Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Optakt: 5. etape af Renewi Tour

Optakt: 5. etape af Renewi Tour

27. august 2023 14:01Foto: Sirotti

Sam Welsford bekræftede endnu engang sin tårnhøje topfart ved at tage karrierens største sejr på en 4. etape, der ikke truede Tim Wellens. Inden belgieren kan vinde løbet samlet for tredje gang, skal han overleve løbets Amstel-etape, der byder på flere mindre stigninger, men som meget vel kunne ende i en reduceret massespurt, som vi så det på en tilsvarende etape for to år siden.

Artiklen fortsætter efter videoen.

SE RENEWI TOUR OG VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Ruten

Selvom vi i de seneste år har set, at mindst én af de tre klassikeretaper har været fjernet, har løbet som regel budt på små udgaver af Amstel Gold Race, Liege-Bastogne-Liege og Flandern Rundt på de sidste tre etaper. Sådan vil det ikke være i årets forkortede udgave, hvor Liege-etapen udgår, men Amstel-etapen består. I år får den endda lov at udgøre den store finale, men det betyder ikke, at der er lagt op til store omvæltninger. Ligesom i 2021, hvor Caleb Ewan vandt en spurt, skal der nemlig sluttes i Bilzen, der ligger et stykke fra områdets mest kendte stigninger, og selvom etapens placering og fraværet af en ardenneretape lægger op til aggressivt cykelløb, er det bestemt ganske sandsynligt, at løbet denne gang skal slutte med en massespurt, i hvert fald for mest holdbare afsluttere.

 

Med en distance på 187,3 km er der tale om løbets længste etape, og den går som i 2021 mellem de belgiske byer Riemst og Bilzen, der er naboer, og selvom de er belgiske, ligger så tæt på grænsen til Holland, at de kan regnes som forstæder til Maastricht, hovedbyen i den kuperede Limburg-provins. Etapen består af omgange på både en stor og en lille rundstrækning, og man lægger ud med at køre det meste af en omgang på den store rundstrækning, idet man dog først kører et kort fladt stykke mod sydøst ned til selve rundstrækningen.

 

Læs også
Endnu en dansk junior-sejr i udlandet

 

Fra start kører man ad flade vej mod sydøst, indtil det hurtigt går mod syd op ad Cote de Hallembaye (1200 m, 5,2%), der rammes allerede efter 5,7 km. Herfra går det mod syd ad lige veje med en mindre bakke, inden man i det sydligste punkt drejer mod vest. I Houtain-Saint-Simeon sættes kursen mod nord, inden det i Bassenge går mod nordøst frem til Wonck, hvor man kører mod nord op ad Cote de Wonck (600 m, 7,4%), der rammes efter 17,5 km, hvorefter det går ad lige og flade veje mod nordvest frem til udkanten af Bilzen. Her drejer man mod vest for kort efter at køre mod nord op ad Keiberg (510 m, 5,7%, max. 12%), der rammes efter 29,1 km, hvorefter man kører finalen frem mod en første passage af stregen efter 34,2 km.

 

Nu køres to fulde omgange på den 57,3 km lange rundstrækning, der indledes med en helt flad fase, hvor man kører mod først sydøst, så nord og dernæst øst, inden det går mod syd og sydøst ned langs grænsen til Holland. Den forlader man, når man drejer mod øst for at køre op ad Slingerberg (1200 m, 5,6%), hvis top rundes efter hhv. 54,3 km og 111,6 km. Derfra går det mod sydvest ned til den del af rundstrækningen, man allerede har kørt. Det betyder, at man skal over Cote de Hallembaye (1200 m, 5,2%) efter hhv. 63,0 km og 120,3 km, Cote de Wonck (600 m, 7,4%) efter hhv. 74,8 km og 132,1 km samt Keiberg (510 m, 5,7%, max. 12%) efter hhv. 86,4 km og 143,7 km, inden man krydser stregen efter hhv. 91,5 km og 148,8 km.

 

Etapen afsluttes nu med en omgang på en forkortet 38,5 km lang rundstrækning. Her kører man den første del én gang til, hvilket betyder, at Slingerberg passeres en sidste gang efter 168,9 km, dvs. med 18,4 km igen. Kort inden man rammer Cote de Hallembaye drejer man imidlertid mod nordvest for at køre den sidste del af rundstrækningen i stedet for den midterste del.

 

Det betyder, at man ad lige og flade veje kører frem til finalen, hvor man efter 182,2 km rammer Keiberg for sidste gang. Fra toppen resterer fortsat 4,6 km, der indledes med, at man med 4,4 km drejer til venstre, hvorefter det er faldende frem mod de sidste godt 3 km, der er let stigende, den sidste kilometer med 0,6%. Finalen er teknisk, da der er bløde sving med 4000 m og 3900 m igen, inden man drejer to gange i rap med 3500 m og 3400 m igen. Med 3100 m igen drejer man to gange lige i rap, hvorefter en snoet vej leder frem til et sving med 1900 m igen, inden der slutteligt er et skarpt sving 700 m fra stregen.

 

Dagens to Checkpointspurter kommer lige inden Slingerberg på de to fulde omgange på den store rundstrækning efter hhv. 50,1 km og 107,4 km, mens Den Grønne Kilometer kommer umiddelbart efter starten på den forkortede rundstrækning med spurter med hhv. 35,1 km, 34,6 km og 34,1 km igen.

 

Etapen byder på i alt 1747 højdemeter mod 1732 højdemeter i 2021.

 

Bilzen har kun to gange tidligere været mål for et stort cykelløb i dette årtusinde. Det var senest i dette løb i 2021, hvor etapen med en lidt anderledes finale endte i en spurt mellem cirka 50 mand og sejr til Caleb Ewan foran Sonny Colbrelli og Danny van Poppel. Første gang var det i Belgien Rundt helt tilbage i 2002, hvor Andrei Tchmil tog en solosejr med 1 sekund ned til Alexandr Vinokourov og 5 sekunder ned til et felt, hvis spurt blev vundet af Björn Leukemans - i øvrigt den sidste sejr i Tchmils flotte karriere.

 

 

 

Læs også
Sidste etape af Tour of Türkiye neutraliseret

 

 

 

SE RENEWI TOUR OG VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Vejret

Efter en flot lørdag venter en ustabil søndag. Her vil der være en risiko på 60-75% for kraftige tordenbyger gennem hele etapen, hvor temperaturen vil være beskedne 17-19 grader. Det vil være halvblæsende med en jævn vind (14-19 km/t) fra først sydvest og siden vestsydvest. Det giver vind fra alle retninger på de to rundstrækninger. På finale rundstrækningen vil der være med- og sidemedvind frem til bunden af Slingerberg. Herfra vil der være mod- og sidemodvind, idet man dog for sidevind på Keiberg. Efter toppen vil der igen være mod og sidemodvind, indtil man får sidemedvind over der sidste 1900 m.

 

Favoritterne

Mange ville nok ønske, at løbet sluttede med den ardenneretape, der desværre blev et offer for forkortelsen af løbet. I stedet har man valgt at fastholde Amstel-etapen, der aldrig har kunnet skabe samme drama, som vi har set det i Liege-terrænet. Vi har skam set Amstel-etaper, der har ændret på tingene, men i langt de fleste tilfælde har de ikke været hårde nok til at skabe væsentlige forskelle.

 

De selektive udgaver af Amstel-etapen er blevet kørt på hollandsk jord. Årets udgave af etapen foregår i stedet i Belgien i præcis samme område som i 2021, hvor man havde en tilsvarende finale, og hvor man også sluttede i Bilzen, dog et andet sted. Her skulle man også over Keiberg i finalen, men den blev fulgt op ad en passage af Letenberg, hvilket umiddelbart gav en hårdere finale. Den var hård nok til at koste Stefan Bissegger førertrøjen og sende Tim Merlier til tælling, men det endte stadig en spurt mellem ca. 50 mand - en spurt, der blev vundet af Caleb Ewan foran Sonny Colbrelli og Danny van Poppel. En væsentlig forskel var også, at vi dengang havde en stigende finale, der var betydeligt hårdere end i år, hvor det blot stiger med 0,6%.

 

Men etapen har terræn - i hvert fald mere end i dag - og ingen har noget at miste ved at angribe. Min forventning vil være, at det bliver en rasende hurtig etape, der vil byde på et hav af angreb fra start. Som i går vil det formentlig tage lang tid for en gruppe at komme væk, og det vil derfor nok også blive et større og stærkere udbrud, hvor også de stærkeste hold vil forsøge at blande sig.

 

UAE håber at få et udbrud, de kan lade køre hjem. Med de store forskelle er det også sandsynligt, men det er alligevel svært at tro, at udbruddet holder. Jeg vil forvente, at i hvert fald Lotto, Alpecin og Jumbo, men måske også Soudal tror tilstrækkeligt på deres sprintere til, at de vil jagte. Derudover er de stadig hold, der kan avancere i klassementet via Den Grønne Kilometer. Det kan tale for, at de vil forsøge at skabe samling.

 

Om det vil lykkes, når spurterne kommer så langt fra mål, er jeg ikke sikker på, men jeg tror det. Jeg vil nemlig forvente, at der vil komme angreb fra klassementsrytterne, når v rammer den sidste serie af stigninger på anden omgang på den store rundstrækning. Det vil undre mig, hvis ikke folk som Matej Mohoric, Jasper Stuyven, Axel Zingle, Yves Lampaert, Florian Vermeersch og Michal Kwiatkowski ikke prøver at ryste Wellens. Det vil skrue farten i vejret, men UAE er skræmmende stærke. De bør være stærke nok til at sikre, at et eventuelt farligt udbrud lukkes ned eller i hvert fald holdes i kort snor. Derefter vil de være hold til at hjælpe - dels fordi et nyt udbrud, der kan køre i bakkerne, formentlig vil true toppen af klassementet, og dels fordi der fortsat vil være hold, der går efter en spurt.

 

Læs også
Lidl-Trek trodser styrt og vinder i dramatisk Vuelta-åbning

 

Med så stærkt et UAE-hold bør vi få samling. Jeg regner med, at der kommer nogle sidste angreb på Keiberg, men dem kan UAE lukke ned for. En joker er, hvis de får etableret en gruppe med både Marc Hirschi og Wellens samt måske endda Matteo Trentin. I det tilfælde kunne det give mening for dem at holde den gående, fordi Hirschi og Trentin kan avancere i klassementet, men Wellens skal som udgangspunkt køre defensivt og satse på en reduceret massespurt. Med fuld modvind på rundstrækningen anden del og en relativt let stigning i Keiberg har jeg svært ved at tro, at det ikke ender i samme reducerede massespurt som for to år siden, men jeg forventer en hård, hurtig og nervøs dag med en del udskilning. Det bliver endnu mere markant, hvis vi får nogle af de varslede tordenbyger, og selvom vinden næppe vil skabe splittelse, har også den en styrke - men næppe den rette retning - til at gøre det endnu mere nervøst.

 

Finalen er kringlet med mange sving efter Keiberg, og det sidste kommer endda bare 700 m fra stregen. Det gør det ikke alt for let at bevæge sig frem efter stigningen, og derfor skal man være stærk nok til at sidde langt fremme, når de når toppen. Det gælder særligt, hvis vejene er våde, hvilket øget risikoen for sene styrt. Generelt vil det være en spurt, hvor positionering betyder meget.

 

Jeg går med Jasper Philipsen. Det kan godt være, at han siger, at formen ikke er god, men helt skidt er det ikke. Han kørte som hjælper en glimrende etape i går, og dette terræn burde ikke kunne ryste ham. I kamp med de andre topsprintere er han efter Arnaud De Lie også den mest holdbare, og han har derfor glæde af det hårdere løb. Den tekniske finale er også perfekt for en mand, der altid positionerer sig perfekt, men denne gang risikerer han at skulle klare sig uden Jonas Rickaert. Han vil dog altid have Gianni Vermeersch og Søren Kragh hos sig, og det er sammen med hans positioneringsevne rigeligt. Lægger man dertil, at han vil elske denne let stigende spurt, tror jeg, at han får revanche for dagens skuffelse.

 

Den værste rival kunne være Olav Kooij. Det er bekymrende, at han kørte så skuffende en etape i går, men dette burde altså være terræn, han kan klare, selvom det også kneb med klatringen i Polen. Vi så, hvor stæk han var på Amstel-bakkerne ved de hollandske mesterskaber, og selvom han ikke synes at have samme form nu, vil jeg forvente, at han overlever. Både i dag og på 1. etape syntes han at have en fart, han ikke tidligere har haft, og i dag lykkedes det ham jo endda at slå Philipsen. Det er bekymrende, at hans positionering har haltet, og at han kan være lidt alene på et hold, der bestemt ikke imponerede i går, men vi ved jo, at han normalt positionerer sig som en ørn. Med den fart, han har haft i dette løb, har han en reel chance for at slå Philipsen.

 

Arnaud De Lie havde helt sikkert ønsket sig en hårdere etape, men det er stadig en langt bedre etape for ham end de to helt flade etaper. Det har dog været overraskende at se, hvor meget han har manglet på fart i kamp med topsprinterne. Her vil han have en klar fordel af, at folk vil være trætte, og han vil formentlig være blandt de første på toppen af stigningen. Han støttes også af de to formstærke Florian Vermeersch og Jasper De Buyst, der for tredje gang i træk meget vel kunne sætte ham op fra spids. Det vil være en fordel i denne tekniske finale, og så må tiden vise, om etapen har været hård nok til at bringe ham tættere på de bedste - og ellers vil han naturligvis være den store favorit, hvis det faktisk lykkes for en gruppe at køre væk på bakken.

 

Er etapen for hård for Tim Merlier? Det var den for to år siden, men da den er lettere i år, har han bestemt en bedre chance. Bekymrende var det dog, at han klatrede så skidt i Hamburg, at mit bedste bud vil være, at han ikke kommer med hjem. Hvis han gør, vil han også lide under, at han formentlig vil sidde et stykke tilbage på toppen af stigningen, og så bliver det svært for den i forvejen positioneringssvage belgier at nå frem i tide. Til gengæld ved vi, at han har farten til at slå alle, hvad han bekræftede med sine meget flotte, men også alt for lange spurter på 1. og 4. etape. Han hjælpes i hvert fald af medvind, hvis han sidder for langt tilbage, og selvom toget har skuffet ind til nu, er det jo på papiret et fremragende hold.

 

Tidligere havde man ikke givet Dylan Groenewegen mange chancer på denne etape, men det må man gøre nu. Hans holdbarhed er forbedret ganske markant, og særligt var hans 4. plads i Limoges under Touren dybt, dybt imponerende. Har han samme form nu - hvad der måske kan være tvivlsomt - burde han have en god chance for at overleve. Som for Merlier gælder, at han kan få svært ved at nå frem efter sidste stigning, og han lider også under et svagt hold. Han har heldigvis positioneret sig godt, men særligt i en teknisk finale med en hård bakke kan det blive svært at sidde rigtigt. Til gengæld burde hans fart række langt, hvis det lykkes.

 

Så er der Jordi Meeus. Han er bestemt ikke nogen letvægter, og meget taler for, at han ikke kommer med hjem, men det er ikke helt uden for rækkevidde. Hidtil har han betalt en dyr pris for sit svage hold, men det vil måske blive en mere lige kamp. Problemet er naturligvis, at han kan være så tung og har så svagt et hold, at han kan få svært ved at genvinde en position efter bakken, men han har ved flere lejligheder klatret bedre end ventet. Det burde ikke være en etape, han skal opgive på forhånd, og vi ved jo fra Paris-etapen, at han har for vane at overraske, når han rammer dagen

 

Normalt er Jonathan Milan jo ganske stærk i kuperet terræn, men ligesom Merlier viste han meget svag klatreform i Hamburg. Det var bestemt heller ikke imponerende i går, og derfor vil jeg blive overrasket, hvis han kommer med hjem. Dette er dog ikke verdens hårdeste løb, og man må antage, at formen er i fremgang. Også han kan få svært ved at nå frem efter stigningen, og her vil han i den grad savne Fred Wright, men med god hjælp fra Matej Mohoric kan man håbe, at han endelig kommer til at sidde så godt, at han faktisk kan spurte. Tiden vil så vise, om friskheden rækker til at finde den fart, han plejer at have.

 

Læs også
Se Lotto-stjernes knusende sejr

 

Det har bestemt ikke været noget godt løb for Thibau Nys, der igen i går bekræftede, at formen ikke er i top. Derfor er det svært for alvor at tro på ham, og da Jasper Stuyven via bonus stadig kan gå på podiet, vil jeg tro, at de som i dag kører spurten for sidstnævnte. Vi har dog også set, at Nys er meget svingende, og har han fundet benene, der synes i bedring, er en spurt efter en hård dag slet ikke dum for ham. Særligt hvis Stuyven efter de indlagte spurter ikke længere kan nå podiet, burde det give mening at satse på Nys, der i den tekniske finale vil have glæde af et sublimt lead-out fra netop Stuyven. Hvis han skulle vinde, skulle opløbet dog nok have steget mere, og hans bedste chance kan derfor være, at han pludselig har så gode ben, at han kan være med i en lille gruppe, der måtte køre væk på Keiberg.

 

Jeg har lidt svært ved at se, at der er andre, der kan vinde en større spurt, og derfor vil jeg pege på Matteo Trentin som næste mand. Som sagt kan jeg godt se, at UAE kan lave et lille kup. De skal i hvert fald ramme Keiberg helt fremme, og lykkes det, kan man sagtens forestille sig, at de kan køre væk med en gruppe med deres tre esser. Sker det, vil det som sagt give god mening at holde den gående, og skulle de i kraft af positionering havde i en gruppe uden De Lie, kunne Trentin meget vel være den hurtigste. Han kunne ikke være med i går, men på disse blødere bakker bør han være med. Han synes i hvert fald ikke alt for langt væk fra VM-formen.

 

Jeg har været vildt imponeret over Axel Zingle i dette løb. Han ligner en mand, der har løftet sit niveau efter sin første grand tour, og med det punch, han havde på brostensstigningerne, vil han være uhyggelig på disse asfaltstigninger. Han vil kunne køre en fin spurt til sidst, men skal han vinde etapen, skal han væk på sidste stigning. Det kræver, at han klarer positionskampen, der kan blive en udfordring, men rammer han Keiberg helt fremme, skal man holde fast for at følge med ham. Om så gruppen kan holde hjem, er en anden sag, men lykkes det, kan han slå alle i en spurt, også Trentin.

 

Med samme begrundelse som for Trentin nævner jeg Marc Hirschi. Det er klart, at de vil køre en spurt i en lille gruppe for Trentin, hvis han er med, men det virker bestemt ikke umuligt, at vi vil se gruppe med kun Hirschi og Wellens. Også i det tilfælde vil det give mening at holde den gående, fordi Hirschi med en etapesejr vil kunne gå på podiet. Han har spurtet skuffende i år, men han synes meget formstærk og vil være som en fisk i vandet i en teknisk regnvejrsfinale. Blandt de ryttere, der kan køre væk på bakkerne, står han ikke helt ringe i en spurt.

 

Kan det lykkes for Matej Mohoric? Sloveneren viste i går, at han er et stykke fra sin bedste for, men han sluttede trods alt som nr. 8. Meget vil handle om position i bunden af Keiberg, og kan Bahrains stærke hold få ham anbragt godt, kan man ikke udelukke, at han på regnvåde veje måske kan komme væk i den tekniske finale. Det er klart, at han ikke har nogen frihed, men kører han lige så kamikazeagtigt, som han plejer, virker det ikke helt umuligt, at han kan køre væk. Alternativt har han en chance i en lille gruppe, der måtte køre væk på Keiberg - hvis altså ikke De Lie er med, hvad der med betydningen af positionering heller ikke er helt umuligt.

 

Mike Teunissen blev en overraskende vinder i går, og måske kan han gøre det igen. Han var tydeligvis ikke stærkeste mand, men Keiberg er let, og rammer han stigningen helt fremme, burde han kunne køre med de bedste. Det er klart, at han ikke slår De Lie på stregen, men skulle belgieren misse ud i positionskampen, er han så hurtig, at han kan slå alle andre potentielle ”angribere” - og ellers må han jo være lige så snu i en taktisk finale, som han var i går. Falder Arne Marit fra, vil han også kunne køre en større spurt, men den kan han ikke vinde.

 

Så er der naturligvis Tim Wellens selv. Det er klart, at han er løbets med afstand stærkeste rytter, og er der en mand, der kan køre alene hjem fra Keiberg, er det ham. Problemet er, at stigningen nok er en anelse for let, og det er svært at se ham vinde en spurt i en lille gruppe. Til gengæld er han sjovt nok en af de ryttere, der kan have mest frihed i det taktiske spil, fordi de andre har travlt med at slås om podiet. Spørgsmålet er bare, om ikke han har mere travlt med at forsvare sig end med selv at forsøge at snige sig væk og dermed gøre sig sårbar over for kontraangreb.

 

Jeg har også været imponeret over Florian Vermeersch i dette løb. Også han synes at have hævet sit niveau ganske gevaldigt. Indtil nu har han været lidt tung på bakkerne, men i dette løb har han været meget overbevisende. Rammer han stigningen langt fremme, bør han kunne køre med i en lille gruppe. Det vil i givet fald nok være sammen med De Lie, hvilket kan vanskeliggøre opgaven, men måske er det også hans chance. Mens alle kigger på De Lie, kan han måske snige sig væk. I den sammenhæng er det naturligvis et problem, at han er så godt placeret i klassementet, men han er jo trods alt ingen umiddelbar trussel mod Wellens.

 

Det samme kan siges om Yves Lampaert. Han plejer at være lidt tung på bakkerne, men det, han viste i går, var ganske opløftende. Også for ham handler det om at ramme Keiberg i en god position, men her er han bakket op af et stærkt hold. Han er faktisk ganske hurtig, men det vil undre mig, hvis han ender i en gruppe, hvor han vil være hurtigste mand. Til gengæld kan han på samme måde som Vermeersch måske snige sig væk, selvom det nok vil kræve, at Lotto-rytteren har misset udbruddet, da de ellers vil holde for meget øje med hinanden.

 

Læs også
Ineos-profil reagerer på samlet sejr og ser frem mod Tour de France

 

Jeg var skuffet over Jasper Stuyven i går. Han kørte så fremragende en enkeltstart og så storartet et VM, men i går var han helt uden ben på Muren. Heldigvis er denne etape lettere, og med sin gode positioneringsevne har han en god chance for at sidde med fremme. I teorien burde det stille ham stærkt i en spurt, hvis De Lie har misset ud, men desværre har han på det seneste tabt et hav af spurter - senest på Den Grønne Kilometer i dag. Derfor kan jeg frygte, at han kan få svært ved at gøre det færdigt. Grundet bonus regner jeg også med, at Trek kører for ham i en stor spurt, men også her vil han mangle farten.

 

En anden rytter, der skuffede i går, var Florian Senechal. Det har han jo desværre gjort gennem lang tid, og han ligner ikke en mand, der kan køre med de bedste på Keiberg. Med god position kommer han dog langt, og skulle han sidde med i front, kan han slå alle andre end De Lie i en spurt, særligt med et godt lead-out fra Lampaert. Også i en større spurt vil han blande sig, hvis Merlier er faldet fra, men den kan han ikke vinde.

 

Det var til gengæld opløftende at se Gianni Vermeersch i går. Han blev ganske vist sat på Bosberg, men han viste nogle takter, vi ikke har set i nogen tid. Det taler for, at han har en chance for at være med i angrebene på Keiberg, og skulle det lykkes, har han da i hvert fald en chance. Han er ganske hurtig, men en spurtsejr er usandsynlig. Til gengæld er han ude af klassementet, og det giver ham muligheder i en taktisk finale.

 

Egentlig burde Arnaud Demare stå højere, men efter to styrt på fire dage er det svært at være optimistisk. I forvejen har han spurtet skuffende i år og ikke haft en fart, der gør ham til en sandsynlig vinder. Det er dog bekræftet, at han kun fik mindre skader i dag og derfor stiller til start. Det giver ham da i hvert fald en teoretisk chance, for selvom det har set sløjt ud i år, er han normalt så hurtig efter en hård dag, at han skal regnes som vinderkandidat, også i dette felt.

 

Endelig er der Sam Welsford. I dag viste han definitivt, at han har farten til at slå de allerbedste, men denne etape bør altså være for hård. Selvom han overraskede mig ved at gennemføre Touren, vil det være helt nyt at se ham fremme i en finale som denne. Omvendt er etapen ikke rasende svær, og skulle han have fået det berømte boost af sin første grand tour, skal man vel aldrig sige aldrig. Om han så efter et hårdt løb, har den fart, vi kender ham for, er en helt anden sag.

 

I gamle dage havde jeg også nævnt Giacomo Nizzolo, men selvom han var god i går, har han ikke vist en fart, de gør ham til en sandsynlig vinder. Den meget lovende og holdbare Laurence Pithie kan formentlig lave et flot resultat i en spurt, men vinde kan han ikke. Andre, der har en god chance for at overleve og køre en god spurt, er Andrea Pasqualon, Greg Van Avermaet, Piet Allegaert, Jake Stewart, Max Kanter, Matis Louvel, Luca Van Boven, Nils Eekhoff, Owain Doull, Casper van Uden, Tom Van Asbroeck, Kenneth Van Rooy og Vito Braet, men for fleres vedkommende kræver det, at deres hurtigere holdkammerater er sat af. Jeg udelukker heller ikke, at Arne Marit og Elia Viviani, der eller slet ikke har fordums holdbarhed, men gjorde det flot i Hamburg, kan være med hjem, men jeg regner med, at den er for hård for Milan Fretin, Matteo Malucelli og Gleb Syritsa. Dion Smith kunne spurte, men skal i dag nok køre sourt for Teunissen. Ide Schelling styrtede slemt i dag, og Søren Kragh, Michal Kwiatkowski, Ben Turner, Stan Dewulf, Mikkel Honoré, Valentin Madouas, Kevin Geniets, Matis Louvel og Derek Gee nok ikke er helt skarpe nok til at være med i angrebene. Endelig er formstærke Jasper De Buyst ren hjælper, mens Fred Wright skulle være ude af løbet.

 

BEMÆRK: Husk, at jeg rangerer efter vinderpotentiale. Derfor nævner jeg relativt mange, der skal vinde løbet på anden måde end i en spurt, selvom en spurt er det klart mest sandsynlige scenarium.

 

Feltet.dks vinderbud: Jasper Philipsen

Øvrige vinderkandidater: Olav Kooij, Arnaud De Lie

Outsidere: Tim Merlier, Dylan Groenewegen, Jordi Meeus, Jonathan Milan, Thibau Nys

Jokers: Matteo Trentin, Axel Zingle, Marc Hirschi, Matej Mohoric, Mike Teunissen, Tim Wellens, Florian Vermeersch, Yves Lampaert, Jasper Stuyven, Florian Senechal, Gianni Vermeersch, Arnaud Demare, Sam Welsford,

 

Tidligere udgaver af etapen

Du kan gense Caleb Ewans sejr fra 2021, hvor finalen dog var lidt anderledes, selvom man også skulle over Keiberg mod slutningen.

 

SE RENEWI TOUR OG VUELTA A ESPANA UDEN AFBRYDELSER - FOR KUN 129 KR

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

Jasper Philipsen
Olav Kooij, Arnaud De Lie
Tim Merlier, Dylan Groenewegen, Jordi Meeus, Jonathan Milan, Thibau Nys
Matteo Trentin, Axel Zingle, Marc Hirschi, Matej Mohoric, Mike Teunissen, Tim Wellens, Florian Vermeersch, Yves Lampaert, Jasper Stuyven, Florian Senechal, Gianni Vermeersch, Arnaud Demare, Sam Welsford
Giacomo Nizzolo, Laurence Pithie, Søren Kragh, Michal Kwiatkowski, Ben Turner, Stan Dewulf, Mikkel Honoré, Valentin Madouas, Kevin Geniets, Matis Louvel, Derek Gee, Andrea Pasqualon, Greg Van Avermaet, Piet Allegaert, Jake Stewart, Max Kanter, Elia Viviani, Arne Marit, Jasper De Buyst, Luca Van Boven, Nils Eekhoff, Owain Doull, Casper van Uden, Tom Van Asbroeck, Matteo Malucelli, Kenneth Van Rooy ,Vito Braet, Milan Fretin
DEL
INFO
Optakter
Nyheder
DELTAG I DEBATTEN

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?