Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Følg os Nyhedsbrev VELOMIO

Produktnyt: ASSOS S9 bibshorts
17. januar 2019 11:25 af Morten Andersen

Cykelryttere er besat af detaljer. Små ting, som kan få os til at køre hurtigere og blive bedre. Vi overbeviser os selv uge efter uge, at en ny måde at optimere en detaljer på, vil få os til at flyve forbi kammeraterne på næste træningstur.

Hos Assos hersker den samme mentalitet. Her har de schweiziske udviklere for længst indset at komfort i det lange løb er lig med mere køreglæde og derved flere timer i sadlen. Ultimativt: Mere fart og performance.

 

Hos Assos har bibshorts altid været en central del af identiteten. Mødet med sadlen, som kan være enhvers rytters bøddel, hvis ikke komforten er i top. Derfor har shortsene fra brandet igennem årtier hørt til blandt de foretrukne hos kvalitetsbevidste ryttere.

 

Men hvad gør man, hvis man allerede er blandt feltets bedste, men det er indgroet i ens DNA, at udviklingen aldrig må eller skal stoppe?

 

Hos Assos var svaret simpelt: Tag imod kritik og feedback fra professionelle ryttere samt egne testryttere omkring alle områder af den eksisterende kollektion af bibshorts og find de områder, som kan optimeres.

 

Resultatet er en komplet dekonstruktion af status quo og en helt ny opbygning af et par shorts, som dermed ikke kun er en videreudvikling af en eksisterende platform, men proppet med nye features.

 

Processen har taget seks år, med nu er Assos så klar med S9 bibshorts-generationen til sommersæsonen 2019.

 

 

Komplet komfort; stabiliseret

Den mest kontante feedback som Assos har arbejdet med er, at flere ryttere følte, at der gik en smule komfort tabt på ture, hvor man er meget op og ned i sadlen. Især i løbssituationer hvor hurtige sving kræver, at man læner sig betragteligt til den ene side for dernæst at accelerere op i fart med masser af intensitet. Her gik feedbacken på, at puden godt kunne forskubbe sig en lille smule.

 

Det problem har Assos løst med et helt nyt selesystem; A-Lock Bracing. A-Lock fordi selerne bag på former samme form som bogstavet A.

 

Men ellers dækker den nye teknologi over en række nye og spændende features.

 

Den første er det såkaldte Rollbar-system, hvor Assos har placeret selernes hæftninger bag på bukserne tættere på selve indlægget, så selerne i højere grad kan bruges som en slags stivere, som holder indlægget på plads og altså meget direkte tager hånd om de udfordringer, som var grundstenen i S9-projektet. Systemet øger således stabiliteten, når rytteren flytter sin vægt fra side til side samt op og ned.

 

 

Selerne hæfter også bagpå på buksernes kant, således at de fire hæftninger danner en firkant. Denne kalder Assos for Ergobox og den er med til at forstærke selernes formål ved at skabe stabilitet.

 

Selve A-sektionen på ryggen leverer et vertikalt stretch for at stabilisere bukserne yderligere, mens selerne på forsiden er udviklet i et mere fleksibelt materiale med en antibakteriel carbonvævning, som holder stropperne tørre og sikrer, at de bliver liggende fladt på skuldre og overkrop.

 

I selve tekstilerne har Assos udviklet en ny lycra-type som de kalder Type.441. Den skal give en kropsnær fornemmelse, silkeblød komfort samt let kompression for at hjælpe med at holde det hele på plads. Også benenes afslutninger har fået en overhaling, idet Assos har fravalgt silikone-stoppere på indersiden af den afsluttende elastik. Her er i stedet eksperimenteret med en anderledes lycra-vævning, som giver en mere ru overflade, som mod huden har en smule, blød friktion, således at buksebenene ikke kan kravle op.

 

 

På komfortsiden har målet været at benytte så få syninger, som muligt, hvilket har ledt til, at begge ben samt rygstykket i shortsene er lavet i ét stykke stof. Assos kalder denne konstruktion for deres Butterfly Pattern, som udover at fjernegenerende syninger faktisk også bidrager til en lettere vægt.

 

Endeligt er der indlægget. En produktdel som om noget har været med til at tegne Assos’ profil som en af kongerne af komfort igennem tiden.

 

Indlægget er udviklet med en mission, nemlig race, og er en videreudvikling af Equipe EVO-platformen.

 

For at producere et strømlinet, race-specifikt indlæg, har ASSOS anvendt superAir microShock-skum sammen med deres kraterCooler system for at optimere luftgennemstrømningen. Resultatet er et indlæg med den velkendte ASSOS komfort som mange allerede kender og har tillid til.

 

For rytteren som har fokus på alle tænkelige vægtbesparelser, har ASSOS udviklet modellen RSR, som kommer uden rollBar systemet, men i et mere komprimerende materiale, der giver den nødvendige stabilitet.

 

Hele den nye Equipe RS og RSR-kollektion vil være tilgængelig fra den 17. januar.

 

Vejledende udsalgspris for Équipe RS shorts er 1.599,- kroner mens Équipe RSR koster 2.299,- kroner

 

Se mere om de nye bibshorts.

 

Glæd dig til test

Feltet.dk tester de nye S9 Equipe RS-bibshorts i den kommende periode. Glæd dig til en uddybende test.

DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
Arkiv: Beklædning og beskyttelse
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Dwars door het Hageland -...(1.1) 21/06

Heylen Vastgoed Heistse Pijl(1.1) 22/06

Saarland Trofeo(2.NCUP) 20/06-23/06

Dwars door het Hageland -...(1.1) 21/06

Heylen Vastgoed Heistse Pijl(1.1) 22/06

Elfstedenronde(1.1) 23/06

Halle Ingooigem(1.1) 26/06

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-Merida

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Dimension Data

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team EF Education First

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Katusha Alpecin

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sky

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

TILMELD DIG TOUR QUIZ - VIND EN ŠKODA SCALA VÆRDI 244.800 KR.