Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Produktnyt: Ny Diverge fra Specialized

Produktnyt: Ny Diverge fra Specialized

07. maj 2020 18:00

Specialized har i dag sendt en ny gravel cykel på markedet. Specialized Diverge og Diverge EVO.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Hvad er gravelcykling for dig?

Specialized mener, at det er, at få muligheden for at opleve nye steder. At køre på nye, spændende veje. At begive sig på eventyr - længere ud, længere væk fra dagligdagens stress, den tunge trafik i byerne og de uendeligt mange lyskryds.

En ny trend i cykelsporten er blevet, at ryttere verden over udforsker og tester deres grænser, som aldrig før. Derfor har Specialized sat sig for at udfordre sig selv ved at lave en cykel, der er mere, og som kan mere, end blot at leve op til det almene behov, som folk synes at have for en gravel-cykel.

Den nye Diverge fra Specialized er med sin opdaterede geometri, større stabilitet, Future Shock og SWAT-rum - det nye bud på den ultimative maskine til eventyr.

Ny EVO-model

Specialized kommer også med nye EVO-modeller. Denne model kommer et fladt styr samt det nye Rhombus Pro dæk - et dæk med et utroligt aggressivt mønster, som netop er udviklet til at blive kørt aggressivt.



Specialized har også udviklet en ny sadelpind: Terra. Den perfekte sadelpind til en gravel-cykler, som skal afprøves på et væld af forskellige underlag.

Future Shock 2.0
Specialized har udviklet deres Future Shock til en version 2.0. Future Shock blev egentligt lanceret for at tage mange af stødende fra brostenene, men nu har Specialized fundet andre måder at bruge teknologien på, hvilket kommer gravel-cyklisterne til gode fremover.

"Nok er vores Future Shock 2.0 udviklet til brosten, men det har vist sig at være den ultimate teknologi, når man kører på dårligere asfaltsstykker eller grove grussegmenter. FutureShock 2.0 vil med sin justerbare, hydraulisk dæmpende vandring sikre dig stor kontrol og samtidig beskyttedinehænder, arme og skuldre for stød," lyder det i en pressemeddelelse fra Specialized. 



Udover Future Shock teknologien, så er rammerne på cyklerne også ændret. Fladere vinkel på kronrør, længere reach og korte cockpit giver de nye Diverge-cykler mere stabilitet, som gør, at du stadig kan opretholde din kontrol og høje fart over de teknisk sværeste grussegmenter. 

Forgaflerne har fået øget offset. Dette medfører øget stabilitet ved højere hastighed og samtidig ingen slinger på forhjulet. For at forbedre trækkraften i pedalerne samt at gøre cyklen mere kvik, så har Specialized hævet højden på kranken med 6 mm. Dog er cyklen med 80 mm drop stadig brandt de laveste i sin kategori, og derfor også en af de mest stabile gravel-cykler. 

Innovation eller dø
Specialized har også erkendt, at digital analyse og vindtunneler ikke altid er det optimale, når det kommer til fremstillingen af nye cykelprodukter. 

"Selvom vi har alle forudsætninger for at lave en gennemarbejdet digital analyse i vores en vindtunnel, og faktisk også har muligheden for at lave 3D printede sadler, så må vi erkende, at det nogen gange bare handler om at tage sagen i egne hænder," lyder det fra Specialized omkring produktlanceringen.

"Da vores udviklingsteam drømte om den nye Diverge og dens progressive geometri, så var der ingen opskrift, som nøjagtig kunne udpensle, hvordan vi skulle gå til opgaven. Derfor valgte vi simpelthen selv at tage carbon fibre, opvarme det i en ovn og på den måde prøve os frem. Resultatet? Testcykler, som oveni købet kunne køres på, og som derfor kunne medvirke til, at vi kunne udvikle geometrien ud fra test på rigtige asfaltveje." 

Cyklerne har fået plads til større dæk og kan "favne" helt op til 700x47C og 640Bx47 dæk. 

Hvad er forskellen på Diverge-rammerne? 

Den nye Diverge kommer i forskellige modeller:
 

- S-Works kommer med en FACT 11r ramme med SWAT rum, Future Shock 2.0 og plads til 47c dæk.

- Pro, Expert og Comp Carbon kommer med en FACT 9r ramme med SWAT rum, Future Shock 2.0 og plads til 47c dæk.

- Sport og Base Carbon kommer med en FACT 8r ramme uden SWAT, men med Future Shock 1.5 og plads til 47c dæk.

- Comp E5 kommer med vores Premium E5 Aluminum ramme og en FACT carbongaffel, Future Shock 1.5 og plads til 47c dæk.

- Base og Elite E5 kommer med vores Premium E5 Aluminum ramme og en FACT carbongaffel og plads til 47c dæk, samt den samme nye progressive geometri, der gælder for samtlige modeller.


Specializeds nye Diverge line-up kommer i 11 forskellige modeller. Topcyklen bliver S-Works Diverge til 79.999 kroner, mens en Diverge E5 koster 8.799. Se alle priser og modeller herunder.

MODELLER OG PRISER
S-Works Diverge 79,999.00 DKK
S-Works Diverge rammesæt 31,999.00 DKK
Diverge Pro Carbon 55,999.00 DKK

Diverge Expert Carbon 39,999.00 DKK
Diverge Comp Carbon 29,999.00 DKK
Diverge Sport Carbon 23,999.00 DKK
Diverge Base Carbon 19,999.00 DKK
Diverge Comp E5 16,999.00 DKK
Diverge Elite E5 13,999.00 DKK
Diverge E5 8,799.00 DKK
Diverge Expert E5 EVO 20,999.00 DKK
Diverge Comp E5 EVO 14,499.00 DKK


Foto: Diverge Sport Carbon

FAQ OM SPECIALIZED DIVERGE

HVORDAN MÅLES STACK OG REACH PÅ DEN NYE DIVERGE?
Stack og reach måles med Future Shock samt med "null" top-cappen monteret på, og måles til undersiden af frempinden.

KAN DU FORKLARE I DETALJER, HVAD DU MENER MED DEN PROGRESSIVE GEOMETRI?
Den progressive geometri er designet til at gøre den nye Diverge mere alsidig samt fleksibel, og samtidig give rytteren en større kontrol, når man kører i off-road terræn. Selvfølgelig uden, at man mister de kvikke styreegenskaber på asfaltveje.

På en 56cm-cykel har vi forlænget reach med 13mm. På samme tid har lavet kronrørsvinklen en grad fladere, og samtidig forøget forgaflens offset med 5mm. Vi har også forlænget kædestagen med et par milimeter og finjusteret droppet til krankboksen.

Et længere reach betyder samtidig, at du kan bruge en kortere frempind og på den måde opretholde en korrekt længde på dit cockpit. En kortere frempind vil samtidig medføre, at du igen får en mere kvik styring, når du kører med større dæk.

Geometrien opdateres også, hvilket ses i, at akselafstanden er væsentlig længere - 38mm på en 56 cm cykel - hvilket overordnet giver en mere stabil følelse.

Den fladere kronrørsvinkel og det forøget forgaffel offset gør den nye Diverge mere terræn fokuseret. Det medfører en større balance i styringen af cyklen - både på asfalt, men også offroad.

GENERELT SET, SÅ ER SPECIALIZED CYKLER OG TIDLIGERE DIVERGE-MODELLER KENDT FOR DERES LAVE KRANKHØJDE. HVORFOR HAR MAN VALGT AT ÆNDRE KRANKHØJDEN PÅ DENNE MODEL?
Den på tidligere Diverge var krankboks-droppet 85 mm - utroligt lavt for hvilken som helst cykel. Selvom det gav en stor stabilitet, så var det samtidig en ulempe for højden på pedalerne, når man kørte off-road, og særligt når man kørte med de mindre 650b dæk. Det justerede krankboks-drop med 80 mm medfører derimod, at vi stadig har den laveste krankboks, men stadig med mindre risiko for pedalslag.

HVAD ER FORSKELLEN MELLEM FUTURE SHOCK 2.0 OG 1.5?
Future Shock 1.5 giver dig 20mm's vandring for større kontrol og komfort over alt slags terræn. Placeringen på cyklen er afgørende for, at den kan give dig den rette dæmpning, uden at du mister din fart. Future Shock 2.0 er vores mest avancerede alternativ. Foruden de ting, som 1.5-udgaven kan tilbyde, så har 2.0 en hydraulisk dæmper, som både giver kompression og rebound dæmpning. Der er også en justeringsknap, så du kan justere din vandring.

ER DEN FUTURE SHOCK, SOM SIDDER PÅ DEN NYE DIVERGE DEN SAMME, SOM SIDDER PÅ SPECIALIZED ROUBAIX?
Ja, det er den samme!

HVILKE MODELLER KOMMER MED FUTURE SHOCK?
Future Shock 2.0 finder du på S-Works, Pro, Expert og Comp Carbon modeller. Future Shock 1.5 kommer på modeller Comp E5, Sport og Base Carbon. Basismodellerne - Base E5 og Elite E5 - har ikke Future Shock.

HVOR MANGE SPACER-RINGE KAN DU HAVE PÅ MED FUTURE SHOCK?
Du kan tilføje op til 30mm fra den laveste indstilling med Future Shock. Du kan også vælge at bruge en frempind med en mere positiv vinkel for en højere postion.

HVAD ER FORSKELLEN MELLEM DE FORSKELLIGE CARBON RAMMER, SOM DEN NYE DIVERGE LEVERES I?
Den største forskel mellem carbonrammer er konstruktionen, materialet og vægten. FACT 8r carbon er brugt på vores Base og Sport modeller, for at holde vægten nede og gøre dem yderst stærke. FACT 9r carbon er brugt på vores Comp, Expert og Pro-modeller. Disse rammer er udstyret med SWAT og er omkring 200 g lettere end FACT 8r-rammer. S-Works rammen kommer i vores FACT 11r carbon, er yderligere 100 gram lettere end 9r-rammen og opretholder selvfølgelig samme stivhed.

HVOR LET ER DEN NYE DIVERGE?
En S-Works Diverge ramme størrelse 56 vejer lige under 1,000 gram. En komplet S-Works cykel, som er sat op til tubeless, vejer omkring 8 kg ud af boksen.

ER DEN NYE DIVERGE UDVIKLET MED AERODYNAMIC FOR ØJE?
Ja - bare forgaflen og sadelrøret er formet, så cyklen fremstår så aerodynamisk som muligt. Da cyklen blev testet i vores vindtunnel, så fandt vi, at denne ramme var en anelse hurtigere end den tidligere Diverge. Og det er endda med et SWAT rum i skrårøret.

HVORDAN MÅLES PLADS TIL DÆKKENE? ER DER FORSKEL PÅ DE FORSKELLIGE MODELLER?
Vi har sikret, at du mindst har 6mm clearance mellem ramme og dækket, når du kører med både 700x47c og 650b x 2,1” dæk. Alle modeller har samme dækafstand.

HVAD ER DE STØRSTE DÆK, DU KAN KØRE MED, HVIS DU BRUGER SKÆRME?
Du kan køre med 700x42c eller 650bx47c, hvis du også kører med skærme på din Diverge.

HVAD ER DE MINDSTE DÆK, DU KAN KØRE MED PÅ DIN DIVERGE?
Vi anbefaler, at man som et mininum kører med 700x28c dæk.

ER DEN NYE DIVERGE KOMPATIBEL MED ET BAGAGEBÆRER?
Ja, Diverge rammen er kompatibel med de fleste bagagebærer. De nederste beslag er lige over bagakslen og de øvre beslag monteret med en sadelkrage, som sendes med alle modeller. Forgaflen er designet til at være kompatibel med for-bagagebærer - disse kan nemlig monteres på forgaffel og dropouts. Bagagebærer, der skal fæstnes på forgaffelkronen, eksempelvis vores Pizza Rack, kan ikke monteres på den nye Diverge.

HVILKE TASKER ER KOMPATIBLE MED DEN NYE DIVERGE?

De fleste tasker, som monteres på selve rammen, sadelpinden eller styr, er kompatible med den nye Diverge. Bemærk dog, at tasker som monteres på overrøret med velcrobånd kan ødelægge gummidelen på cyklens Future Shock. Derfor anbefaler vi, at hvis du gerne vil montere en taske på overrøret, så vælg en taske, som monteres direkte på rammen. Eksempelvis som vores Burra taske.


HVOR MANGE BESLAG TIL FLASKEHOLDERE ER DER PÅ DEN NYE DIVERGE?
Der er seks beslag til flasker. To på indersiden af skrårøret, én undersiden af underøret, to på forgaflen, og det sjette på toppen af overrøret.

HVAD ER DIVERSE SPECS PÅ DEN NYE DIVERGE? KRANKBOKS, SADELPIND, BREMSER?

Alle Diverge-modeller har en 68mm BSA krankboks og en 27.2mm sadelpind. Den har 142x12 bagaksel og en 100x12 foraksel. Bremserne følger flat mount standard med forgaflen designet til 160/180mm rotorer - og ikke 140/160mm rotorer, som er mere standard.

ER SWAT-DØREN ANDERLEDES END PÅ MTB?
Nej, vi har brugt den samme.

HVAD KAN MAN OPBEVARE I SIT SWAT RUM?
Det er kun fantasien, som sætter grænser. Vi har udviklet to specifikke SWAT poser, som passer ned i rammen, så du kan holde dit gear tørt. Den store pose er designet til opbevaring af slanger, dækjern og CO2 patroner. Den mindre pose er designet til multitools eller nøgler.

Specialized SWAT-jakker kan også passe ned i SWAT rummet.



HAR SPECIALIZED HENTET ANDEN INSPIRATION FRA DERES MTB-KATEGORI?
Det har vi - en gummibelægning på underrøret samt kædebeskytteren på carbon-modellerne er designet til, at beskytte cyklerne når du hamrer over sten og andet udfordrende terræn. Det samme er tilføjet på flere af vores MTB-modeller.

Læs også
Klassikerrytter tæt på UAE-skifte
DEL
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?