Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 12. etape af Vuelta a Espana

Optakt: 12. etape af Vuelta a Espana

07. september 2023 15:01Foto: Sirotti

Jesus Herrada fandt igen formen til den rette dag og tog karrierens tredje Vuelta-etapesejr på en 11. etape, der endte som våbenhvile mellem favoritterne. Den våbenhvile vil vare ved torsdag, hvor rytterne ellers skal en tur ud på den blæsende spanske højslette, men på en varm torsdag med kun begrænset vind taler meget for, at sprinterne skal have deres eneste chance i den lange periode mellem 7. og 19. etape.

Artiklen fortsætter efter videoen.

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Ruten

Sprinterne har været parkeret på sidelinjen i næsten en uge, men nu er deres ventetid endelig overstået. Efter hele fire etaper for klassementsrytterne venter nemlig en af løbets absolut letteste dage, hvor der end ikke skal klatres 1000 højdemeter, og hvor distancen samtidig er meget kort. Det betyder dog ikke, at der ikke kan blive tale om drama, for rytterne skal slutte i Zaragoza, der er placeret i en blæsende og flad del af Spanien. Her har vinden før spillet ind, og derfor kan det, der ligner en simpel dag for sprinterne måske udvikle sig til mere end som så.

 

Med en distance på 150,6 km er der tale om en meget kort etape, der fører feltet fra Olivega til Zaragoza. Startbyen ligger i et kuperet område, mens målbyen ligger i det spanske fladland, og man forlader med det samme det kuperede terræn. Således lægger man ud med at køre mod nordøst og øst ad en lige og faldende vej ned til Tarazona, der nås efter 24,8 km. Her drejer man mod sydøst for at køre op ad en bakke (2,2 km, 5,6%), der har top efter 33 km, inden det gør mod øst ad en helt lige og let faldende vej. Den drejer langsom mod nordøst, inden man efter 74,8 km når frem til byen Tauste.

 

 

Her vender terrænet. Nu begynder det nemlig i stedet at stige let, når man kører mod nordøst og derefter øst ad lige veje. Kort efter byen Castejon de Valdejasa, der passeres efter 101,0 km, drejer man mod sydøst, hvorefter det stiger lidt kraftigere med til slut 3,7% over de sidste 2,8 km, inden terrænet efter 110 km vender, når det - stadig ad lige og enkle veje - i stedet begynder at falde let hele vejen ned til Villanueva de Gallego, hvor man efter 131,9 km kører dagens spurt, der også tæller som en bonusspurt.

 

Nu afvikles de sidste 18,7 km i det helt flade terræn omkring Zaragoza. Fra start kører man kortvarigt mod nord, inden man vender rundt for at køre mod syd ad en helt lige og flad vej ind mod storbyen. I udkanten drejer man mod sydvest for at køre det sidste stykke ind til centrum - stadig igennem helt fladt terræn. Efter et sving med 6 km igen drejer man 180 grader med 3600 m igen og derefter med det samme til venstre. Nu leder en lang, lige vej hen langs Ebro-floden, inden man med 1100 m igen drejer i en stor rundkørsel, og derefter bugter den store, brede vej sig kun let til venstre, indtil vejen retter sig ud med 350 m igen. Den sidste kilometer stiger let med 0,9%

 

Etapen byder på i alt 865 højdemeter.

 

Zaragoza er ikke blevet besøgt meget de seneste år, men i begyndelsen af årtusindet var Vueltaen næsten altid forbi. Seneste besøg var helt tilbage i 2008, hvor Sebastien Hinault tog en meget overraskende spurtsejr foran Lloyd Mondory og den unge komet Greg Van Avermaet. I 2007 var byen vært for en 52,2 km lang tonsenkeltstart, der blev vundet af Bert Grabsch foran Laszlo Bodrogi og Stijn Devolder, der overtog førertrøjen, og dagen forinden var der massespurt i byen, hvor Erik Zabel vandt foran Allan Davis og Paolo Bettini. I 2004 vandt Alessandro Petacchi en spurt foran Erik Zabel og Oscar Freire, og i 2003 var der også to etaper på programmet, da Alessandro Petacchi først vandt en massespurt foran Angel Edo og Julian Dean, inden sensationen Isidro Nozal forsvarede førertrøjen ved at vinde den flade enkeltstart med hele 1.20 ned til David Millar og 1.26 ned til Jan Hruska. I 2002 var der sidevindsdrama og derefter en overraskende spurtsejr til Igor Gonzalez de Galdeano foran Sven Teutenberg og Biagio Conte, mens Alessandro Petacchi også vandt i 2000, denne gang foran Giovanni Lombardi og Stefano Casagranda. Til gengæld var der udbrudssejr i 1999, hvor Sergiy Otschakov vandt foran Fabio Roscoli og Jacky Durand. Derudover var byen ofte mål i det nu hedengangne Vuelta a Aragon, hvor de seneste vindere er Matteo Pelucchi (2019), Matteo Malucelli (2018), Alessandro Petacchi (2003, 2004 og 2005), Giovanni Lombardi (2000 og 2002), Mario Cipollini (2001) og Marcel Wüst (1999).

 

 

 

 

 

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

 

Vejret

Området omkring Zaragoza er kendt for vind og varme, men det bliver kun varmen, de skal slås med denne gang. Der vil være sol med kun få skyer, og mens temperaturen kun vil være 25 grader ved starten, vil den være over 30 grader det meste af dagen med 32 grader i målbyen. Vinden vil fra start bare være let (8-9 km/t) og komme fra syd, men gennem det meste af dagen vil den være let til jævn (14-17 km/t) og komme fra sydøst og østsydøst, langt de meste af tiden fra østsydøst. Det giver generelt mod- og sidemodvind hele dagen, indtil man efter spurten får direkte sidevind ind til Zaragoza. Med 6 km igen få man sidemodvind, mens man med 3,6 km igen får direkte medvind, indtil man får sidemodvind igen over de sidste 1100 m.

 

Analyse af 11. etape

Her kan du læse min analyse af, hvordan en af holdets mange lottokuponer igen gav succes for Cofidis på en 11. etape, der endte i våbenhvile mellem favoritterne.

 

Favoritterne

Nok er denne Vuelta særligt brutal, men sammenlignet med mange andre nyere udgaver af løbet byder den på mange sprinteretaper. Hele seks potentielle af slagsen er der, og flere af dem har endda langt færre højdemeter, end man normalt ser det i løbet. De er bare pokkers skævt fordelt. I første uge havde vi tre af slagsen på bare fire dage, og til allersidst er to af de sidste tre etaper oplagte chancer for sprinterne. Til gengæld er der et gevaldigt hul mellem 7. og 19. etape, hvor sprinterne kun kan drømme om én chance.

 

Den chance kommer i morgen, der således lidt har karakter af D-dag for feltets hurtige folk. Når vi har nået Zaragoza i morgen, har rytterne været over Tourmalet og Angliru samt gennemført fire meget store bjergetaper inden næste chance byder sig. Derfor kan betydningen af denne 12. etape næppe overvurderes.

 

De kan så også glæde sig over, at etapen er meget nem. End ikke 1000 højdemeter finder vi over de kun 150 km, og det er meget lidt efter vanlig Vuelta-standard. Alligevel er der potentielt to ting, der kan true sprinterne.

 

Lad os tage den potentielt mest dramatiske først. Området omkring Zaragoza på den spanske højslette kan være blæsende, men desværre kan vi nok godt afblæse sidevindsdramaet med det samme. Vinden bliver for svag, og der vil endda generelt være modvind det meste af dagen. Der bliver dog direkte sidevind over de sidste små 20 km ind mod Zaragoza, og det vil helt sikkert være nok til at skabe nervøsitet og positionskamp. Med de relativt beskedne vindstyrker bør det imidlertid blive ved det.

 

Så er der den anden trussel, nemlig et udbrud. Vi er så langt henne i løbet, at sprinterholdene sagtens kan blive snydt. Det gælder måske særligt i dette løb, hvor én sprinter har været så dominerende, at Alpecin slet ikke har fået hjælp på de seneste to sprinteretaper. Det har heller ikke været nødvendigt, fordi angrebslysten var meget begrænset, men skulle der være større aktivitet denne gang, kan det belgiske hold komme under pres, hvis der ingen hjælp er.

 

Starten kunne også giver muligheder. Den første, faldende del er hurtigt overstået, og herefter kunne den første bakke være oplagt til at få etableret et større og stærkere udbrud. Jeg tror bare ikke rigtigt på det. De næste to dage er meget voldsomme, og jeg tror, at de fleste vil have det fint med en let dag. Den generelle modvind lægger heller ikke ligefrem op til, at man skal på togt.

 

Mit gæt er derfor, at vi får den kedelige model, hvor Alpecin får sendt et tv-udbrud afsted fra km 0, hvorefter de uden hjælp holder udbruddet i snor med en meget lille risikomargin på denne meget korte etape, inden det bliver nervøst i sidevinden til sidst. Her kan udbruddet måske være hentet, inden den sidste spurt, hvor det skal blive interessant at se, om Remco Evenepoel, Jonas Vingegaard eller for første gang Primoz Roglic vil gå efter sekunderne. Til gengæld er det tvivlsomt, om sprinterne vil blande sig, da Kaden Groves har den grønne trøje i et jerngreb, men på 7. etape var Marijn van den Berg stadig frisk på at spurte.

 

 

Er vi heldige, og får vi mere action fra start, tror jeg også, at vi får en spurt. Hvis Alberto Daineses deltagelse skal give mening, skal DSM hjælpe Alpecin, hvis det bliver nødvendigt. Groves gjorde også sig selv en tjeneste ved ikke at vinde i fredags. Det viser alle, at det kan lade sig gøre, og jeg kunne sagtens se Trek, Lotto, EF, Intermarché og måske endda Total og Caja Rural give en hånd med, hvis det bliver kritisk, mens UAE dog nok har tankerne for meget rettet mod fredagen. Modvinden er hjælper jo heller ikke just udbruddet, og det gør positionskampen hen mod sidevinden heller ikke. Derfor bliver jeg overrasket, hvis ikke vi får en spurt, uanset om det bliver den sjove eller kedelige model - og desværre tror jeg mest på den kedelige.

 

Det lugter altså af massespurt, og modsat 4. og 7. etape har denne en ret enkel finale. Hele turen rundt i Zaragoza foregår på store, brede veje med god plads, og efter den tekniske fase med 2800 m igen bliver det meget enkelt med kun ét blødt sving i en rundkørsel med 1100 m igen. Derefter rammer man modvinden, hvorfor man skal time det hele rigtigt, men på denne brede vej uden sene sving er der lagt op til boulevardspurt, hvor positionering ikke betyder så meget, og hvor farten bliver afgørende.

 

Uanset finalens karakter er det dog Kaden Groves, der er favoritten. Allerede på papiret lignede han løbets klart hurtigste, og det er der efter de første sprinteretaper ingen grund til at betvivle. I denne boulevardspurt, hvor farten virkelig kan tale, bør det komme til udtryk, men selv i en sådan afslutning har han før kæmpet med sin positionering. Risikoen for, at han skal det denne gang, er dog begrænset, når hans tog har bekræftet, at det er det stærkeste - og endda endnu stærkere end ventet. Selv da Robbe Ghys styrtede på 7. etape, sørgede Edward Planckaert for, at han sad godt, indtil han blev blokeret i sidste sving.

 

Siden dengang har han mistet Sam Gaze, men han har stadig Maurice Ballerstedt, Tobias Bayer samt ikke mindst Planckaert og Ghys. Det er en meget kraftfuld formation, der kombineret med den enkle finale bør sikre, at Groves kan vise sin fart. Spørgsmålet er så, hvor frisk han er på dette sene tidspunkt i løbet, for vi så i Giroen, at han faldt sammen. Det skyldtes dog sygdom, mens han sidste år i Vueltaen jo faktisk tog sin sejr præcis på dette tidspunkt i løbet. Hans holdbarhed taler for, at han er mere frisk end mange andre, og har jeg ret i, at han er hurtigste mand, bør det komme til udtryk i denne boulevardspurt, hvis ikke han åbner for tidligt i modvinden.

 

Den næst- eller tredjehurtigste er formentlig Juan Sebastian Molano, og han har spurtet så godt i år, at det bestemt ikke kan udelukkes, at han kan slå Groves på fart, særligt hvis det kniber med timingen for australieren. Hans styrt på 5. etape var ikke slemt, og han er kommet godt igennem løbet. Faktisk vandt han jo sidste etape i 2022, og det vidner om evner til at spurte sent i løbet. Han har været lidt svingende i positionskampen, men hans tog med Finn Fisher-Black og ikke mindst Rui Oliveira har imponeret stort, først på 4. etape og siden på 7. etape, hvor Molano dog tabte portugiserens hjul. Det giver mig en tro på, at han nok skal sidde godt, og herefter er det op til ham at vise, at hans fart kan måle sig med Groves´. Det synes bestemt ikke umuligt, at det er tilfældet, for vi har ikke set dem dyste i en flad spurt endnu.

 

Jeg prøver igen at rangere Filippo Ganna som nr. 3. Det er stadig svært at glemme, hvordan han i løbets hidtil eneste powerspurt så ud til at have farten til at slå Groves. Nu kommer så den anden powerspurt, hvor han får mulighed for at bekræfte, og det virker bestemt ikke umuligt, at det kan lykkes, når man ser på det lille nederlag sidste onsdag. Samtidig har han klaret positionskampen godt på både 5. og 7. etape, hvor han sad fint, indtil han ifølge Milan Menten tog det sidste sving ”som en gammel dame”. I morgen er der endda en god chance for, at han pludselig kan få Geraint Thomas og Kim Heiduk som støtte, nu hvor de er ude af klassementet. Det er i hvert fald meldt ud, at han vil give den et skud, og så må vi se, om han bare havde en særligt god dag på 5. etape, eller om han vitterligt er så hurtig, som det så ud til.

 

Dette kunne meget vel være den bedste chance for Alberto Dainese. Vi ved, at han er så hurtig, at det bestemt ikke kan udelukkes, at han er allerhurtigst, og efter en skidt start med dårlige ben på 4. etape har tiden nok arbejdet for ham. I hvert fald er han holdbar, og begge hans sejre i Giroen er kommet præcis på dette tidspunkt i løbet. Vigtigst for ham er dog, at denne finale er så ekstremt enkel, at hans svage positionering og svage tog med kun Sean Flynn ikke bør koste alt for dyrt. Formentlig vil han stadig sidde bag Groves og Molano, og derfor havde en lang spurt i medvind været bedre end denne modvindsspurt, men risikoen for, at han lukkes inde, er meget mindre denne gang. Sidder han ikke alt for langt tilbage, er dette hans store chance for at få sin sejr.

 

Jeg har også en vis tiltro til Edward Theuns. Jeg fik ganske vist i fredagens analyse skrevet, at han skuffede på sin fart, men han havde åbenbart haft en hård opkørsel efter at være blevet fanget bag styrtet. Vi har nu set, at han ikke har den fart, han tidligere havde, men han burde stadig være en af de hurtigste i dette felt. Han har samtidig trods den beskedne støtte fra Otto Vergaerde og Jacopo Mosca genfundet den positioneringsevne, han syntes at have mistet, og selvom den ikke har samme værdi i denne finale, bør han igen sidde rigtigt. Mistimer de bedste deres spurt, er det ikke helt umuligt, at han kan vinde.

 

Vi så ganske vist i Romandiet, at Milan Menten mangler noget fart i en flad spurt, men han så stærk nok ud i Mayenne til, at jeg stadig vil rangere ham som en af de hurtigere i dette ikke specielt prangende felt. Det er vigtigt i denne boulevardspurt, men derudover ved vi, at han er en af de bedste i positionskampen. Det er også blevet bekræftet i dette løb, hvor han sad godt på 4. etape, indtil det gik galt i det sene sving, og efter styrtet på 5. etape sad han godt på 7. etape, indtil han blev fanget bag den ovenfor omtalte ”gamle dame”. Med fin støtte fra Andreas Kron og Jarrad Drizners står han ganske pænt, og spurter han som i Mayenne, kommer han også et stykke vej.

 

 

Denne finale er bestemt ikke en gave for Marijn van den Berg. Hollænderen mangler nemlig fart, og han belønnes slet ikke for sin gode positionering. ”Slet ikke” er dog så meget sagt, for det virker bestemt ganske sandsynligt, at det er ham, der vil sidde på hjul af Groves, hvis denne som ventet får det bedste lead-out. Derfra er der naturligvis stadig meget langt til sejr, når manden foran ham er så meget hurtigere, men i en modvindsspurt kan det hurtigt gå galt med timingen. Positionerer han sig, som han har fået for vane, burde han give sig selv den bedst mulige chance, og så må han håbe, at de andre begår så mange fejl, at han kan vinde en spurt, der egentlig slet ikke passer ham.

 

Jeg rangerer igen Samuel Watson ret højt, men det skyldes alene, at han er en total ubekendt. Vi ved, at det er ham, FDJ kører for i de flade spurter, men det er ikke gået godt indtil nu. På 5. etape styrtede han, og på 7. etape kom han aldrig frem. Da han ikke har spurtet i professionelle løb siden sidste års Tour of Britain, er hans fart en ret ubeskrevet størrelse, men de resultater, han har både som U23 og sidste år, indikerer, at han bør komme et stykke i dette felt. Samtidig er et tog med Romain Gregoire og ikke mindst Lewis Askey, der har vist sig meget god i positionskampen, altså et af de bedste i dette felt, og det taler for, at han bør få chancen for at vise, hvor hurtig han egentlig er.

 

Jeg har været skuffet over Hugo Page i dette løb. Min fornemmelse var, at han var hurtigere på flad vej, end han har været, og derfor vinder han næppe denne boulevardspurt. Til gengæld har hans tog med Julius Johansen og Boy van Poppel, der også på papiret er et af de stærkeste, set meget overbevisende ud i de seneste to spurter. Det er alligevel gået lidt galt til sidst, men han har siddet ganske fint begge gange. Det taler jo for, at det i hvert fald ikke skal gå helt galt, men vi må nok også sande, at farten ikke rækker til at vinde denne form for spurt, selvom han nok har glæde af, at vi er et stykke henne i løbet.

 

Den sprinter, der har haft det dårligste løb, er vel Hugo Hofstetter. Han kom ikke frem på 4. etape og styrtede på både 5. og 7. etape. Der er heldigvis ingen meldinger om, at han har slået sig slemt, så han burde være frisk til at give den et skud igen. Problemet er, at denne boulevardspurt slet ikke passer en mand, hvis store styrke er hans positionering, og sidstnævnte evne har endda været nærmest usynlig i denne triste sæson. Derfor kan det ligne en svær opgave, men i dette felt bør hans fart trods alt føre relativt langt. Han har også i Kevin Ledanois en ganske god lead-out man, så lad os håbe, at han endelig undgår uheld og måske endelig genfinder den spidskompetence, han tidligere havde.

 

I fredags var Orluis Aular pokkers tæt på at give Caja Rural en sensationel sejr, men det bliver vanskeligere at gentage i denne finale. I fredags lukrerede han nemlig meget på det sene sving og god positionering, men hans i morgen skal vinde i kraft af sin fart. Der er intet, der tyder på, at han, der er bedst i stigende spurter, skulle være i stand til at vinde i dette felt, men det er også klart, at han trods alt kommer et stykke på den positionering, der er gået godt to ud af tre gange. Hele vejen fører det ham dog nok ikke. Vi har også set, at David Gonzalez kører sin egen spurt, og han har positioneret sig meget bedre, end han har gjort tidligere. Til gengæld var det også ret åbenbart i fredags, hvor han endda var først gennem sidste sving, at han ikke har farten til dette selskab.

 

Det har heller ikke været et godt løb for Ivan Garcia Cortina. Han har betalt en dyr pris for sin manglende støtte, og han har siddet for langt tilbage alle gange. Alt taler for, at det vil gentage sig i morgen, men heldigvis betyder denne brede boulevard, at han burde kunne få plads til at spurte. Baseret på det, vi så på Mallorca samt i Valencia og Burgos, vil jeg stadig mene, at hans fart burde føre ham ganske langt i dette felt, men når han nu tre gange har tabt positionskampen, er det svært at tro på, at han vil sidde langt nok fremme til at blande sig helt i front, selvom han åbenlyst stadig er i fornem form og bør have glæde af sin holdbarhed.

 

Hvad pokker gør Total? Først har de uventet stor succes med ikke-sprinteren Dries Van Gestel , men da han styrter, vinder holdets lead-out man, Geoffrey Soupe. Nu er det ret svært at spå om, hvem de vil køre for, men det logiske vil vel være at køre for den mand, der faktisk har vundet. Soupe viste i hvert en uventet fat i fredags, og med god støtte fra Van Gestel står han også godt i den positionskamp, han klarede så flot for en uge siden. Til gengæld vandt han jo netop på grund af sin position, og det er svært at finde belæg for, at han kan vinde denne boulevardspurt - men det skal komme an på en prøve. Kører de igen for Van Gestel, har vi set, at han med sin gode næse for positionering kunne trækkes frem af Ganna til en 3. plads på 5. etape, men det er ret umuligt at se ham slå sprinterne på fart. Han slog sig angiveligt også ganske meget i styrtet, og selvom det er ved at være en uge siden, kan han være mærket, hvad hans kørsel de seneste dage dog ikke antyder.

 

Denne spurt passer slet ikke Andrea Vendrame. Han mangler farten på flad vej, og skal han begå sig, skal det ske via positionering. Det var tidligere en af hans styrker, men den evne har været helt væk på det sidste. Derfor kan det være svært at tro, at han kan undgå endnu en skuffelse, men når man alligevel kan finde lidt grund til optimisme, skyldes det toget. Nok har det ikke fungeret indtil nu, men Damien Touzé og Dorian Godon burde altså have et betydeligt større potentiale, end vi har set indtil nu.

 

Med Bryan Coquard ude får Davide Cimolai sin tredje chance, men det er meget sigende, at han endnu ikke er kommet i top 10. I gamle dage var han ellers en ørn i positionskampen, men i de seneste to sæsoner er han faldet gevaldigt af på den, både i forhold til positionering og fart. Det bliver bestemt heller ikke bedre af, at hans hold er svagt, og at han kun har Andre Carvalho som reel støtte. Når det er sagt, skulle man fortsat mene, at hans fart i dette felt efter en let dag stadig bør føre et stykke, hvis han denne gang kan trodse det svage hold og i en enkel finale sidde godt.

 

 

I fredags lykkedes det endelig Matevz Govekar at gå i top 10, men det er også første gang i de spurter, han har kørt både her og i Polen. Derfor kan det være lidt svært at tro på en gentagelse, for han skal tilsyneladende køre spurterne helt på egen hånd. Det er ikke så stort et problem i denne meget enkle finale, men det er stadig et betydeligt handicap for en mand, der indtil nu ikke har imponeret i den disciplin. Sidder han ikke alt for langt tilbage, vil jeg stadig tro, at hans fart ikke er helt på månen i dette felt, men historien viser allerede, at det skal flaske sig, hvis han skal sidde helt fremme.

 

Det ser ud til, at Jesus Ezquerra og Cyril Barthe kører hver deres spurt for Burgos, og det er en svær opgave. Ingen af dem er nemlig rigtige sprintere, og de mangler derfor farten. Til gengæld har de begge tidligere været ret gode i positionskampen, og selvom det våben ikke er så vigtigt i denne finale, sikrede det trods alt Ezquerra en top 10 i den tidligere boulevardspurt på 5. etape. Han ligner da også bedste bud, men i denne endnu enklere finale bliver det vanskeligt med en gentagelse. For Barthe ser det endnu sværere ud, for han har indtil nu slet ikke fået sin positionering til at fungere.

 

Endelig er der Felix Engelhardt. Denne etape er bestemt ikke ideel for en mand, der slet ikke er sprinter, men mere puncheur med styrke efter hårde dage. Han vil formentlig kunne lukrere lidt på sin holdbarhed, men næppe meget på denne lette etape. Han styrtede ret slemt på 7. etape, men har vist, at han ikke synes mærket. Desværre har han det svært i positionskampen, og efter tabet af Michael Hepburn er han reelt uden støtte fra andre end Matteo Sobrero. Derfor skal det flaske sig, hvis han vil i top.

 

Soudal og Jumbo deltager ikke i disse flade spurter, hverken med Casper Pedersen, Remco Evnepoel eller Primoz Roglic, og hos Bora tyder intet på, at Jonas Koch skal spurte. Hos Astana endte Samuele Battistella halvlangt fremme på 7. etape, hvilket måske kunne indikere, at han forsøgte sig, men skulle det ske igen, har han ikke mange chancer i denne boulevardspurt.

 

Som sagt kan man ikke helt udelukke et udbrud. Da de kun vil holde efter en hård jagt, bliver der næppe tid til taktik, og derfor skal man med nogen sandsynlighed have en vis fart for at vinde. Chancen er også størst, hvis udbruddet først kører på stigningen, og derfor kan en vis klatrestyrke være et fint våben. Gode kandidater kunne være Dorian Godon, Stefan Bissegger, Kim Heiduk, Damien Touzé, Felix Engelhardt, Lewis Askey, Sean Quinn, Andrea Vendrame, Kevin Vauquelin, Samuele Battistella, Fabio Felline, Jetse Bol, Jesus Ezquerra og Cyril Barthe. Og så kunne det være frisk, hvis Filippo Ganna går i udbud, hvis det viser sig, at etapen bliver meget aktiv fra start.

 

BEMÆRK: Jeg minder igen om, at jeg rangerer efter vinderpotentiale.

 

Feltet.dks vinderbud: Kaden Groves

Øvrige vinderkandidater: Juan Sebastian Molano, Filippo Ganna

Outsidere: Alberto Dainese, Edward Theuns, Milan Menten, Marijn van den Berg, Samuel Watson

Jokers: Hugo Page, Hugo Hofstetter, Orluis Aular, Ivan Garcia Cortina, Geoffrey Soupe, Dries Van Gestel, Andrea Vendrame, Davide Cimolai, Matevz Govekar, David Gonzalez, Jesus Ezquerra, Felix Engelhardt, Cyril Barthe

 

Kandidater til et udbrud (i prioriteret rækkefølge): Dorian Godon, Stefan Bissegger, Samuele Battistella, Jesus Ezquerra, Fabio Felline, Damien Touzé, Jetse Bol, Kim Heiduk, Cyril Barthe, Felix Engelhardt, Lewis Askey, Sean Quinn, Filippo Ganna, Andrea Vendrame, Kevin Vauquelin

 

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

Kaden Groves
Juan Sebastian Molano, Filippo Ganna
Alberto Dainese, Edward Theuns, Milan Menten, Marijn van den Berg, Samuel Watson
Hugo Page, Hugo Hofstetter, Orluis Aular, Ivan Garcia Cortina, Geoffrey Soupe, Dries Van Gestel, Andrea Vendrame, Davide Cimolai, Matevz Govekar, David Gonzalez, Jesus Ezquerra, Felix Engelhardt, Cyril Barthe
Dorian Godon, Stefan Bissegger, Samuele Battistella, Jesus Ezquerra, Fabio Felline, Damien Touzé, Jetse Bol, Kim Heiduk, Cyril Barthe, Felix Engelhardt, Lewis Askey, Sean Quinn, Filippo Ganna, Andrea Vendrame, Kevin Vauquelin, Robbe Ghys, Rui Oliveira, Boy van Poppel, Remco Evenepoel, Jonas Koch, Jarrad Drizners, Sean Flynn, Kevin Ledanois, Jacopo Mosca, Andre Carvalho
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Vuelta a España
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Simac Ladies Tour(2.WWT) 08/10-13/10

Coppa Agostoni(1.1) 06/10

La Philippe Gilbert Juniors(2.1) 05/10-06/10

Tour of IRAN (Azarbaijan)(2.1) 06/10-10/10

Simac Ladies Tour(2.WWT) 08/10-13/10

Tour de Kyushu(2.1) 11/10-14/10

Il Lombardia(1.UWT) 12/10

Chrono des Nations(1.1) 13/10

Hong Kong Cyclothon(1.1) 13/10

Trofeo Baracchi(1.1) 13/10

Tour of Chongming Island(2.WWT) 15/10-17/10

Gree-Tour of Guangxi(2.UWT) 15/10-20/10

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Red Bull - BORA - hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger