Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

Favoritter til Giro d´Italia: Michael Rogers *

Favoritter til Giro d´Italia: Michael Rogers *

26. april 2006 18:200
Feltet.dk vil de næste 10 dage, frem til årets Giro d´Italia, præsentere 10 favoritter til den samlede sejr. Rytterne er blevet tildelt en til fem stjerner, hvor rytteren med fem stjerner er den som vurderes, at have den største chance for at vinde løbet. I dag præsenteres T-Mobiles Michael Rogers.

Egentlig er der ikke meget i Michael Rogers resultatliste, der indikerer, at den australske rytter skulle være blandt topkandidaterne til at løbe med sejren i dette års Giro d´Italia. Han har aldrig før kørt det italienske etapeløb og er aldrig sluttet i top-10 i et tre ugers etapeløb. Faktisk er den bedste samlede placering en 22. plads i Tour de France tilbage i 2004. Den australske rytter har sågar op til flere gange udtalt, at han ikke går efter klassementet i dette års Giro d´Italia.

Når han alligevel er med i denne optakts-serie skyldes det den 26-årige rytters store potentiale, de næsten perfekte forberedelser til det italienske etapeløb og så vil det langt fra være første gang, at en rytter, der afskriver sig selv inden Giro d´Italia er med helt fremme i toppen af klassementet når løbet er slut.

Allerede sidste efteråret tog han og ledelsen på det tyske T-Mobile mandskab en beslutning om, at han i år skulle forsøge at køre Giro d´Italia og den australske rytter er siden blevet givet helt frie tøjler til at forberede sig til det italienske etapeløb. ”Vi tænkte at der kunne være en super forberedelse for mig frem mod Touren – vi ved ikke med sikkerhed om jeg køre hele løbet, men det er en beslutning jeg kan tage under løbet,” fortalte Rogers i januar.

Alligevel har han brugt en stor del af foråret på at nærstudere enkeltstartsruter og bjergetaper. Det sammenlagt med at løbet formentlig først afgøres i løbets sidste uge, hvor Michael Rogers skulle have haft rig mulighed for at køre sig i form, kan måske betyde, at T-Mobile-rytteren i den sidste ende kommer til at spille en rolle i klassementet.

Michael Rogers indiskutable force er på enkeltstartsdisciplinen, hvor han som den eneste har hentet VM-guld tre gange i træk. Alligevel er Rogers måske største styrke den målrettede og stædige tro på, at han en dag vil vinde Tour de France. Allerede som ganske ung proklamerede han, at han ville vinde Tour de France før han stoppede som professionel og siden har han minutiøst arbejdet på at forbedre sine muligheder i bjergene, hvor han hidtil har haft lidt problemer. Den første frugt af arbejdet så man allerede under sidste års Schweiz Rundt, hvor det formentlig kun var høj feber og en lidt for testosteronfyldt Aitor Gonzalez, der forhindrede Rogers i at løbe med sejren. Men at Michael Rogers har udviklet sig til en ganske habil rytter i bjergene har ikke mindst de lokale træningskammerater i Varese-egnen i Italien længe vidst, da Michael Rogers ved flere lejligheder har været tæt på slå flere af rekorder på de lokale stigninger, som den tidligere storrytter Claudio Chiappucci for de flestes vedkommende er indehaver af.

Derudover ser det også ud til at skiftet til tyske T-Mobile har haft positiv indflydelse på den australske rytter, der i langt højere grad har fokus på etapeløbene, end det meget klassiker-fokuserede Quick Step mandskab. Desuden har holdet ladet Rogers tage en noget længere vinterpause end han var vant til hos Quick Step, hvad Rogers bl.a. udnyttede til at gifte sig med en lokal børnehaveklasselærer fra Varese, uden at det ifølge Rogers kunne ses på testresultaterne i starten af foråret. Skiftet har dog – foruden en noget større gage – også medført, at Rogers foreløbig må affinde sig med at skulle arbejde for Jan Ullrich i Tour de France, men i håbet om senere at udfylde kaptajnsrollen på det tyske mandskab, når Jan Ullrich en gang stopper den aktive karriere. Indtil da vil vi foreslå, at han gør alvor af mulighederne i Giro d´Italia.


Links:
www.feltet.dk/manager
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-McLaren

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Pro Cycling

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

NTT Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

SKAL DU HAVE WATTMÅLER PÅ CYKLEN?