Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?
På forhånd tak!
Feltet.dk
Mikkel Honoré får testes bjergbenene af de kommende dage. Ifølge ham selv nyder han at køre opad, og tror han kan blive markant bedre i fremtiden, hvis han ligger kræfterne i det. Målet er at blive skarp i de uge-lange etapeløb.
Annonce
De kommende dage venter de frygtede afsluttende bjerge i dette års Giro d’Italia.
Inden denne sidste test i årets italienske rundtur fører Deceuninck-Quick Steps Joao Almeida løbet. Dette betyder at portugiserens danske holdkammerat Mikkel Honoré skal i arbejdstøjet i højderne.
Noget danskeren ikke frygter, da han på søndagens bjergetape, var usædvanligt godt kørende opad.
Det fortæller han til Feltet.dk.
”Jeg blev nummer 36 efter at have taget det roligt de sidste 10-12 kilometer og lavet en hård opkørsel efter et styrt. Så det er jo meget lovende," fortæller Honoré, og forklarer hvad han synes om at klatre.
"Jeg er generelt glad for at køre opad, og kan godt blive bedre på stigningerne, hvis jeg trænede efter det specifikt,” fortæller danskeren på gårsdagens hviledag efter det første rigtige bjergslag i årets Giro d’Italia.
Honoré bor til dagligt i Schweiz, hvor han har rigeligt med stigninger i lokalområdet, han kan træne på.
At forbedre klatregenskaberne er da også noget, der på sigt, ligger Honoré på sinde.
Danskeren har nemlig ambitioner i de ugelange etapeløb såsom Tirreno-Adriatico og lignende løb. Han synes også, at han har hovedet til at køre med i Grand Tours. Det er noget andet, der holder ham tilbage.
”Jeg tror, jeg har mentaliteten til det. Jeg føler mig robust rent mentalt, men om jeg har fysikken til at køre det, tror jeg ikke. Min drøm har altid været at køre syv-dages etapeløb, hvilket jeg tror passer mig bedre. Man skal dog aldrig sige aldrig, men umiddelbart er det ikke et af mine mål,” fortæller danskeren.
Vi skal dermed ikke regne med at se danskeren køre efter et Grand Tour-resultat i den kommende tid, men snarere i løb som Liege-Bastogne-Liege og ugelange etapeløb som Paris-Nice og Tirreno-Adriatico, som hans fysik passer bedre til.
Du kan følge Honoré i morgen, hvor han skal kæmpe for at forsvare Almeidas trøje i de høje bjerge.
Annonce
Annonce
Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04
Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04
La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05
Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05
Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05
Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05
Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05
Annonce
Annonce
Alpecin-Deceuninck |
Arkéa - B&B Hotels |
Astana Qazaqstan |
Bahrain Victorious |
Bora-Hansgrohe |
Cofidis |
Decathlon AG2R La Mondiale |
EF Education - EasyPost |
Groupama-FDJ |
INEOS Grenadiers |
Intermarché - Wanty |
Lidl - Trek |
Movistar Team |
Soudal - Quick Step |
Team DSM-Firmenich PostNL |
Team Jayco AlUla |
Team Visma | Lease a Bike |
UAE Team Emirates |
Annonce
Bjarne Riis i Giroen: Det var ikke planen at gå i udbrud
Optakt: 17. etape af Giro d’Italia
Giro d'Italia-analyse: Sprække i det hollandske panser?
LIVE nu: Gentager Cort sin Madrid-sejr fra 2016?
Frisk Nibali: Måske Hindley er Keldermans største konkurrent?