Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Fightende Valter kyssede Maglia Rosa farvel: En brutal etape

Fightende Valter kyssede Maglia Rosa farvel: En brutal etape

17. maj 2021 09:30Foto: Sirotti

Atilla Valter gav alt, men ungarerens ben rakte ikke til endnu et trøjeforsvar. Efter tre dage i spidsen for Giro d´Italia måtte FDJ-rytteren i går aflevere førertrøjen til Egan Bernal.

Annonce

Tre dages eventyr sluttede i går for Attila Valter, da ungareren måtte afgive den lyserøde førertrøje til Egan Bernal.

 

To kilometer fra målet på toppen af Campo Felice var Valter ikke længere i stand til at følge favoritgruppen, og godt otte minutter senere kunne FDJ-rytteren så kysse førertrøjen farvel efter at have passeret målstregen 49 sekunder efter Bernal.

 

”Det var en brutal etape, for mig og for alle rytterne, tror jeg. Før den sidste stigning vidste jeg, at jeg kunne tabe den (førertrøjen, red.), men jeg gav aldrig op. Jeg var træt, men jeg ønskede at kæmpe helt til stregen”, siger Valter og uddyber:

 

”Jeg tabte 48 (49, red.) sekunder, hvilket ikke er så meget, når man tænker på, at jeg led hele etapen. Vores indsats var ikke nok til at beholde trøjen, men jeg synes, at det er ingen skam at tabe den i dag på sådan en svær etape mod en stor Egan Bernal”.

 

Uden Thibaut Pinot var der ikke meget, der tydede på, at FDJ skulle køre klassement og føre feltet an, men det fik Valter lavet om på.

 

Trods trøjetabet var den 22-årige ungarer dybt taknemmelig for hjælpen fra holdkammeraterne Antoine Duchesne, Simon Guglielmi, Lars van den Berg, Romain Seigle, Rudy Molard, Sebastien Reichenbach og Matteo Badilatti.

 

”Mine holdkammerater var utrolige. De kæmpede indtil slutningen med mig. Antoine kørte en masse kilometer i front af feltet i løbet af de tre dage. Simon, Lars og Romain holdt mig i en god position, og når vejen steg, kunne jeg regne med Rudy, Seb og Matteo”, fortæller Valter og fortsætter:

 

”På de sidste kilometer opmuntrede Matteo mig en masse. Det havde jeg brug for. Han sagde, at det ville fungere. At vi kunne slutte med fronten, og at vi ikke ville tabe for meget tid. På de sidste meter var Seb der. Alle gjorde et fremragende stykke arbejde. De kunne have haft en dag i gruppettoen og sparet energi, hvis vi ikke havde haft trøjen at forsvare, men vi kæmpede med alt vores styrke, og jeg synes, at holdet kan være stolt”.

 

Dette års Giro er blot Valters anden Grand Tour i karrieren. I fjor blev ungareren en relativt anonym nummer 27 i Giroen, og efter karrierens suverænt mest hæsblæsende dage skal hovedpersonen selv da nu også bruge de næste af slagsen på at finde ro.

 

”I de kommende dage vil det helt sikkert gå mere op for mig, hvad der er sket. Jeg skal finde den rette balance mellem at forblive fokuseret, restituere godt og se, hvad der skete omkring mig. Det var utroligt i Ungarn. Folk støttede mig så meget. De lyste endda nationalstadionet op i pink til ære for mig. Det er skørt!”, forklarer Valter.

 

Valter sluttede som nummer 25 på 9. etape og er heraf faldet tilbage til en femteplads i klassementet, men FDJ-rytteren bekræfter, at han fortsat vil gøre sit yperste for at opnå den bedst mulige samlede placering i årets Giro.
 

Du kan her læse vores optakt til dagens 10. etape af Giro d´Italia.

 

Husk, at du kan følge etapen direkte her på siden fra klokken 13.50.

Du kan se dagens etape og resten af Giroen eksklusivt og uden reklamer på Discovery+.

Annonce

DEL
INFO
Attila Valter
Nyheder
Giro d'Italia
Nyheder Profil Resultater
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Halle-Ingooigem(1.1) 16/06

Paris - Camembert(1.1) 15/06

Adriatica Ionica Race(2.1) 14/06-18/06

Paris - Camembert(1.1) 15/06

Halle-Ingooigem(1.1) 16/06

Gran Premio Eccellenze Va...(1.1) 19/06

TF GD Dorigo MO Biemmereti(1.1) 20/06

Giro dell'Appennino(1.1) 24/06

Giro di Basilicata(2.1) 24/06-27/06

Annonce

Annonce

AG2R Citroen Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana - Premier Tech

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Deceuninck - Quick-Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - Nippo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty - Gobert

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Israel Start-Up Nation

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lotto Soudal

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team BikeExchange

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jumbo-Visma

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Qhubeka Assos

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Trek-Segafredo

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

SÆT DIT TOUR-MANAGERSPIL - PRÆMIER FOR MINDST 80.000 KR