Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Gå til forsiden af feltet.dki samarbejde medGå til forsiden af feltet.dk
Log ind Nyhedsbrev VELOMIO

EKSKLUSIVT

Toudal: Fedt lige at snuse til sejren

Toudal: Fedt lige at snuse til sejren

01. oktober 2020 22:00Foto: Team PO Auto CeramicSpeed

Emil Toudal fra PO Auto var tæt på at lave det helt store kup i finalen i Feltet.dk og DCUs VM-iagtagelsesløb i går, men danskersejren måtte dog afhændes til Fusions Simon Nielsen.

Det måske hårdeste Zwift-løb i historien af cups mellem Feltet.dk og DCU blev kørt i går. Der var udskilning og smæk på fra starten, men Emil Toudal, som til daglig kører for BHS-PL Beton Bornholm, sad med i finalen for Team PO Auto.

 

Her angreb han med en power-up lige efter kilometermarkeringen, og det ryk så længe ret godt ud. Desværre blev det ikke til en placering som bedste dansker.

 

”Det var nu meget sjovt. Det er ikke de store forventninger, jeg går ind til sådan et løb med, men det er meget sjovt at være en del af PO Auto,” siger Emil Toudal til Feltet.dk.

 

Toudal gør sig normalt på landevejen, hvor han giver gode resultater hjem til det bornholmske mandskab, han repræsenterer til daglig. Han har til gengæld også bevist, at han sagtens kan svinge en hometrainer, når det kræves.

 

”Det er en anden måde, der bliver kørt cykelløb på, end jeg er vant til ude på landevejen, men det er helt sikkert rigtig god træning,” siger han.

 

Ventede for længe
Der gik lidt taktik i finalen, fortæller Toudal. To ryttere sad nemlig et lille stykke foran feltet, og det var mere, end hvad der behagede PO Auto og Nicklas Amdi Pedersen, som sendte Toudal i aktion.  

 

”Der var kørt de to ryttere over toppen af bakken, og vi kommunikerede internt på holdet. Nicklas var vores favorit, og han synes, at de havde lidt for lang snor, så han bad mig om at åbne spurten lidt tidligt, og jeg kører med 800 meter til mål,” siger han.

 

Trækket lykkes også, da Toudal timer det med en power-up. Modsvaret fra feltet udeblev dog, og det punkterede planen en smule, da to af PO Autos andre ryttere ikke kom afsted i rette tid.

 

”Jeg får brugt en power-up, så jeg vrister mig fri af feltet. Planen var, at nogle fra feltet skulle reagere, men jeg fik et lille hul, da de ventede lidt længere med at reagere. Nicklas [Amdi red.] og Lisson ventede så for længe,” siger han.

 

Selvom det ikke blev til en sejr i denne omgang, så er PO Auto-rytteren alligevel begejstret for at køre på Zwift, og at være tæt på sejren gjorde det bestemt ikke værre, fortæller han.

 

”Det så godt ud, da jeg kom flyvende op til de to der, men der havde jeg også spurtet siden 800 meter-mærket i hvert fald. Jeg stagnerede også til sidst, men det er en del af det. Det var meget fedt lige at snuse til sejren, men det er bare sjov,” siger han.

 

Ekstra kraft med fra landevejen
I det første iagtagelsesløb for lidt over en uge siden, var det Fusion, der kom blæsende ud af starthullerne. I går forsøgte PO Auto at modvirke den effekt ved at være vågne igennem hele løbet, og her spillede landevejsryttere som Toudal ind.

 

”Det er der, at nogle af os fra landevejen har lidt ekstra kræfter at give af. Vi prøver at gøre det hårdt, det tror jeg, er en fordel for Nicklas i forhold til Fusion. Han er lidt mere holdbar trods alt,” siger han.

 

Det ændrer dog ikke på, at det var mere end almindeligt svært at ryste rytterne fra det rivaliserende danske mandskab af.

 

”Vi kunne ikke ryste dem af i går. Det var et rigtig fedt løb, hvor både vi og Fusion havde en mand ude, så vi skulle lukke hinanden lidt ned. Det er ikke helt den samme dynamik, som ude på landevejen, men det var lidt af det,” slutter han.

DEL
INFO
Emil Toudal
Nyheder
E-cykling
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN
KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:
/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Gree-Tour of Guangxi(2.UWT) 05/11-10/11

Ceratizit Madrid Challeng...(2.WWT) 06/11-08/11

AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Pro Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain-McLaren

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

CCC Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Pro Cycling

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Mitchelton-Scott

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

NTT Pro Cycling Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Sunweb

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

SØG EFTER CYKELPRODUKTER PÅ TVÆRS AF WEBSHOPS