Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 19. etape af Vuelta a Espana

Optakt: 19. etape af Vuelta a Espana

15. september 2023 15:08Foto: Sirotti

Jumbo-mandskabet byttede rundt på de vanlige roller og lod stjernerne agerer vandbærere, da de fragtede Sepp Kuss sikkert igennem en sidste bjergetape, der endte som en lille fuser, mens Remco Evenepoel leverede endnu et af sine gigantiske soloridt. Dermed burde amerikaneren have kurs mod den samlede sejr, men forinden skal han igennem tre etaper, hvoraf den første er en af løbets allerletteste, og i fravær af vind synes spørgsmålet derfor at være, om sprinterholdene kan holde det hele samlet til deres første massespurt i mere end en uge.

Artiklen fortsætter efter videoen.

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Ruten

Årets Vuelta er måske den hårdeste nogensinde, men den slutter ganske humant. Ikke blot er lørdagens sidste bjergetape uden meget svære stigninger, de forsømte sprintere får også hele to chancer over de sidste tre dage. Den første kommer på løbets sidste fredag, hvor der venter en af løbets allerletteste etaper med færre end 1000 højdemeter over 177,1 km, når rytterne indleder rejsen fra de asturiske bjerge mod Madrid ved at køre ad lange, lige veje på den flade spanske højslette. Her kan det imidlertid være ganske blæsende, og derfor kan man slet ikke udelukke, at der alligevel venter et måske endda afgørende drama i helt anderledes omgivelser end de foregående dage - og selv hvis det udebliver, kommer sprinterholdene jo typisk på arbejde, hvis de skal sikre sig en massespurt i den tredje uge, hvor trætheden har meldt sig.

 

I alt skal der tilbagelægges 177,1 km, der fører feltet fra La Bañeza til Iscar, og der er tale om en ren transportetape, der fører feltet mod sydøst med retning mod Madrid. Begge byer ligger på den spanske højslette, hvor det er stort set helt fladt, og særligt den første del er meget enkel. Her kører man nemlig mod sydøst ad en næsten helt lige vej, hvor det i starten også er helt fladt. Efter 25,2 km når man frem til Villaquejida, og her bliver det en anelse mere kuperet, når det går op og ned ad en bakke, der leder frem til Valderas, som nås efter 41,2 km.

 

Læs også
Ny stjerne til Giroen?

 

Herfra går det videre af den lige vej mod sydøst igennem terræn, der er lidt småkuperet og generelt enten let stigende eller let faldende, men når man efter 68,8 km når frem til Villafrechos, bliver det igen næsten helt fladt. I Villabragima, der passeres efter 83,7 km, kører man op ad dagens længste bakke, inden man endelig skifter retning, når man drejer mod syd for at køre ad et helt fladt plateau frem til en nedkørsel, som fører ned til Torrelobation, der passeres efter 106,5 km. Nu går det videre mod syd op ad en bakke og hen ad endnu et fladt plateau, inden det falder ned til Tordesillas, der passeres efter 124,1 km.

 

Her er det tid til endnu et retningsskifte, når man drejer mod sydøst, og herfra er etapen stort set helt flad. Efter 146,8 km drejer man for første gang mod nordøst for at køre ad en lige og flad vej frem til dagens spurt, der også tæller som en bonusspurt og kommer efter 157,8 km. Herfra sættes kursen igen mod sydøst med retning mod målbyen, idet man atter kører ad lige og flade veje. Med 2200 m igen drejer man mod vest, og derefter er det en helt lige og stort set helt flad vej, som med en stigningsprocent over den sidste kilometer på bare 0,1% leder frem til stregen.

 

Etapen byder på i alt 919 højdemeter.

 

Iscar har ikke tidligere i dette årtusinde været mål for et stort cykelløb.

 

 

 

 

 

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Læs også
Sidste etape af Tour of Türkiye neutraliseret

 

Vejret

Alle vil skæve nervøst til vinden på den spanske højslette, men den skal de slet ikke bekymre sig om. I stedet er det regn, der kan blive et tema på en dag, der vil generelt vil være solrig med kun få skyer, men hvor det vil blive mere overskyet i finalen. Der vil derudover være risiko for tordenbyger, først på 45-55%, hvorefter den falder til 25% gennem det meste af etapen, inden den stiger til 75% i finalen. Temperaturen vil stige fra 20 til 25 grader og falde til 23 grader til finale, og der vil bare være en let vind (8-12 km/t). Den vil starte i sydøst, men være i sydvest det meste af dagen, dog i sydsydvest i finalen. Det giver modvind fra start, men hurtigt får man ren sidevind. Midtvejs følger et stykke med sidemodvind, inden man får sidemed- og næsten ren sidevind over de sidste godt 50 km. På det allersidste stykke ind mod mål vil der være sidemodvind, og det vil der også være på den 2200 m lange opløbsstrækning.

 

Analyse af 18. etape

Her kan du læse min analyse af, hvordan Jumbo formentlig sikrede Sepp Kuss den samlede sejr, da stjernerne blev til vandbærere på 18. etape.

 

Favoritterne

Det er på mange måder en absurditet, at denne historisk hårde Vuelta skal have en historisk let afslutning. Det er ikke desto mindre tilfældet. Den afgørende 20. etape, der plejer at være en bjergetape, er i år sjældent blød, og de omkranses endda af to flade etaper. Sprinteretaper er i forvejen normalt et særsyn i Vueltaen, og etaper med under 1000 højdemeter er det samme. At der kommer to af slagsen på tre dage og så endda i den tredje uge, er mildt sagt usædvanligt og en skarp kontrast til det, vi har oplevet de seneste dage.

 

Flade etaper i den tredje uge er dog ikke det samme som flade etaper i den første uge. Som vi senest fik bekræftet på 18. etape i Touren, har udbrud langt bedre chancer på dette tidspunkt i løbet. Det har vi også set i Vueltaen, hvor vi jo ellers ikke har haft mange sprinteretaper på dette tidspunkt i løbet, men det er ikke mange år siden, at Jelle Wallays højst overraskende snød sprinterne på en tilsvarende etape.

 

På dette tidspunkt skal man altid åbne døren for en udbrudssejr. Alt afhænger af feltets angrebslyst og det antal sprinterhold, der vil gå efter en spurt og disses friskhed. I den sammenhæng er det ofte et problem, hvis en sprinter har været dominerende. Det så vi jo senest i Touren, hvor Jasper Philipsens dominans førte til meget lidt hjælp til Alpecin og Dylan Groenewegens Jayco på 18. etape, hvor Kasper Asgreen sejrede - i hvert fald indtil der gik panik i feltet.

 

I den sammenhæng er det et problem for sprinterne, at Kaden Groves i starten virkede så suveræn, men nu er han jo faktisk blevet slået to gange i træk. Det øger chancen for, at der vil være hjælp at hente, ganske betydeligt. Derudover er placeringen af etapen ret gunstig. I år er 20. etape ikke en bjergetape eller en enkeltstart, men en etape, der appellerer til langt flere ryttere. Det betyder, at mange vil tøve med at brænde kræfter af på 19. etape, når de har en langt bedre chance dagen efter. Denne gang er det således ikke sidste chance for alle, der ikke er bjergryttere, temporyttere eller sprintere. Endelig kommer etapen efter tre benhårde dage, og det sker af og til, at det fører til passivitet og behov for at puste ud.

 

Der er ingen tvivl om, at Alpecin vil gå målrettet efter en spurt, men jeg vil forvente, at vi vil se det samme fra DSM, der ellers lige så godt kunne sende Alberto Dainese hjem. Derudover er vi også på et tidspunkt, hvor UAE nok godt kan sende Domen Novak til at føre, selvom der er en lille klassementsetape lørdag. Det giver i hvert fald tre hold, der med nogen sandsynlighed vil kontrollere, og derudover kan jeg - i hvert fald hvis det bliver kritisk - sagtens se Trek, Arkea, Intermarché, Total, EF og Lotto gå ind i kampen. Det kræver, at de har misset udbruddet, men har de det, har de meget lidt at miste ved at jagte.

 

Hvis Alpecin er heldige, får vi det klassiske scenarium med et udbrud, der kører fra km 0. Grundet de seneste hårde dage tør jeg ikke udelukke det, og så bliver det en langgaber, hvor belgierne næppe behøver hjælp overhovedet. Normalt vil vi dog se en større kamp om at komme afsted. Sker det, kan vi få en større og stærkere gruppe, og så får vi en hurtigere etape med en langt mere intens jagt. I det tilfælde er jeg dog ret sikker på, at Alpecin og de øvrige sprinterhold vil køre med meget stram elastik

 

Uanset om vi får det ene eller det andet scenarium, tror jeg på samling. Der bør være tre sikre sprinterhold til at jagte, og jeg tror, at mange af de stærkeste udbrydere vil spare sig til lørdag. Det kan godt være, at der skal arbejdes for det denne gang, men mit gæt er, at vi får en spurt.

 

Læs også
Ineos-profil reagerer på samlet sejr og ser frem mod Tour de France

 

Den anden trussel mod en sådan er jo vinden, der kan være ganske voldsom på den spanske højslette. Desværre bliver den slet ikke et tema. Den vil ellers stå i siden det meste af dagen, men den vil være alt, alt for svag. Den vil helt sikkert skabe nervøsitet - særligt hvis feltet rammes af de mulige byger, men den kan ikke skabe splittelse.

 

Selve spurten er denne gang ekstremt enkel. Et sving med 2,2 km igen er alt, hvad der kan genere feltet, og vejen er endda ikke alt for smal. Det er virkelig en boulevardspurt, hvor positionering stadig betyder en del, men hvor der er plads til at lade farten tale, hvis ikke man lukkes inde på den ikke alt for smalle vej. Man skal dog time det rigtigt i den lette modvind.

 

Det er svært ikke at have Kaden Groves som favorit. Han viste på 12. etape nok engang, at han er løbets hurtigste, for hans comeback efter den tabte kæde var dybt imponerende. Hans kørsel de seneste dage har samtidig vist, at han er uhyre frisk, og alt tyder på, at han har stor fordel af, at vi er sent i løbet, hvor friskhed spiller en stor rolle. Samtidig bekræftede toget sin klasse, da de igen viste sig som de stærkeste i torsdags.

 

Alligevel er han mere sårbar denne gang. Tabet af hans vigtigste mand, Robbe Ghys, er enormt, og nu mangler han altså både Sam Gaze og Ghys. Det efterlader ham med Maurice Ballerstedt, Tobias Bayer og heldigvis også Edward Planckaert. Det er stadig et af de stærkeste tog - måske også det stærkeste - og vi så, at Planckaert gjorde det fornemt på 7. etape, hvor Ghys var styrtet. I denne enkle finale bør det stadig være nok til at placere positioneringssvage Groves rigtigt, og hvis blot han kan spurte frit, er det med den fart, han viste på 12. etape, og den friskhed, han har vist i denne uge, svært at se, at han kan slås.

 

Manden, der kan gøre det, er Juan Sebastian Molano. Det så vi i torsdags, og han er sammen med Groves og Dainese på papiret den hurtigste mand her. Han var heldig med Groves’ uheld, men han kørte selv en fornem spurt. Ikke mindst viste Rui Oliveira, at han kunne tage hele Alpecin på sengen, og kører han et lead-out, som han gjorde dengang, står Molano trods den enkle finale i hvert fald med gode kort på hånden. Problemet er, at Oliveira styrtede i går og har lignet en mand, der har haft det svært. Uden ham kan Molano få det svært, da han ikke altid har været god i positionskampen, og han vil så kun have Finn Fisher-Black som støtte. Han viste i UAE Tour, at han godt kan vinde på egen hånd, men chancen er klart størst, hvis Oliveira er klar og kan levere ham perfekt. Sidste år så vi, at han kan spurte pokkers godt i den tredje uge.

 

Jeg tror også, at dette er den bedste chance for Alberto Dainese i hele løbet. Italieneren viste både i Vueltaen i 2021 og Touren i 2022, at han var meget mere holdbar end vanligt i den tredje uge. Det indikerer, at han har fordel af, at vi er langt henne i løbet, og det er vigtigt, når han indtil nu synes at have manglet lidt at sin vanlige fart. Har han genfundet den, ved vi, at han på sine gode dage kan slå alle. Som altid handler det om at få sig anbragt rigtigt, hvilket jo er hans enorme svaghed, men denne enkle finale øger i hvert fald chancen for, at det vil lykkes, selvom han jo har ganske, ganske begrænset støtte fra Sean Fleann.

 

Da jeg rangerer efter vinderpotentiale, er eg igen nødt til at have Filippo Ganna langt oppe. Han er nemlig den eneste ud over de tre ovennævnte, der har vist en fart, der gør det muligt at tro på det.  Det er stadig svært at glemme, hvordan han i løbets første powerspurt så ud til at have farten til at slå Groves. Til gengæld så vi også i den anden powerspurt på 12. etape, at han slet ikke kom frem, og derfor er der ingen garanti for, at han sidder rigtigt. Det er dog gået godt to ud af tre gange, for på 7. etape sad hanfint, indtil han ifølge Milan Menten tog det sidste sving ”som en gammel dame”. I morgen bør han endda få Omar Fraile, Geraint Thomas og Kim Heiduk som støtte, og det er faktisk et ganske lovende tog. Så må vi se, om han bare havde en særligt god dag på 5. etape, eller om han vitterligt er så hurtig, som det så ud til. I teorien har han nok også glæde af, at vi er i den tredje uge.

 

Det har været imponerende at se Edward Theuns i dette løb. Sammen med Groves er han den eneste, der har været fremme i alle spurter, og det tyder på, at han har genfundet lidt af sin positioneringsevne. Det har dog også haft en pris, at han kun har støtte fra Otto Vergaerde og Jacopo Mosca, for ifølge ham selv har han brugt mange kræfter i vinden. De kræfter har han ikke råd til at mangle, hvis han skal vinde i dette felt, men sandsynligheden for, at han sidder godt, er stor. Da han også har vist en bedre fart end længe, må han regnes som et af de bedste vinderbud, selvom andre er hurtigere end ham, og friskheden viste, da han imponerede i et udbrud forleden.

 

Jeg har været skuffet over Hugo Page i dette løb, men måske er dette hans chance Min fornemmelse var, at han var hurtigere på flad vej, end han har været, og derfor vinder han næppe denne boulevardspurt. Til gengæld har hans tog med Julius Johansen og Boy van Poppel, der også på papiret er et af de stærkeste, set meget overbevisende ud i de seneste tre spurter, og hvis bare han havde holdt Van Poppels hjul i torsdags, havde han måske fået det bedste lead-out af alle. Han er også langt mere holdbar end mange andre og dad end ikke i gruppettoen i dag. Holder han Van Poppels hjul, er det måske denne gang, han endelig ender lidt længere fremme.

 

Læs også
Lidl-Trek giver status på stjerne efter styrt

 

Denne finale er bestemt ikke en gave for Marijn van den Berg. Hollænderen mangler nemlig fart, og han belønnes slet ikke for sin gode positionering. ”Slet ikke” er dog så meget sagt, for det virker bestemt ganske sandsynligt, at det er ham, der vil sidde på hjul af Groves, hvis denne som ventet får det bedste lead-out. Derfra er der naturligvis stadig meget langt til sejr, når manden foran ham er så meget hurtigere, men i en modvindsspurt kan det hurtigt gå galt med timingen. Positionerer han sig, som han har fået for vane, burde han give sig selv den bedst mulige chance, og så må han håbe, at de andre begår så mange fejl, at han kan vinde en spurt, der egentlig slet ikke passer ham. I teorien skulle man i hvert fald mene, at han har fordel af det sene tidspunkt i løbet.

 

Vi så ganske vist i Romandiet, at Milan Menten mangler noget fart i en flad spurt, men han så stærk nok ud i Mayenne til, at jeg stadig vil rangere ham som en af de hurtigere i dette ikke specielt prangende felt, selvom han slet ikke har ramt den endnu. Det er vigtigt i denne boulevardspurt, men derudover ved vi, at han er en af de bedste i positionskampen. Det er også blevet bekræftet i dette løb, hvor han sad godt på 4. etape, indtil det gik galt i det sene sving, og efter styrtet på 5. etape sad han godt på 7. etape, indtil han blev fanget bag Ganna. Med fin støtte fra Andreas Kron og Jarrad Drizners står han ganske pænt, og spurter han som i Mayenne, kommer han også et stykke vej. Jeg er dog lidt bekymret for, at han så ud til at have det svært i dag, og noget kunne tyde på, at han måske er lidt træt mod slutningen af sin første grand tour.

 

Jeg er ret spændt på Casper Pedersen. Danskere må nu antages at skulle spurte. Han har ikke den store erfaring i massespurter, men han har god erfaring i at køre lead-outs. Han imponerede ved at slå Van den Berg i spurten i Portugal i februar, og selvom den slet ikke kan sammenlignes med denne, da den kom efter et benhårdt løb, viser det, at han har en vis fart. Vi ved også, at Remco Evenepoel er en glimrende lead-out man, for selvom han ikke har farten til at skyde frem til sidst, kan han trække feltet ud og sikre, at Pedersen i hvert fald sidder langt fremme. Danskeren har næppe farten til at vinde, men i dette felt burde han komme et stykke, særligt fordi han i Touren i 2020 viste en lovende friskhed i den tredje uge.

 

Jeg er ved at tabe tiltroen til Samuel Watson. Det er i hvert fald gået galt i de to spurter, han har kørt, men omvendt har vi endnu ikke set, hvor hurtig han er. Da han ikke har spurtet i professionelle løb siden sidste års Tour of Britain, er hans fart en ret ubeskrevet størrelse, men de resultater, han har både som U23 og sidste år, indikerer, at han bør komme et stykke i dette felt. Samtidig er et tog med Romain Gregoire og ikke mindst Lewis Askey, der har vist sig meget god i positionskampen, altså et af de bedste i dette felt, selvom det har været svært at se indtil nu. At han ikke sad i gruppettoen i dag, taler for, at den ret holdbare Watson er kommet godt igennem løbet. Lad os håbe, at han endelig kan vise, hvor hurtig han er.

 

Efter sejren på 7. etape kom Total i et dilemma. Først havde de uventet stor succes med ikke-sprinteren Dries Van Gestel , men da han styrtede, vandt holdets lead-out man, Geoffrey Soupe. Alligevel så vi på 12. etape, at Soupe havde Van Gestel på hjul, og selvom det gik galt, viser det, at de formentlig fastholder den gamle plan. Van Gestel har ikke farten til at vinde, men Soupe er en god lead-out man, og jeg vil tro, at han har fordel af friskheden. Med en god lead-out man og den positionering, han har vist, burde han lave et fint resultat - og så har vi jo set, at Soupe er en god plan B, selvom han næppe vinder en boulevardspurt uden et sent sving.

 

Det har ikke været et godt løb for Ivan Garcia Cortina. Han har betalt en dyr pris for sin manglende støtte, og han har siddet for langt tilbage alle gange. Alt taler for, at det vil gentage sig i morgen, men heldigvis betyder denne brede boulevard, at han burde kunne få plads til at spurte. Baseret på det, vi så på Mallorca samt i Valencia og Burgos, vil jeg stadig mene, at hans fart burde føre ham ganske langt i dette felt, men når han nu fire gange har tabt positionskampen, er det svært at tro på, at han vil sidde langt nok fremme til at blande sig helt i front, selvom han åbenlyst stadig er i fornem form og bør have glæde af sin holdbarhed.

 

Den sprinter, der har haft det dårligste løb, er vel Hugo Hofstetter. Han kom ikke frem på 4. etape og 12. etape og styrtede på både 5. og 7. etape. Det er desværre et mønster, vi har set hele året. Problemet e ogsår, at denne boulevardspurt slet ikke passer en mand, hvis store styrke er hans positionering, og sidstnævnte evne har endda været nærmest usynlig i denne triste sæson. Derfor kan det ligne en svær opgave, men i dette felt bør hans fart trods alt føre relativt langt. Han har også i Kevin Ledanois en ganske god lead-out man, så lad os håbe, at han endelig undgår uheld og måske endelig genfinder den spidskompetence, han tidligere havde. I dagens udbrud viste han da, at han ikke er helt død.

 

Denne spurt passer slet ikke Andrea Vendrame. Han mangler farten på flad vej, og skal han begå sig, skal det ske via positionering. Det var tidligere en af hans styrker, men den evne har været helt væk på det sidste. I dette løb har han slet ikke siddet rigtigt én eneste gang. Derfor kan det være svært at tro, at han kan undgå endnu en skuffelse, men når man alligevel kan finde lidt grund til optimisme, skyldes det toget. Nok har det ikke fungeret indtil nu, men Damien Touzé og Dorian Godon burde altså have et betydeligt større potentiale, end vi har set indtil nu - og så er Vendrame i hvert fald en af de allermest holdbare.

 

Med Orluis Aular ude satser Caja Rural nu på David Gonzalez. Han er i hvert fald frisk efter den nærmest chokerende 27. plads på Bejes-stigningen, og han har generelt siddet meget langt fremme på bjergetaperne. Til gengæld blev det på 7. etape, hvor han ellers kom først igennem det sene sving, helt åbenbart, at han stadig slet ikke har farten. Positionering plejer heller ikke at være hans styrke, men det gik jo uventet godt frem mod det omtalte sving. Fra Fernando Barcelo har han lidt støtte, men den er svag, og problemet er, at positionering ikke er nok til at føre alt for langt i en spurt som denne.

 

Læs også
Endnu en dansk junior-sejr i udlandet

 

Med Bryan Coquard ude får Davide Cimolai sin fjerde chance, men det er meget sigende, at han endnu ikke er kommet i top 10. I gamle dage var han ellers en ørn i positionskampen, men i de seneste to sæsoner er han faldet gevaldigt af på den, både i forhold til positionering og fart. Det bliver bestemt heller ikke bedre af, at hans hold er svagt, og at han kun har Andre Carvalho som reel støtte. Hans holdbarhed er også helt væk, og han har haft det svært de seneste dage. Når det er sagt, skulle man fortsat mene, at hans fart i dette felt efter en let dag stadig bør føre et stykke, hvis han denne gang kan trodse det svage hold og i en enkel finale sidde godt.

 

Det ser ud til, at Jesus Ezquerra og Cyril Barthe kører hver deres spurt for Burgos, og det er en svær opgave. Ingen af dem er nemlig rigtige sprintere, og de mangler derfor farten. Til gengæld har de begge tidligere været ret gode i positionskampen, og selvom det våben ikke er så vigtigt i denne finale, sikrede det trods alt Ezquerra en top 10 i den første boulevardspurt på 5. etape. Han ligner da også bedste bud, men i denne endnu enklere finale bliver det vanskeligt med en gentagelse. For Barthe ser det endnu sværere ud, for han har indtil nu slet ikke fået sin positionering til at fungere.

 

Det ligner en svær opgave for Matevz Govekar. Han styrtede nemlig i går og lignede i dag en mand, der havde det svært. Han har i forvejen haft det vanskeligt i massespurterne, båder her og i Polen, men det giver lidt håb, at han faktisk var i top 10 en enkelt gang. Alligevel kan det være lidt svært at tro på en gentagelse, for han skal tilsyneladende køre spurterne helt på egen hånd. Det er ikke så stort et problem i denne meget enkle finale, men det er stadig et betydeligt handicap for en mand, der indtil nu ikke har imponeret i den disciplin. Sidder han ikke alt for langt tilbage, vil jeg stadig tro, at hans fart ikke er helt på månen i dette felt, men historien viser allerede, at det skal flaske sig, hvis han skal sidde helt fremme - og så skal han være frisk efter styrtet.

 

Endelig er der Felix Engelhardt. Denne etape er bestemt ikke ideel for en mand, der slet ikke er sprinter, men mere puncheur med styrke efter hårde dage. Han vil formentlig kunne lukrere lidt på sin holdbarhed, der har været tydelig i dette, men næppe meget på denne lette etape. Desværre har han det svært i positionskampen, og efter tabet af Michael Hepburn er han reelt uden støtte fra andre end Matteo Sobrero på det lille tremandshold. Derfor skal det flaske sig, hvis han vil i top.

 

Jumbo deltager ikke i disse flade spurter, og hos Bora tyder intet på, at Jonas Koch skal spurte før eventuelt i Madrid. Hos Astana endte Samuele Battistella halvlangt fremme på 7. etape, hvilket måske kunne indikere, at han forsøgte sig, men skulle det ske igen, har han ikke mange chancer i denne boulevardspurt.

 

Som sagt kan man ikke udelukke et udbrud. Da de kun vil holde efter en hård jagt, bliver der næppe tid til taktik, og derfor skal man med nogen sandsynlighed have en vis fart for at vinde. Gode kandidater kunne være Casper Pedersen, Kim Heiduk, Dorian Godon, Stefan Bissegger, Kim Heiduk, Damien Touzé, Felix Engelhardt, Lewis Askey, Jonas Koch, Sam Watson, Sean Quinn, Andrea Vendrame, Samuele Battistella, Fabio Felline, Fernando Barcelo, Jetse Bol, Jesus Ezquerra og Cyril Barthe. Og så kunne det være frisk, hvis Filippo Ganna går i udbud, hvis det viser sig, at etapen bliver meget aktiv fra start.

 

Feltet.dks vinderbud: Kaden Groves

Øvrige vinderkandidater: Juan Sebastian Molano, Alberto Dainese

Outsidere: Filippo Ganna, Edward Theuns, Hugo Page, Marijn van den Berg, Milan Menten

Jokers: Casper Pedersen, Sam Watson, Dries Van Gestel, Ivan Garcia Cortina, Hugo Hofstetter, Geoffrey Soupe, Davide Cimolai, Andrea Vendrame, David Gonzalez, Jesus Ezquerra, Matevz Govekar, Felix Engelhardt, Cyril Barthe

 

Kandidater til et udbrud (i prioriteret rækkefølge): Dorian Godon, Casper Pedersen, Stefan Bissegger, Filippo Ganna, Felix Engelhardt, Lewis Askey, Kim Heiduk, Fabio Felline, Samuele Battistella, Sam Watson, Andrea Vendrame, Jonas Koch, Damien Touzé, Sean Quinn, Jesus Ezquerra, Fernando Barcelo, Cyril Barthe, Jetse Bol

 

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

Kaden Groves
Juan Sebastian Molano, Alberto Dainese
Filippo Ganna, Edward Theuns, Hugo Page, Marijn van den Berg, Milan Menten
Casper Pedersen, Sam Watson, Dries Van Gestel, Ivan Garcia Cortina, Hugo Hofstetter, Geoffrey Soupe, Davide Cimolai, Andrea Vendrame, David Gonzalez, Jesus Ezquerra, Matevz Govekar, Felix Engelhardt, Cyril Barthe
Dorian Godon, Stefan Bissegger, Lewis Askey, Kim Heiduk, Fabio Felline, Samuele Battistella, Jonas Koch, Damien Touzé, Sean Quinn, Fernando Barcelo, Jetse Bol, Boy van Poppel, Rui Oliveira, Edward Planckaert, Jacopo Mosca, Jarrad Drizners, Sean Flynn, Kevin Ledanois, Jasha Sütterlin, Andre Carvalho
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Vuelta a España
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Circuit de Wallonie(1.1) 09/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?