”Vi ville helst have, at der kommer fem kontinental hold med, for det ville have stor betydning for holdene. Vi kæmper for sponsorerne og det er ikke let. De store hold skal nok klare sig for de har deres store sponsorer, mens alt den her dopingproblematik praller af til de små hold,” siger sportsdirektør Jimmi Madsen til Feltet.dk.
”Jeg kan ikke forstå det. Ser vi til udlandet, så har de f.eks. i Belgien Rundt alle de hjemlige hold til start. Om de starter med 30 eller 48 danske ryttere kan jeg ikke se gør den store forskel. Feltet er faktisk ikke så stort som det kunne være, selvom jeg selvfølgelig godt kan se, at det kan give logistiske problemer.”
Team Designa Køkken føler sig sikre
Hos Team Designa Køkken har man forståelse for Team Vision Bike Løgstør Parkhotels ønske om at være sikret en plads til Post Danmark Rundt, men mener samtidig ikke, at bredden er god nok til fem danske kontinentalhold.
”Mediedækningen i forbindelse med Post Danmark Rundt betyder meget for sponsorerne. Der kan jeg godt forstå, at de to hold, der kommer til at stå tilbage og bliver sorteper får svært ved at finde de rigtige sponsorer fremadrettet,” siger team-manager
Jørgen Foder til Feltet.dk, der dog mener, at DCU har fundet den rigtige løsning ved at lade de danske mandskaber afgøre det på landevtejene her i foråret.
”Jeg vil ikke sætte antal på om det skal være to, tre eller fire hold, men jeg mener at når alt kommer til alt så har vi ikke fem hold, der har otte mand, der er gode nok til at stille op i Post Danmark Rundt”, siger Jørgen Foder, der dog ikke virker synderlig nervøs for, at det jydske mandskab ikke er at finde i dette års Post Danmark Rundt.
”Jeg forventer, at vi har noget goodwill fra 2006, hvor vi var med fremme på alle etaper. Jeg forventer, at der er plads til Team Designa Køkken. Jeg tror på det. Ikke bare 99%, men 100%,” lyder det Foder.
Team Vision Bike Løgstør Parkhotel har dog langt fra opgivet tanken om at komme til start i Post Danmark Rundt.
”Det er trods alt positivt, at de ikke allerede nu er ude og sige, at de hedder GLS og Designa og så er de med. Nu er det benene, der bliver afgørende,” understreger Jimmi Madsen, der dog betragter Team Designa Køkken og Team GLS som favoritter til at løbe af med to af de tre wild cards.
”Der er mange om budet, men der været en del rokade på alle holdene. Der er nogle, der er blevet stærkere, mens andre er blevet svagere. Vi har da vundet et par Post Cup og det er da mere end nogle af de andre har. I år kommer vores ryttere ud og køre i udlandet mere end nogensinde før. Det gør også, at det får lidt mere hår på brystet,” slutter Jimmi Madsen.