Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Giant var naturligvis også en af de producenter, der fremviste deres 2016-nyheder på Eurobike. Giganterne fra Østen har flere spændende produkter på vej. Her i blandt deres bud på en af tidens helt stores trends: Aerohjelmene. Giant leverer til 2016-sæsonen to versioner af deres aerohjelm ved navn Rivet. Til landevejen hedder modellen slet og ret Rivet, men versionen som er udviklet specifikt til tidskørsler er navngivet Rivet TT.
Annonce
Ny hjelm til tidskørsel - Rivet TT
Den nyudviklede hjelm, til kampen mod uret, har en række spændende features. Hjelmen er fuldstøbt, med sider der dækker ørene og får derved et klassisk 'tt-look'. Dog mangler hjelmen den traditionelle hale, som ellers typisk er en del af designet på en enkeltstartshjelm.
Giant har gjort op med denne feature og udviklet den nye form efter en række vindtunneltests. Her blev der set på, hvilke bevægelser en rytter traditionelt laver under kørsel, for at kunne opnå præcis det design, som giver den bedste aerodynamik i alle positioner.
Desuden er hjelmen optimeret, så den giver optimal performance i alle vindretninger. Den er udstyret med fire store huller foran samt ét hul bagpå, for at give optimal ventilation uden at kompromitere aerodynamiken. Visir foran, som man ofte ser på denne type hjelme, er udeladt, da Giant har påvist, at rytterens egne cykelbriller er at foretrække, da vinden derved skal bryde mindre overflade. Endeligt sørger Giants patenterede stroppesystem for optimal pasform.
Rivet - aero til landevejen
Landevejsversionen er lavet i et anderledes design. Hjelmen, som allerede bæres på Pro Touren af Giant-Alpecin, har ligeledes undergået en række tests i vindtunnel. Således er den blevet optimeret til linjeløb, hvor rytteren bevæger sig meget mere end på en enkeltstartscykel.
Under potentielt lange linjeløb, har rytteren også behov for større ventilation. Dette klares via tre store huller i front, som i samarbejde med ét enkelt, større hul bagpå giver god køling.Rent aerodynamisk betyder det, at der er mindre overflade, der skal brydes og at luften suges igennem hjelmen for netop bedre aerodynamik.
Den vejledende udsalgspris for begge modeller bliver mellem 1200 og 1500 kroner.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce