Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Test: Vredestein

Test: Vredestein

07. august 2010 10:21Foto: A.S.O.

Her er en samlet test af dæk/slanger/flydende latex fra Vredestein

Artiklen fortsætter efter videoen.

Produktets navn:
Det følgende er en samlet test af punkteringsresistensen i:
Vredestein Quattro TriComp
Vredestein butyl slanger
Vredestein Tyre sealant (flydende latex)

Venligst stillet til rådighed af:
www.energysport.dk  
www.vredestein.dk  

Generel info om produktet:
Dæk:
Læs her:

http://www.feltet.dk/index.php?id_parent=262&id=276&id_nyhed=27513

Slanger:
Vredestein leverer et bredt udvalg af kvalitetsslanger til Race og MTB.
Potdicht Butilux slanger er fremstillet af butyl, syntetisk gummi med lav gas-gennemtrængelighed. Dæktrykket opretholdes derfor i længere tid, så dækket ikke skal pumpes så tit.

Tyre Sealant:
I år lancerer Vredestein sin egen antipunkteringsvæske, som er en latex baseret væske, man hælder i mtb-dæk. Hvis uheldet er ude og man punkterer, størkner latexen i hullet og lukker det, så man kan køre videre uden at stoppe. Flydende latex er blevet brugt i mtb dæk i USA i mange år og er nu ved at vinde indpas i Europa. Flere og flere bruger det også som ekstra beskyttelse i almindelige cykelslanger.
Væsken virker ved, at den fordeler sig som en tynd film på indersiden af dækket. Hvis dækket punkterer, transporteres væsken, under påvirkning af den udsivende luft, til hullet. Her dannes der en ”prop”, som tørrer og bliver permanent. Fordi der ikke sker nogen vekselvirkning mellem luften i dækket og luften udenfor, holder væsken sig flydende og udtørrer ikke.

Pris:
250ml – 129.-
450ml – 199.-
1000ml – 249.-


Testerens erfaringer/råd:
- Ved brug af denne væske, skal du være lidt varsom – det er noget meget fedtet stads, at få udenfor sine slanger.
- Vær sikker på, at du køber slanger, hvor hele ventilkernen kan fjernes. Det gør det meget nemmere at få latexen i slangen. Det KAN godt lade sig gøre i de andre, men det er bøvlet og der er stor risiko for svineri.
- Når du monterer den medfølgende gummislange, og skal til at fylde latex i slangen, så vær sikker på at ventilen står på enten ”20 minutter i” eller ”20 minutter over”. Dette vil få det til at flyde ned i bunden af slangen, og mindske risikoen for spild.
- Til racerbrug skal du cirka bruge 40 ml. per slange.

Test:
700 kilometer i det danske forårsvejr anno 2010. Heraf nogle kilometer på grusvej og forskellige markveje, bevidst punktering på et søm…

Dette er, hvad jeg har udsat disse produkter for, og det er ikke lykkedes mig at få dem til at bukke under.
Landevejskilometrene er bevidst kørt med henblik på at søge punkteringer (regnvåde stier, regnvejr, overkørsel af stenbunker osv.)

Slangerne er rigtigt gode til at holde luft. De taber under en bar på en uge, hvor cyklen ikke bruges. Det er der altså ikke mange der gør efter, af dem jeg har prøvet. Med omkring 10 punkteringer per sommer, har jeg immervæk været nogle slanger igennem

Her til sidst har jeg kørt over et søm jeg havde banket igennem et bræt. Sømmet var et tyndt søm (nogenlunde samme diameter som en tegnestift).
Da sømmet igen kom ud af dækket, hørte jeg et svagt ”pfft”, og ikke andet… Ved nærmere eftersyn så jeg lidt latex der havde sivet ud, men hullet var lukket og jeg har efterfølgende kørt 50 kilometer på dækket uden at tabe luft.

Konklusion:
Jeg vil ikke love en hel masse her. Jeg vil blot henvise til det jeg har skrevet. Det burde give et billede af en masse gode kilometer, hvor jeg ikke er punkteret.

At det ikke vil ske for jer, er fuldkommen urimeligt og usagligt at love. Det jeg til gengæld gerne vil love, er at man her får en punkteringsresistens der er uden sidestykke – og det er uden at gå på kompromis med køreegenskaberne.

Læs også
UAE-dominans på regnfuld Romandiet-enkeltstart - dansker med topresultat
DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
Arkiv: Andet udstyr
Nyheder
Arkiv: Landevej og bane
Nyheder
Arkiv: MTB og cross
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?