Rundt.
Annonce
I de seneste måneder har UCI afholdt møder angående ryttersikkerhed. Her har italienske Matteo Trentin mødt op som repræsentant for rytterne.
"På torsdag var der endnu et møde, som jeg ikke kunne deltage i, men i de seneste måneder har der været flere møder for at drøfte sikkerhed i løb, især efter hvad der skete i Polen Rundt," fortalte Trentin i et interview med Tuttobiciweb.it.
Det har været en sæson fyldt med ulykker, dog med Polen Rundt-ulykken som den uovertruffen værste, derfor var det en nødvendighed at samles og tale tingene igennem.
"Vi sad rundt om et bord med UCI og arrangørerne, og vi bragte alle de spørgsmål, vi var stødt på fra løb, til diskussionen. Arrangørerne bragte også deres udfordringer op, og vi startede en dialog, fordi ingen vil pege fingre i fordømmelse. Jeg kan ikke tro, at arrangørerne vil skære ned på barrierer, idet vi ved, at vi kan skade os selv.”
31-årige Trentin forklarede, at de selvfølgelig også er nødt til at kigge indad som rytter og ikke bare smide alt ansvar over på UCI.
”Når du taler om sikkerhed, skal du naturligvis have et helhedsbillede, og alle parter skal være involveret, så vi talte også om vores egen forkerte opførsel i løb, som kan forårsage ulykker, og som ikke må tolereres. Vi ryttere begår også fejl.”
Et af de store problemer, ifølge Trentin, er, at barriererne på opløbsstrækningen ikke udelukkende skal tænkes som en adskillelsesvæg men også en sikkerhed for rytterne, det vil sige vælter en rytter ind i en barriere, skal den kunne holde til det.
”Men som kørere bliver vi hørt, og det er lykkedes os at ændre nogle vigtige regler for at undgå ulykker. Vi har bedt om sikre barrierer, fordi de ikke kun skal ses som en adskillelse mellem os og offentligheden, men designet skal også tage højde for, at ryttere kan påkøre dem.
Trentin skal køre for UAE-Team Emirates i de næste to sæsoner efter en enkelt sæson hos Team CCC. Trentin har vundet otte Grand Tour-etaper og blev nummer to til verdensmesterskabet i 2019 kun slået af danske Mads Pedersen (Trek-Segafredo).
Annonce
Annonce
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Hollandsk baneprofil vil øge sikkerheden i massespurter med nye regler
Oversigt: Sådan sluttede danskerne på UCI´s verdensrangliste
Belgien har holdet klar til VM i e-cykling
Uenigheder med UCI: Intet Hammer Series i 2021
Uno X-chef undrer sig over UCI: Hvorfor skal vi vente?