Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Stejle mure og korte etaper bliver ikke en stor del af Giroen 2020. Mauro Vegni holder nemlig fast i de mange lange etaper og bjerge, når næste års Giro-vinder skal findes. Løbsdirektøren mener at finde de "sande mestre" med sin ruteplanlægning.
Annonce
I den konstante søgen på nye tiltag har løbsarrangørerne af både Tour de France og Vuelta a Espana i de seneste sæsoner afkortet flere af linjeløbsetaperne i håbet om mere intenst og aggressivt cykelløb.
Eksempelvis har der i Vueltaen ikke været en eneste bjergetape på over 200 kilometer siden 2015, og i næste års Tour de France vil blot en enkelt etape i hele løbet overstige denne distance. Desuden vil rytterne i Frankrig i langt mindre grad end tidligere skulle køre i over 2000 meters højde, hvilket flugter med Vueltaens traditionelle korte og stejle etapeafslutninger.
Disse tendenser er Giro d´Italia-direktøren, Mauro Vegni, dog langt fra enig i. Tilbage i oktober offentliggjorde han en Giro-rute, der i 2020 vil sende rytterne ud på hele ti etaper over 200 kilometer samt op ad adskillige lange og høje målbjerge.
”Høje bjerge og en test af udholdenheden afslører, hvem der er de sande mestre. Jeg synes, at det er opskriften på et stort Giro d´Italia”, siger Vegni til Cyclingnews og tilføjer:
”Jeg respekterer, hvad andre løbsarrangører synes er rigtigt for deres løb, og måske går jeg i mod de seneste trends, men jeg synes, at en Grand Tour skal inkludere store bjerge over 2000 meter og lange etaper spredt ud over de tre ugers ræs”, forklarer italieneren.
Giro d´Italia har tidligere taget sin indledning langt fra Italien i lande som Irland, Danmark og Israel, og til næste år er turen så kommet til den ungarske hovedstad, Budapest, hvor løbet begynder den 9. maj med en kort enkeltstart.
Over de efterfølgende tre uger vil rytterne køre i alt 3580 kilometer, som, trods tre enkeltstarter undervejs sammenlignet med Tourens ene, er 110 kilometer mere end 2020-udgaven af Tour de France.
Særligt løbets sidste uge vil teste klassementsrytterne med en enkeltstart og flere bjergetaper, hvor Passo dello Stelvio (2758 meter) på 18. etape samt en vanvittig 20. etape med Colle Dell´ Agnello (2744 meter), Col du Izoard (2360 meter) og Sestriere (2035 meter) vil udgøre iltfattige betingelser.
Annonce
Annonce
Vuelta España Femenina(2.WWT) 28/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Circuit de Wallonie(1.1) 09/05
Itzulia Women(2.WWT) 10/05-12/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Medie: Ungarsk cykelprojekt er kuldsejlet
Roglic sætter sejl mod Tour de France
Bernal fristet af næste års Giro-rute
Giro d’Italia-analyse: Hvad nu, Jumbo-Visma?
Nibali om Giro-ruten: Mere balanceret end i år