Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Mens rytterne kan slappe af i et af seks fly til Frankrig, skal holdbiler og busser køre 900 kilometer for at nå frem til 4. etapes startby.
Annonce
Efter 397,4 kilometer dansk Tour de France skal verdens største cykelløb gennem en af de største rejsedage nogensinde, når det franske løb flyttes fra Sønderborg til Dunkerque i det nordlige Frankrig.
Der er stillet tre fly til rådighed, så rytterne og det vigtigste personel kan komme hurtigt og komfortabelt frem. Derudover har Jakob Fuglsangs hold, Israel-Premier Tech, den luksus at kunne flyve i et privatfly.
”Det er ret simpelt. Efter etapen tager jeg et bad, hvorefter jeg bliver samlet op af en bus og kørt til flyet,” fortæller AG2R Citroën-rytteren Oliver Naesen til Het Nieuwsblad.
”Hvis det kun stod til mig, så kunne vi godt have kørt løb mandag. Det her er næsten en gratis hviledag.”
Rejsen gled dog ikke så smertefrit som håbet. Ét af de tre fly brød nemlig sammen inden afgang, hvilket resulterede i, at det måtte udskiftes med tre mindre fly.
Dermed streg det samlet antal fly fra fire til seks.
900 kilometer i bilen - "Det er ikke optimalt."
Mens rytterne får en relativ nem rejse, så kan det resterende personale, holdbiler, cykler og andet materiel se frem til en rejse på over 10 timer før de kan sætte fødderne i Dunkerque. Den samlede tur er 900 kilometer, men chaufførerne kan dog se frem til en overnatning i Bremen.
”Vi har arbejdet på det i flere måneder. Det er ikke optimalt, men vi har vænnet os til det. Vi ved, hvad vi skal gøre,” fortæller manager på AG2R, Vincent Lavenu til L’Equipe.
Hvor mange biler, som præcist skal med på rejsen må stå hen i det uvisse. Men Tourens billeverandør, Skoda, stiller 250 biler til rådighed for løbet, heriblandt den ikoniske røde løbsbil, neutrale servicevogne og nogle holdbiler. Derudover har holdene også egne busser, mens pressen og materiel også skal med videre.
I tweetet herunder kan man se et sammenklip af Tourens rejsedag:
🇩🇰 ➡️ 🇫🇷 After 3 stages in Denmark, riders will continue to write the #TDF2022's story in France
🇩🇰 ➡️ 🇫🇷 Après 3 étapes au Danemark, les coureurs se donnent rendez-vous en France pour continuer à écrire l'histoire de ce #TDF2022 pic.twitter.com/hFislnoSS8— Tour de France™ (@LeTour)
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Eksperter vurderer: Hvem er sprinterkongen i feltet?
Tour de France vil mindes ofrene fra Fields
Blæser til angreb: Cort øjner hel uge i prikker
Professor i sportsmarketing undrer sig: Cort fik det serveret på et sølvfad
Optakt: 4. etape af Tour de France