Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 5. etape af Vuelta a Espana

Optakt: 5. etape af Vuelta a Espana

30. august 2023 15:03Foto: Sirotti

Kaden Groves fortsatte Alpecins store sprintersucces ved at vinde løbets første massespurt, og australieren får med det samme en chance for at fortsætter succesen. Onsdag fortsætter løbet nemlig med endnu en potentiel mulighed for de hurtige folk, men denne gang skal der overvinde næsten 2500 højdemeter, og med et par forslåede sprintere er der måske udbrydere, der kan lugte en chance for en overraskelse.

Artiklen fortsætter efter videoen.

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Ruten

Som bekendt kommer alt godt til den, der venter, og det mantra har sprinterne kunnet terpe for sig selv, da de kæmpede sig over stigningerne i Pyrenæerne. Allerede dagen efter den første chance kan de nemlig se frem til endnu en af slasen, når feltet fortsætter rejsen mod syd. Man holder sig dog så langt fra kysten, at der venter en ganske kuperet dag med næsten 2500 højdemeter, men da de fleste af disse kommer tidligt på etapen og på en ganske blød kategori 3-stigning, virker det usandsynligt, at vi på dette tidlige tidspunkt i løbet ikke skulle få endnu en massespurt ved den spanske østkyst.

 

I alt skal der tilbagelægges 186,2 km, der fører feltet fra Morella til Burriana. Startbyen ligger relativt langt fra kysten i den kuperede indre del af Spanien, og derfor er starten hård. I begyndelsen er det ganske vist let faldende, når man kører mod sydøst, men hurtigt begynder det at stige, når man snor sig mod syd frem til byen Ares del Maestre, der nås efter 23,0 km. Her rammer man en meget teknisk nedkørsel, der fører videre mod syd og sydøst, inden man drejer mod sydvest for at køre op ad en længere stigning, der afbrydes af en nedkørsel undervejs, og hvis sidste rampe (2,4 km, 5,4%) leder op til byen Culla, der passeres efter 46 ganske kuperede kilometer.

 

Læs også
Sidste etape af Tour of Türkiye neutraliseret

 

Nu bliver det til gengæld meget lettere. Endnu en lidt teknisk nedkørsel leder mod sydøst ned til dalen, hvor man drejer mod sydvest for at kører ad let kuperede veje. Kort efter drejer man mod syd for at køre op og ned ad en bakke, inden man efter 75,7 km når frem til byen Les Useres. Herfra snor man sig mod først syd og siden sydvest ad meget snoede veje, der først er let stigende, siden let faldende og derefter næsten flade. Senere drejer man mod syd for at køre ad lige og flade veje frem til Onda, der passeres efter 112,3 km.

 

Nu melder dagens hovedudfordring sig. Først kører man mod sydvest ad let stigende veje, inden det går mod sydvest og syd op ad kategori 2-stigningen Collado de la Ibola (11,4 km, 3,9%), der skal deles i to. De første 8 km er meget lette med stigningsprocenter på 1-4, dog med en enkelt kilometer med 6,5% undervejs, inden de sidste 3,4 km stiger relativt jævnt med 5-6%.

 

Toppen rundes efter 132,5 km, hvorfra der fortsat resterer 53,7 km, der først består af en teknisk nedkørsel, som fører mod sydvest, inden det går mod syd og senere nordøst ad først let faldende og siden let stigende veje. Efter 151,4 km drejer man mod sydøst for at køre op ad en lille bakke, inden en lidt snoet nedkørsel leder mod øst ned til byen La Vall d’Uixo, hvor man efter 166,2 km drejer mod nordøst ind på en helt lige vej, der leder direkte ind til målbyen. Den er først let faldende, men siden helt flad, også når man efter 174,8 km kører dagens indlagte spurt, som også tæller som en bonusspurt.

 

I målbyen, hvor de sidste 5 km er helt flade, drejer man i en rundkørsel med 4300 m igen, hvorefter man skal igennem tre rundkørsler med hhv. 4000 m, 3700 m og 3400 m igen. Nu drejer man i to rundkørsler med hhv. 3000 og 2900 m igen, hvorefter man kører ad en lige vej gennem to rundkørsler med hhv. 2100 m og 1000 m igen, inden et sidst skarpt sving med 700 m igen leder ind på opløbsstrækningen.

 

Etapen byder på i alt 2395 højdemeter.

 

Burriana har ikke tidligere i dette årtusinde været mål for et stort cykelløb.

 

 

 

 

Læs også
Ineos-profil reagerer på samlet sejr og ser frem mod Tour de France

 

 

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Vejret

Den regnvåde start er allerede et fjernt minde, og i stedet har rytterne nu herlige betingelser. Onsdag vil det måske være lidt skyet ved starten, hvor temperaturen vil være beskedne 20 grader, men generelt vil det være solrigt med kun få skyer, og efterhånden som man kommer ned fra højderne, vil temperaturen stige til 28 grader i finalen. Det vil være ret blæsende i startbyen med en frisk nordvestlig vind (20 km/t), men den vil lynhurtigt aftage. Allerede i Culla vil styrken være reduceret til bare 10-11 km/t, og herefter vil den bare have en let styrke 10-13 km/t. Samtidig vil den vende helt rundt, og på etapens anden del komme fra først sydøst og siden sydsydøst. Det giver generelt sidemedvind på den indledende del, men når vinden vender, bliver det i stedet til sidemodvind. Man vil have sidemodvind på stigningen og det efterfølgende stykke, men efter nedkørslen bliver det først næsten ren sidevind og derefter sidemedvind på det sidste stykke ind til målbyen. Med 4,3 km får man sidevind, og slutteligt vil der være sidemodvind over de sidste 2,9 km.

 

Analyse af 4. etape

Her kan du læse min analyse af, hvordan Alpecin-mandskabet med sejren til Kaden Groves beviste, at de er blev en ren Quick-Step-klon og Patrick Lefeveres direkte arvtagere.

 

Favoritterne

De skulle vente længe, de stakkels sprintere, men tålmodighed belønnes. Med hele tre potentielle massespurter er den første uge den mest sprintervenlige i denne hårde udgave af Vueltaen, der byder på flere muligheder end vanligt for de hurtige folk, og de kommer endda meget koncentreret midtvejs i ugen. Den første chance kom i dag, den næste kommer i morgen, og derefter skal de bare overleve én bjergetape, inden den tredje chance kommer på fredag. De muligheder skal til gengæld også gribes, for herefter følger ét langt mareridt, hvor der mellem 8. og 18. etape blot er én potentiel sprinteretape inden løbets meget sprintervenlige afslutning.

 

Blandt ugens tre muligheder onsdagens den mest komplicerede. Med små 2500 højdemeter er det nemlig en ”rigtig” sprinteretape i Vueltaen i den forstand, at der skal klatres meget undervejs. Hvad værre er, er starten ganske hård, og det kan meget vel anspore nogle lykkeriddere til at forsøge at snyde sprinterne.

 

Den lyst kan meget vel være større nu. I skrivende stund er det uklart, hvor meget Bryan Coquard og Marijn van den Berg har slået sig, men det synes i hvert fald givet, at franskmanden ikke er klar til at sende sit hold til fronten, hvis han fortsætter i løbet. Der kan altså være to sprinterhold, der er helt ude af ligningen, og dermed begynder det pludseligt at være fattigt med hold til at jagte.

 

Alpecin vil naturligvis gøre alt for at få endnu en spurt, men der er større usikkerhed i forhold til de to andre topsprintere. UAE er her for klassementet og plejer ikke at jagte på sprinteretaperne - slet ikke når der venter en bjergetape dagen efter. Vi så dog i Giroen, at de påtog sig noget ansvar, særligt efter Pascal Ackermanns sejr, og da Molano var ganske tæt på i dag, vil jeg næsten tro, at de er klar til at sætte Domen Novak til at føre.

 

Hvad gør DSM så? De tog stort ansvar i dag, men Alberto Dainese meldte om dårlige ben. Det kunne anspore dem til at overlade ansvaret til andre, og dermed risikerer vi, at Alpecin er ret alene med deres ønske om at få spurt. Som sagt vil jeg forvente, at UAE hjælper til, men det er givet, at andre kommer frem.

 

Læs også
Endnu en dansk junior-sejr i udlandet

 

Alligevel tror jeg på en spurt. Spurterne er stadig et stort fokus for Intermarché og Lotto, og hvis de misser udbruddet, har de ikke så meget at miste ved at indgå i jagten. Efter dagens fine resultat er der også en god chance for, at Trek vil give en hånd med, og trods dagens skuffelse må spurterne stadig have en vis betydning for Arkea. Det vil trods alt også ligne DSM dårligt at miste troen på Dainese med det samme. De var i hvert fald meget faste i kødet, når de jagtede for Sam Welsford i Touren, selvom det gik galt igen og igen.

 

Uanset hvad vil jeg forvente en mere animeret start. Det kan være, at det igen lykkes at få et udbrud sendt afsted fra km 0, men med tanke på den hårde start og generelt vanskelige etape vil jeg forvente en kamp. Det bør også føre til et både større og stærkere udbrud, og herefter må vi se, hvem der vil hjælpe Alpecin. Jeg regner altså med UAE, og jeg tror, at der er tilstrækkeligt med sprinterhold til, at vi får samling. I hvert fald forventer jeg, at Alpecin igen vil holde afstanden meget lille, så de kan tillade sig at køre langsomt op ad stigningerne.

 

Vil der ske noget på den lange stigning? I dag blev terrænet slet ikke udnyttet, og det tvivler jeg også på, at det vil i morgen. Stigningen har en afslutning, der er svær nok til at gøre skade, men den ligger også langt fra mål. Det eneste hold, jeg kan forestille mig i rollen som ”preslæggere”, er EF, og de er måske nok lidt mere tøvende, hvis Van den Berg er forslået. Modvinden gør det heller ikke mere oplagt at prøve. Derfor vil jeg tro, at vi får et relativt fuldt felt, for Alpecin vil holde afstanden så lille, at de kan tillade sig at køre langsomt op ad stigningerne. Hvis udbruddet bliver stærkt, kan det dog godt være et betydeligt mere mærket felt, end det var tilfældet på dagens meget lette etape.

 

Vinden bliver næppe heller et tema. Den er for svag, og selvom den nok alligevel skal skabe nervøsitet, når der til slut bliver side- og sidemedvind, vil det blive ved det. Mere spændende bliver det med den indlagte spurt, hvor vi i dag så, at i hvert fald to sprintere, Van den Berg og Andrea Vendrame, deltog i kampen, selvom den kom tæt på mål. I morgen er den endnu tættere på, og da Van den Berg måske nok har givet op nu, er det måske kun Vendrame, der spurter. Groves skippede den i hvert fald i dag. Det kan åbne døren for, at der bliver bonussekunder at gå efter, som Marc Soler tilsyneladende forsøgte at jagte i dag. Om klassementsrytterne så vil deltage, er mere tvivlsomt, for de ved jo ikke, om sprinterne deltager, og så er spørgsmålet, om de gider bruge kræfterne på at komme i position.

 

I sidste ende regner jeg altså med en spurt. Den er slet ikke så teknisk som i dag, for det er mest af alt en byge af rundkørsler. Efter svinget med 2900 m igen er der tid til at bevæge sig frem, men det er også en meget smal vej. Samtidig kommer sidste sving jo altså med kun 700 m igen, så det er alligevel en spurt, hvor positionering nok vil betyde mere end fart. Til forskel fra i dag er spurten til gengæld helt flad, og den skal times rigtigt i modvinden. Netop modvinden betyder også, at det formentlig er for lidt, hvis man går igennem svinget med to mand, og derfor skal man enten ramme fronten med mindst tre mand eller sidde lige bag det tog, der dominerer frem mod svinget.

 

Efter i dag tårner Kaden Groves sig op som en endnu større favorit, end han var inden løbet. I dag fik han nemlig ryddet megen usikkerhed af vejen. Farten har vi ikke været i tvivl om, men positioneringen er altid et issue for den positioneringssvage australier. Som beskrevet i analysen bestod løbets længste, men også meget urutinerede tog med Maurice Ballerstedt, Tobias Bayer, Sam Gaze, Edward Planckaert og Robbe Ghys nemlig deres eksamen til UG med kryds og slange. Ghys og Groves sad perfekt i sidste sving, og var Van den Berg ikke væltet, og havde han ikke stoppet Ghys, havde belgieren kunnet aflevere Groves helt perfekt.

 

Det virker bestemt ikke umuligt, at Planckaert, Ghys og Groves vil være først igennem svinget, og sker det, bliver han svær at slå med den høje fart, han i år har haft også på flad vej. Som minimum bør de sidde langt fremme i det sene sving, der ellers burde være en alvorlig hurdle for Groves, og hvis han kan spurte frit, er det formentlig kun Molano og Dainese, der har en chance for at slå ham på fart. Et sent sving vil altid gøre Groves usikker, ikke mindst når hans tog er så uprøvet, men med den flotte debut i dag ligner Groves en endnu større favorit, end han oprindeligt var.

 

Det er dog ikke givet, at han kan slå Juan Sebastian Molano. Det har været lidt svingende, men som beskrevet i analysen har Molano på sine store dage kørt fornemme spurter på det sidste. Det så vi med hans sejrsgivende lead-out i Madrid sidste år, og det så vi med choksejren mod næsten hele sprintereliten i UAE Tour. I dag var det uhyre opløftende at se toget med Finn Fisher-Black og Rui Oliveira, der eliminerede de positioneringsproblemer, han periodevist har haft, og gentager de den bedrift, bør Molano sidde godt i sidste sving. I dag blev spurten alt for lang, men den så uhyre lovende ud, og på flad vej burde han have en endnu større chanc for at slå Groves.

 

Da jeg rangerer efter vinderpotentiale, er jeg nødt til at have Alberto Dainese som nr. 3. I en flad spurt bør han nemlig være den eneste, der kan matche de to favoritter på fart, men det kan han til gengæld også. Det har vi set med hans to etapesejre i Giroen, men som bekendt er det sjældent, hans viser det, fordi han positionerer sig så svagt. Som nævnt i går har de bestemt ikke gjort ham mange tjenester ved at sende ham til løbet med Sean Flynn som eneste reelle lead-out man, og han er endda ikke en rigtig en af slagsen. Bedre bliver det ikke af, at han i dag slet ikke havde benene og dermed bekræftede indtrykket fra Norge, nemlig at formen ikke er alt for god. I den sammenhæng er det dog en klar fordel, at morgendagens finale er flad og dermed langt mindre hård, og han hjælpes tillige af, at finalen slet ikke er så kringlet. Svinget kommer dog stadig så sent, og vejene er så smalle, at han med meget stor sandsynlighed misser top 10, men skulle han have heldet, har han farten til at vinde.

 

Læs også
Lidl-Trek trodser styrt og vinder i dramatisk Vuelta-åbning

 

Som sagt tvivler jeg på, at der er andre, der har farten til at vinde, men måske kan Hugo Page overraske. Han står bedst i stigende spurter, men den fart, han viste i Australien i januar og sidste år, burde føre et stykke i dette felt. Som vi fik bekræftet i dag, kan det knibe med positioneringen, men han har altså hele Gerben Thijssens tog med Julius Johansen og erfarne Boy van Poppel. I dette felt burde det være en ret stærk formation, og han hjælpes også af, at finalen er mindre kompliceret. Tidligere positionerede han sig altså også ganske godt, og derfor burde det med et sent sving ikke være helt skidt. Om så farten rækker hele vejen, må tiden vise, men min fornemmelse er, at den i dette felt er en af de højeste.

 

Det var opløftende at se Edward Theuns i dag. Ganske vist er han bedst i stigende spurter, men i dette felt med mange specialister i netop det, havde jeg ikke ventet at se ham som nr. 3. Det tyder i lyset af finalens vanskelighed på glimrende form, og samtidig var det meget lovende, at han med sit svage tog med Jacopo Mosca og Otto Vergaerde klarede positionskampen så godt. Den var tidligere an af hans spidskompetencer, og hvis han har genfundet de evner, står han ret stærkt i en finale med et sent sving. Han har ikke virket helt så hurtig som tidligere, men vi skal altså kun to år tilbage for at finde en ret stor skalp, da han i et stærkt felt vandt en helt ren og flad spurt i Ungarn. På sit højeste havde han i hvert fald en af feltets højeste topfarter, og det bør stadig gælde, selvom alderen er ved at indhente ham.

 

Jeg rangerer Marijn van den Berg her, men det er med det forbehold, at EF i skrivende stund ikke har meldt noget ud om hans tilstand. Gør de det inden sengetid, vil jeg tilføje en opdatering nedenfor, men uanset om han er frisk eller ej, står han meget svagere i denne spurt end i dagens. På flad vej mangler han nemlig farten, hvad vi senest så tydeligt i Polen, men i samme løb blev han alligevel nr. 2 i en helt ren massespurt. Det gjorde han i kraft af den positionering, der med ét slag er forvandlet fra svaghed til styrke, og da denne finale trods alt har så sent et sving, at man med det rette held kan vinde næsten udelukkende i kraft af god position, er det trods alt en bedre finale end en ren boulevardspurt. Flasker det sig i positionskampen, hvor han igen i dag excellerede, er han frisk, og hjælpes han måske af en mistiming i modvinden fra hurtigere rivaler, viser den polske spurt, at han måske godt kan vinde også en flad spurt.

 

Netop fordi det er en spurt, der kan vinde på positionering, skal vi også nævne positioneringsstærke Milan Menten , der i dag bekræftede de evner. Han hjælpes også af, at han er en af de sprintere, der i hvert fald har en relativt hurtigt lead-out man i Jarrad Drizners, men desværre er resten af toget svagt. Vi så også tidligere i Romandiet, at han i et svagt felt trods gode positioner slet ikke havde farten på flad vej, men jeg kan også huske, at han i en flad spurt i Mayenne viste en fart, jeg slet ikke havde ventet. Det vidner om, at han måske kan overraske mig igen, og med den solide positioneringsevne ser det måske ikke helt skidt ud, selvom han stod meget bedre i dagens stigende finale.

 

Så er der igen spørgsmålet om FDJ. I dag kørte de for Lewis Askey, hvad der bestemt ikke var ulogisk i lyset af den stigende finale, men gør de også det på flad vej? Askey har aldrig vist, at han har farten til at vinde en flad spurt, og det har jeg svært ved at se ham gøre i dette felt. Jeg tror, at chancen er større for Sam Watson, der heller ikke har spurtet meget, men sidste år kørte et par gode spurter i Tour of Britain og vandt en helt ren massespurt i Alsace foran den meget lovende Luke Lamperti. I en flad spurt vil jeg regne ham som den hurtigste af de to, og derfor giver jeg ham den bedste vinderchance, selvom det ikke kan udelukkes, at de kører for Askey. Et tog med Romain Gregoire og Askey ser i dette felt ganske lovende ud, og det stiller ham godt i lyset af det sene sving. Så må tiden vise, hvor langt farten rækker på et niveau, hvor vi endnu ikke har set ham spurte.

 

I skrivende stund har Cofidis intet meldt ud om Bryan Coquard, og kommer der en melding inden sengetid, vil jeg komme med en opdatering. Uanset hvad virker det svært usandsynligt, at han vil spurte, og hvis han gør, må han være svært handicappet. I forvejen har han ikke samme chancer i en flad spurt, men med de spurter, han kørte i Touren, vil en frisk Coquard i dette felt have en chance. Han klarede nemlig positioneringen i Frankrig helt uhørt godt, og her har han støtte af erfarne Davide Cimolai. Toget er dog meget lille med kun de to mand, og derfor er han stadig ringere støttet end mange andre. Lige nu taler mest dog for, at de ender med at spurte med Cimolai, der så kun vil have Andre Carvalho som en form for lead-out man. Han har tidligere været sublim i positionskampen, men i de senere år er det gået meget ned ad bakke på alle parametre, særligt i forhold til holdbarhed. Sidst han kørte en spurt på egen hånd, var i Madrid sidste år, hvor han blev nr. 17, og jeg frygter, at det uden støtte ikke bliver meget bedre denne gang.

 

Morgendagens finale passer bestemt ikke Ivan Garcia Cortina så godt som dagens, men uden fart på flad vej er han ikke. Senest blev han nr. 2 bag Molano i Burgos, og selvom det var tydeligt, at han var klart slået af colombianeren, kommer det efter hæderlige spurter tidligere i år på Mallorca og i Valencia. Han plejer også at positionere sig ganske pænt, hvad han også havde gjort i dag, indtil han blev bremset af styrtene og gav op - han havde ikke defekt, som jeg ellers troede, da jeg skrev analysen - men det er klart, at han er et usikkert kort, fordi hans hold er så svagt. I dette felt vil jeg dog forvente, at han også på flad vej er en af de hurtigere, og med den normalt gode positioneringsevne kan han med det rette held måske godt vinde.

 

Normalt er en hård finale en fordel for Hugo Hofstetter, men med den holdbarhed, han har vist i år, vil jeg tro, at han står bedre på flad vej. Her har han aldrig haft farten til at vinde meget, men i dette felt bør han trods alt komme et stykke. Et problem er det dog, at den positioneringsevne, der tidligere var hans helt store styrke, synes forsvundet, og i dag gik det da også galt igen. Han har heldigvis en god lead-out man i Kevin Ledanois, og skal han endelig vinde, er det trods alt en fordel, at der kommer et sent sving, der øger betydningen af positionering. Han har i år trods alt kørte spurter, der taler for, at han kommer langt i dette felt.

 

En rytter, der virkelig spildte en stor chance i dag, er Andrea Vendrame. På flad vej har han slet ikke samme chance, og den positionering, der tidligere ofte bragte ham langt, har han også kæmpet med, senest i dag. Heldigvis burde hans tog med Damien Touzé og Dorian Godon kunne gøre det meget bedre, end de gjorde det i dag, og på papiret er han en af de sprintere, der har bedst støtte. Det taler for en god placering, men næppe en sejr - og så hjælper det ham heller ikke, hvis han denne gang har tænkt sig at køre en fuld spurt i den indlagte spurt bare 10,9 km fra stregen.

 

Læs også
Trek trækker sig fra sponsorat

 

Orluis Aular kørte en ganske fin spurt i dag, men han er en af de mange, der står ringere i en flad finale. Det var dog ganske imponerende, at han og Caja Rural klarede positionskampen så godt, når hans lead-out man, David Gonzalez, havde brugt sig selv i et udbrud. Det sker næppe igen i morgen, og dermed står han endnu stærkere i forhold til positionering. Til gengæld vil det undre mig, hvis farten rækker helt så langt i en flad spurt. Den flade spurt passer også Gonzalez meget bedre end dagens, men det vil undre mig meget, hvis ikke der køres for Aular.

 

I dag blandede Matevz Govekar sig ikke, fordi han skulle vente på Santiago Buitrago. Derfor fik han aldrig lov at se, hvad han kunne, men baseret på det, vi så i Polen og Dauphiné, rækker farten og slet ikke positioneringen alt for langt. Hans støtte fra Kamil Gradek og særligt Jasha Sütterlin er dog ikke helt værst, og han positionerede sig jo faktisk flot i den spurt, han kørte i Dauphiné. Det var dog en undtagelse fra reglen, og han vil derfor være et usikkert kort, særligt fordi han for alvor har til gode at imponere på farten.

 

En anden rytter, der spildte en stor chance i dag, er Felix Engelhardt. Jeg har meget svært ved at se ham vinde en flad spurt mod rene sprintere, og det bliver bestemt ikke bedre af, at han har haft det svært i positionskampen, hvor han her kun hjælpes af Michael Hepburn. De efterhånden mange spurter, han har kørt i år, indikerer i hvert fald, at han mangler farten på flad vej, men da han vandt i Italien i marts, slog han trods alt Filippo Fiorelli. Det var dog også efter et helt anderledes hårdt løb, og efter dette lettere løb er det svært at se ham gentage noget lignende.

 

I dag leverede Dries Van Gestel et uventet godt resultat, men det burde han ikke kunne gentage på flad vej. Spørgsmålet er også, om Total i en flad spurt ikke kører for Geoffrey Soupe. Mit bud er nok, at det grundet det gode resultat atter bliver belgieren, men en ombytning af rollerne er en mulighed. Uanset hvem der satses på, burde de ikke kunne være med helt fremme i en flad spurt, men de har hinanden til at køre lead-out, og i den rolle er Soupe jo i hvert fald meget erfaren.

 

Endelig er der Burgos, der i dag missede top 10 med både Cyril Barthe og Jesus Ezquerra. Det gør de formentlig igen i morgen, for farten rækker endnu kortere på flad vej. Barthe har dog tidligere opnået ret mange top 10-placeringer med god positionering, og sammen udgør de en ret stærk duo, der endda bliver en trio, når man også indregner hurtige Jetse Bol. Det er bestemt ikke umuligt, at de kan lave en top 10, og her er Barthe nok bedste bud, da de forventeligt i denne flade finale vil køre for ham.

 

Som vi fik bekræftet i dag, spurter hverken Kim Heiduk eller Casper Pedersen for hhv. Ineos og Soudal, og det er hos Jumbo helt udelukket, at Primoz Roglic blander sig. Hos Bora så det ud til, at Jonas Koch var ren hjælper, og det er han derfor formentlig igen, selvom han nok har en større chance for at blande sig end de ovennævnte. Hos Astana blandede Samuele Battistella sig ikke i dag. Det kan skyldes styrtet, og det kan ikke helt udelukkes, at han prøver, men jeg tvivler, når spurten er flad. Fabio Felline har heller ikke spurtet i en menneskealder.

 

Som sagt tør jeg ikke helt udelukke et udbrud. Skal man vinde via et udbrud, skal man have styrken til at køre væk i den hårde start, og da der nok skal jagtes hele vejen, vil det formentlig kræve en god spurt, da der næppe bliver megen tid til et taktisk spil. Gode kandidater kunne derfor være Jesus Herrada, Samuele Battistella, Rune Herregodts, Andreas Kron, Oier Lazkano, Fernando Barcelo, Stefan Bissegger, Dries Van Gestel, Dorian Godon, Piere Latour, Paul Lapeira, Jetse Bol, Lewis Askey og Samuel Watson.

 

BEMÆRK: Husk, at der rangeres efter vinderpotentiale, hvad der er særligt vigtigt i forhold til Dainese.

 

OPDATERING: Der er her til aften stadig ingen melding fra Coquard, der har været til røntgen. Van den Berg har talt med Wielerflts og sagt: “The wounds are not too bad. Hopefully I can recover a bit and then I'll go for it again”. Endelig kan Page komme til at savne Johansen i sit tog, da danskeren desværre også slog sig i et styrt.

 

OPDATERING 2: Som frygtet kommer Coquard ikke til start. Der er også kraftige indikationer på, at FDJ som ventet vil køre for Watson.

 

Feltet.dks vinderbud: Kaden Groves

Øvrige vinderkandidater: Juan Sebastian Molano, Alberto Dainese

Outsidere: Hugo Page, Edward Theuns, Marijn van den Berg, Milan Menten, Samuel Watson

Jokers: Ivan Garcia Cortina, Hugo Hofstetter, Andrea Vendrame, Orluis Aular, Davide Cimolai, Bryan Coquard, Lewis Askey, Matevz Govekar, Felix Engelhardt, Dries Van Gestel, Geoffrey Soupe, Cyril Barthe

 

Kandidater til et udbrud (i prioriteret rækkefølge): Jesus Herrada, Samuele Battistella, Rune Herregodts, Andreas Kron, Oier Lazkano, Fernando Barcelo, Stefan Bissegger, Dries Van Gestel, Dorian Godon, Piere Latour, Paul Lapeira, Jetse Bol, Lewis Askey, Samuel Watson

 

SE VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

Kaden Groves
Juan Sebastian Molano, Alberto Dainese
Hugo Page, Edward Theuns, Marijn van den Berg, Milan Menten, Samuel Watson
Ivan Garcia Cortina, Hugo Hofstetter, Andrea Vendrame, Orluis Aular, Davide Cimolai, Bryan Coquard, Lewis Askey, Matevz Govekar, Felix Engelhardt, Dries Van Gestel, Geoffrey Soupe, Cyril Barthe
Jonas Koch, Jesus Ezquerra, David Gonzalez, Samuele Battistella, Fabio Felline, Jesus Herrada, Samuele Battistella, Rune Herregodts, Andreas Kron, Oier Lazkano, Fernando Barcelo, Stefan Bissegger, Godon, Piere Latour, Paul Lapeira, Jetse Bol, Robbe Ghys, Rui Oliveira, Sean Flynn, Boy van Poppel, Jarrad Drizners, Remco Evenepoel, Kevin Ledanois, Nico Denz, Jasha Sütterlin, Otto Vergaerde
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
Vuelta a España
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Circuit de Wallonie(1.1) 09/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?